Skravletråd Tirsdag 6. juni

ååå så heldig du er da[:D]
vil også ha min baby snart

nå sitter jeg å venter å venter..
800 bilder som overføres å skal fremkalles på elkjøp[:D]

Idag skulle jeg snakke med akupuntøren her om å få sette modningsnåler. Da han hørte hvordan det hadde vært i helga med rier og sansynligvis slimproppen som gikk igår, ba han meg ringe sykehuset for å få et samarbeid med de. Jo selvsagt det kunne jeg. Var så optimistisk på at dette var en enkel sak. Fikk snakke med jordmor og fortalte som det var at de enda er uregelmessige og mitt ønske om å få starte med modningsakupunktur.... Men den gang ei... Jordmora mente kroppen selv har startet å modnes og siden jeg "kun" var i uke 37 ville hun fraråde meg modningsnåler nå. Helst ønsker hun ikke at jeg føder denne uka. Da pga fare for gulsot på gutten og at det ofte trenger ekstra oppfølging i ettertid. Sukk og huff og nei... jeg ble så lang i maska og hun hørte min skuffelse... Jeg forklarte hvor sliten jeg er og at halsbrannen og kvalmen hindrer meg i å få i meg særlig mat. Hun sa at jeg trenger akupunktur mot nyrene og milten, for å gi styrke til fødsel. Det skal jeg derfor gjøre imorgen. så skal jeg på kontroll på sykehuset på lørdag for å sjekke hvordan det ligger ann, og kanskje da få modningsnåler.. sukk jaja sånn gikk det med meg. Imellomtiden skal jeg hvile MYE og forsøke å spise godt, samtidig som jeg gjør alt jeg kan for å unngå rier.( jeg som har rydda og styrt mye av dagen idag... hehe jaja. Blir rolig ikveld jeg da...) Andre som har fått samme beskjed?

ORIGINAL: trø
Andre som har fått samme beskjed?

Ja, det kan nok stemme, det - at de ikke vil sette modningsnåler før du er i uke 38. Kom selv akkurat hjem fra min andre behandling i dag. Spent på hva det fører med seg utover kvelden og natta... Vil så gjerne at det skal skje noe snart (som de fleste andre her inne)!!! 

god kveld god kveld.

sitter her med full fart i magen...å det presser/trykke sånn nedover.kjenner en del "lyn stikkning"skikkelig ubehagelig/vondt.andre som har det slik[8|]

som om det er babyen som presser seg nedover[8|]kjennes slikt ut.

ORIGINAL: Stardust

god kveld god kveld.

sitter her med full fart i magen...å det presser/trykke sånn nedover.kjenner en del "lyn stikkning"skikkelig ubehagelig/vondt.andre som har det slik[8|]

Ja, har det slik jeg også. Magen spenner seg og presser babyen nedover. Kjennes til langt bak i ryggen, men er ikke spesielt vondt - så tørr ikke håpe på at noe virkelig er på gang... Ubehagelig er det likevel da [&:]

ORIGINAL: BabyMama

ORIGINAL: Stardust

god kveld god kveld.

Ja, har det slik jeg også. Magen spenner seg og presser babyen nedover. Kjennes til langt bak i ryggen, men er ikke spesielt vondt - så tørr ikke håpe på at noe virkelig er på gang... Ubehagelig er det likevel da [&:]

nei det tør ikke jeg heller[:D]er nok babyen som romsterer for det går over når hun rorer seg.

kjedelig[:D]

hallo jenter!!
stikking og magen som spenner seg skikkelig høres kjent ut ja....
ååå for en deilig dag det har vært her i kr.sand.... har virkelig overgått meg selv idag, gikk en lang og god gå tur til morgen idag,kondisen er ikke som sånn før....[:D] etterpå passet jeg på naboens valp, mye å gjør med en så liten hund, det er jo som en baby!! gikk tur med den, mye bøying og tøying.... vaska vinduer i hele huset + hele kjøleskap innvendig... Så labbet jeg opp for å hente tobias i barnehagen! Han hadde med seg sykkel,så det gikk litt fort for meg,nesten jogga hjem...[&:]
Så som belønning grillet vi og spiste kjempe god mat!! håper alt dette hjelper til å sette ting igang ellers så blir jeg litt sur...[8|]
Håper på å gjør litt mer i morra også, det hjelper jo å være i aktivitet ihvertfall....

har lagt inn bilde av meg og sambo når vi var små inne på
"bilder av oss junimammaer m/famile og venner"

hehehehe,så søte dere var lisbeth!!![;)]

uff,lillomy hørtes ikke bra ut....
Er du lei av å vente eller er du redd for keisersnitt eller.....?
kanskje du kan ta en tlf til føden, du kan sikkert snakke med noen der?[8|] 

Men kjære LilleOMy da...
Jeg kom akkurat nå jeg, men hva er grunnen til at du er så redd for
keisersnitt da?

Er det noen som vet om frusterte fruer går idag?[8|]

når skal du på kontroll neste gang da? kanskje du kan ta en snakk med legen/jordmor da? man får hjelp hvis man går rundt med"angst" følelser ang. fødselen..

ORIGINAL: Flori

ORIGINAL: Lille0My

Jeg lurer på en ting nå.........

De finnes noen kommende mødre som får ta keisersnitt frivillig fordi de ikke vil føde vaginalt....

Har man ingen rettigheter som gravid å få ta del i slike valg selv,  må da være bedre for både meg og babyen nå slik ståa er , å få igangsatt fødselen nå...slik at babyen ikke blir så stor at den må taes med keisersnitt.....
Babyen min er langt over 4200gr. nå (d var han målt til i uke 33) så ikke kom her og si at den babyen ikke er "klar"... Selvfølgelig kan det være han ikke er fullstendig moden, kan være han trenger pustehjelp med det samme...er jo heller ikke prematur.....

Bare mener det at siden jeg er fullstendig grepet  av panikk her...så må det jo ha noe å si..vel.....

Jeg er veldig enig med deg. Ville stått på mitt. Kan ikke skjønne at de må være så vanskelige.

ENIG!!! men det jeg har opplevd her at alle vil at alt skal gå sin naturlig gang,hvis dere skjønner.... blir irritert på de legene av og til...[:@]

ORIGINAL: ale82

uff,lillomy hørtes ikke bra ut....
Er du lei av å vente eller er du redd for keisersnitt eller.....?
kanskje du kan ta en tlf til føden, du kan sikkert snakke med noen der?[8|] 

Huff...nå ble jeg så usikker!!!!

jeg er ikke redd for fødselen...glede meg faktisk....
Er ikke lei av å vente så lenge jeg ikke har flere timers kynnere som er helt for jæli......
Er heller ikke REDD for keisersnittet (har opperert flere ganger både her og der, værre enn et lite snitt liksom)
Men jeg har sånn panikk for tiden etter keisersnittet viss dere skjønner......Når man føder vanlig, så er alle vond'tene borte etter på--... Ved keisersnitt så er det på'an igjen liksom..Jeg er vandt til å være meg selv etter fødslene...det er man ikke etter keisersnitt......
Tanken på å ikke få føde vanlig tar pusten helt fra meg...ikke noen får ta det fra meg.........Er jo dette man går rundt og vagger i 9mnd for...fødselen....Premien man får for å få  det hele overstått.åhhhh...babyen min.......vil ha den nå jeg........

Skjønner at du er frustrert for dette. Støtter den som foreslo at du kan ringe til føden.. De har masse erfaring på dette området...

Jeg har ei venninne som ABSOLUTT ikke ville ta keisersnitt, men som fikk det sterkt anbefalt av legene. (pga av samme tegn som forrige fødsel som var SVÆRT vanskelig) hun ville absolutt føde selv, og var også redd for ettervirkningene. Det er klart at det er andre ettervirkninger etter keisersnitt, fordi dette blir jo en operasjon. Men det er mest at du ikke skal løfte så tungt. Det tar noen dager ekstra og komme seg, men selv om det blir keisersnitt, så klarer du dette bra sju!

Men snakk med noen på føden, du kan ringe dit døgnet rundt!

Forresten en ting jeg lurer på. Er det lov å bruke mobiltelefonen på føden/barsel? 

Ja det er lov!

Ja det er lov med mobil tlf, men det skal utvises folkskikk og den skal stå på lydløs til enhver tid.
Lokale forbud mot mobiltelefoner vil forekomme og de må overholdes. altså sku av tlf.

Lille my: Ved neste kontroll krev en ny ultralyd, hvor de estimerer vekta. Evt, ring føden og legg frem ditt dilemma. Be om samtale med de, en åpen dialog! Krev en ultralyd! (kanskje er den ikke såå stor) 
Synes det er flott at du ønsker og føde naturlig, da det ikke er risikofritt med k.s.

ORIGINAL: Pia81

Forresten en ting jeg lurer på. Er det lov å bruke mobiltelefonen på føden/barsel? 

Ja det er lov!

Hm...er det det?

Påvirker det ikke alle instrumenter og sånnt då???

tror du det er lov bare på "ditt" sykehus eller?

Jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at det var lov.......

Kanskje det er bare i trøndelag, det vet jeg ikke.. Men i allfall på levanger og stolav da[:)]

Her er det lov med mobil - må bare vise hensyn, ha lyden av og slå den av der det ikke er lov å bruke den...[;)] 
Hmmm... jeg lurer på hvordan det går med eli24 jeg, har ikke hørt mere, men får nok beskjed når det hender noe![:)]

Back
Topp