Skravletråd team yellow

God bedring, melkesjokoladen! :)

Da har man tatt dag 7 av 30ds, og nå er jeg så lei level 1 at jeg snart kaster cden ut av vinduet!:p godt det bare er tre dager igjen.
Rekker visst ikke mer i dag siden det er foreldresamtale i bhg etterpå, men forbrant noen ekstra kalorier ved å støvsuge og vaske gulv i sted. :)
I morgen satser man på å få klemt inn en lang trilletur i bakkene her i tillegg.:)
 
Har dere tips til sunn, enkel og god mat? Både frokost, lunsj, middag og kvelds.
Merker at jeg er veldig dårli på matfronten for tiden og det blir gjerne det samme uke på uke, så trenger litt tips og det trenger kanskje dere også? Greit å dele oppskrifter og ideer :)

Her i gården så lager jeg som regel smoothie en gang om dagen, enten til frokost eller lunsj, da bruker jeg frosenbær og frokostjuice.

Til middag er jeg veldig glad i laks. Da legger jeg brokkoli, paprika, purre å mais i ei ildfast form sammen med laksefilet med salt, pepper å sitron, har dette i ovnen på 200grader i 20-30 minutter. Har potet og agurksalat (salat, agurk og creme fraiche) til :)

Også har vi fått skikkelig dilla på wok.
Da skjærer jeg kyllingfilet i biter og steker disse med MASSE kyllingkrydder.
legger de til side mens jeg steker grønnsaker, da bruker jeg brokkoli, champingjong, minimais, asparges og gulrot ilag med hvitløkskrydder.
tilslutt varmes alt ilag. Nydeli :)
 
Jeg er dårlig med maten selv, så har dessverre ingen tips. Her går det stort sett i "vanlige" middager (fiskekaker, joika, pasta) som mann og barn er glad i, også pøser vi på med masse grønnsaker. Ungene elsker det.

Dagen i dag begynte bra med trening, før det var opp på jobb en tur og fikse litt småting. Så gikk jeg til byen, tar 60 min. Men orka/gadd ikke gå hjem igjen, så da tok jeg bussen...

Og når det gjelder maten jeg spiser, eller dvs, søte ting, så er det ikke helt på plass enda gitt, så lite poeng å bidra med der. Men snikveide i dag tidlig, og det er noe ned. Så får jeg heller ta med meg det og skjerpe meg i morgen!

Og nå skal jeg inn på ukesutfordringa og legge inn.
 
Uff, blir nesten litt flau når jeg legger inn tallene i ukesutfordringa. Ser jo ikke ut som jeg gjør noe som helst... Usj, skjerpings neste uke for å være med og dra laget litt mer.
 
Uff, blir nesten litt flau når jeg legger inn tallene i ukesutfordringa. Ser jo ikke ut som jeg gjør noe som helst... Usj, skjerpings neste uke for å være med og dra laget litt mer.

Du har sikkert ingenting å bli flau over :) Jeg har heller ikke bidrag til noe utenom vann å sunnhet, og satser også på å få inn mer trimpoeng neste uke :) Idag blir det desverre ingen sunnpoeng fra meg siden min kjære var så snill/slem å kjøpte meg en melkesjokolade til sykegodter :p
 
Blir ikke noe sunnhetspoeng på meg i dag. :(Sønnen min hadde oppgave i mat og helse som skulle leveres i morgen. Han laget en god kjøttkakemiddag og en fantastisk eplekake. Kunne ikke si at jeg sto over pga. Slanking heller. :confused: ellers så har jeg vært på trilletur og bsbysvpmming i dag så jeg har fått rørt meg.
 
Du har sikkert ingenting å bli flau over :) Jeg har heller ikke bidrag til noe utenom vann å sunnhet, og satser også på å få inn mer trimpoeng neste uke :) Idag blir det desverre ingen sunnpoeng fra meg siden min kjære var så snill/slem å kjøpte meg en melkesjokolade til sykegodter :p

Slemme mannen. Jeg får lyst på sjokolade når jeg ser profilbildet ditt. :p
 
Har dere tips til sunn, enkel og god mat? Både frokost, lunsj, middag og kvelds.
Merker at jeg er veldig dårli på matfronten for tiden og det blir gjerne det samme uke på uke, så trenger litt tips og det trenger kanskje dere også? Greit å dele oppskrifter og ideer :)

Her i gården så lager jeg som regel smoothie en gang om dagen, enten til frokost eller lunsj, da bruker jeg frosenbær og frokostjuice.

Til middag er jeg veldig glad i laks. Da legger jeg brokkoli, paprika, purre å mais i ei ildfast form sammen med laksefilet med salt, pepper å sitron, har dette i ovnen på 200grader i 20-30 minutter. Har potet og agurksalat (salat, agurk og creme fraiche) til :)

Også har vi fått skikkelig dilla på wok.
Da skjærer jeg kyllingfilet i biter og steker disse med MASSE kyllingkrydder.
legger de til side mens jeg steker grønnsaker, da bruker jeg brokkoli, champingjong, minimais, asparges og gulrot ilag med hvitløkskrydder.
tilslutt varmes alt ilag. Nydeli :)

Mer av det du allerede gjør! Bytt ut kylling med biffstrimler, svinekjøtt og scampi for variasjon. Du kan også steke kylling og putte i en salat med friske grønnsaker.

Vi har en fast ukesmeny og handler fast en gang i uken. Planlegging hindrer impulskjøp. Vi spiser fisk to ganger i uka, har en kjøttfri dag og ingen farseprod. Midt i uka. Vi koser oss litt ekstra når det er helg. Pøser på med grønt til flest mulige måltid.
 
Slemme mannen. Jeg får lyst på sjokolade når jeg ser profilbildet ditt. :p

hihi :) Melkesjokolade er det beste som finnes. Hadde det ikke vært for at det er så sinnsykt usunt kunne jeg spist en 200grams plate hver dag :p (noe jeg forsåvidt nesten gjør i perioder :( )
 
hihi :) Melkesjokolade er det beste som finnes. Hadde det ikke vært for at det er så sinnsykt usunt kunne jeg spist en 200grams plate hver dag :p (noe jeg forsåvidt nesten gjør i perioder :( )

Jeg også. Sjokolade er min last. :( Klarer som regel å holde meg til en gang i uken når jeg er fokusert, men sklir ut i perioder jeg også. :( I påska så besto sikkert over halvparten av det daglige kaloriinntaket av sjokolade. :(
 
Hva er planen deres i dag da jenter? Her blir det husarbeid og trening. Tror jeg går for en steptime på livegym. Få opp pulsen litt. :) Begynner å bli kjedelig å telle kalorier btw. :p Det blir vel en vane etterhvert, og nå begynner det å bli mye mat inne på appen som jeg får til å kopiere. Hvem andre teller kalorier? Orker ikke å lese gjennom hele tråden å telle opp. :p
 
Dagens plan er å levere barna,så hjem og sove! Forhåpentligvis våkner jeg opplagt og får en lang treningsøkt før jeg henter barna igjen :) Jeg teller ikke kalorier, gjorde det en gang, men ble fort lei. Burde kanskje gjøre det, for jeg syns vekta går alt for sent ned... Syns ikke jeg spiser så mye, og er flink med å holde meg unna sjokolade i uka :) Men tror jeg legger på meg av å se sjokolade...
 
Dagens plan er å først komme seg i barnehagen. :p
Tenkte å få lurt inn en kjapp runde shred (og kanskje Ripped hvis jeg rekker) mens minsten sover etterpå, og så er det ut og handle.
 
Jeg teller delvis kalorier. Glemmer å legge inn hver dag, men vet ca. hva ting ligger på og prøver å spise fornuftig ut i fra det. Hvis det er ting jeg er usikker på eller vil sammenligne så sjekker jeg på vektklubb.no.​
 
Jeg bruker også shapeup. Den er veldig kjekk, men det hender jeg glemmer å føre inn...:p
 
Åhh angst....!! All treninga mi gikk i vasken i dag hvertfall. Fikk telefon om at svigermor var på vei og måtte overnatte minst 1 natt.

Må gjøre alt jeg hadde på planen for de 3 neste dagene i dag med 1 baby og 1 syk 4åring. Får man regne husvask som trening? :p
 
Hva er planen deres i dag da jenter? Her blir det husarbeid og trening. Tror jeg går for en steptime på livegym. Få opp pulsen litt. :) Begynner å bli kjedelig å telle kalorier btw. :p Det blir vel en vane etterhvert, og nå begynner det å bli mye mat inne på appen som jeg får til å kopiere. Hvem andre teller kalorier? Orker ikke å lese gjennom hele tråden å telle opp. :p

Siden jeg veier om morgenen så blir det siste innspurt på trening idag før veiingen, så her har jeg gjennomført ripped og gått meg en liten tur på 35 min :)
Lastet ned shapeup appen for å begynne å telle kalorier, men holdt bare ut 2 dager. Syns det ble for mye å holde styr på, værtfall på middagen. Orker ikke lage egen wok, egne grønnsaker eller egen salat til meg for å kunne veie og telle kaloriene så jeg ga opp hele tellingen :p Hvordan gjør dere det med telling og middag da, når man lager ting hvor flere ingredienser må blandes ilag og man gjerne lager til hele familien samtidig?
 
Siden jeg veier om morgenen så blir det siste innspurt på trening idag før veiingen, så her har jeg gjennomført ripped og gått meg en liten tur på 35 min :)
Lastet ned shapeup appen for å begynne å telle kalorier, men holdt bare ut 2 dager. Syns det ble for mye å holde styr på, værtfall på middagen. Orker ikke lage egen wok, egne grønnsaker eller egen salat til meg for å kunne veie og telle kaloriene så jeg ga opp hele tellingen :p Hvordan gjør dere det med telling og middag da, når man lager ting hvor flere ingredienser må blandes ilag og man gjerne lager til hele familien samtidig?
Jeg veier ikke maten, bare gjetter vilt.:p
 
Siden jeg veier om morgenen så blir det siste innspurt på trening idag før veiingen, så her har jeg gjennomført ripped og gått meg en liten tur på 35 min :)
Lastet ned shapeup appen for å begynne å telle kalorier, men holdt bare ut 2 dager. Syns det ble for mye å holde styr på, værtfall på middagen. Orker ikke lage egen wok, egne grønnsaker eller egen salat til meg for å kunne veie og telle kaloriene så jeg ga opp hele tellingen :p Hvordan gjør dere det med telling og middag da, når man lager ting hvor flere ingredienser må blandes ilag og man gjerne lager til hele familien samtidig?

Ja, fy. Middagslaging med kaloritelling er noe dritt. Er lei av å telle kalorier jeg også etter bare en uke. Tar alt for mye fokus i en ellers så travel hverdag. Blææh..
 
Back
Topp