Så bra!Ja, jeg har fått telefon fra lærer, sak er opprettet, tiltak settes igang.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra!Ja, jeg har fått telefon fra lærer, sak er opprettet, tiltak settes igang.

Gamle folk dør jo.Samboer til pappa mistet sin pappa akutt. Stakkars, har hun ikke fått nok snart?! Gikk fra mammaen sin sykdomsperiode og dødsfall til sin samboers (pappa) sykdomsperiode og dødsfall og nå pappaen hennes. Greit han var oppi årene, men er jo pappaen hennes. Bestilt morgenlevering til henne![]()
Så bra.Ja, jeg har fått telefon fra lærer, sak er opprettet, tiltak settes igang.
Vi hadde med 100% sikkerhet fått lån om vi ikke hadde barn, men man har tydeligvis ikke kontroll på økonomien med to barn i følge systemet
altså ja,jeg forstår at man tar litt høyde for at det er en varig utgift til barna flytter ut, men vi må jo like fullt betale en 5-sifret sum i husleie hver måned og DET klarer vi. Så er det bare å håpe at mengden egenkapital skal hjelpe oss forbi hinderet med to barn.Får hoppas dere får det. Nei lån ikke mye lettere når man har barn . Alt blir telt med extraSendt inn lånesøknad - så sykt spent på om vi kan få lån så vi forhåpentligvis blir ferdig med leiemarkedetVi hadde med 100% sikkerhet fått lån om vi ikke hadde barn, men man har tydeligvis ikke kontroll på økonomien med to barn i følge systemet
altså ja,jeg forstår at man tar litt høyde for at det er en varig utgift til barna flytter ut, men vi må jo like fullt betale en 5-sifret sum i husleie hver måned og DET klarer vi. Så er det bare å håpe at mengden egenkapital skal hjelpe oss forbi hinderet med to barn.
Får hoppas dere får det. Nei lån ikke mye lettere når man har barn . Alt blir telt med extra
Det gjør vondt selv om de er gamle også jaSamboer til pappa mistet sin pappa akutt. Stakkars, har hun ikke fått nok snart?! Gikk fra mammaen sin sykdomsperiode og dødsfall til sin samboers (pappa) sykdomsperiode og dødsfall og nå pappaen hennes. Greit han var oppi årene, men er jo pappaen hennes. Bestilt morgenlevering til henne![]()
Hvilken bank har dere prøvd,?Det ble svar om at de vil gi oss 0kr i lån. Og fordi vi har spart hardt siden vi flytta hjemmefra, og noe arv underveis, har vi 1,4 million i egenkapital. Men nei, sorry - når du hr studiegjeld og to barn så kn du ikke betjene noe ved mindre du har sykt høy inntekt. Jeg blir så matt altså. I tillegg vil vi få forskudd på arv til bolig så vår reelle egenkapital er over 2 millioner (og ja, jeg vet at dette er et helt ekstremt privilegium, hva da med de som ikke kn få hjelp fra familie???), men vi må faktisk ha lån oppå dette fordi vi bor i Oslo. Vi ønsker ikke et høyt lån, men man får faktisk omtrent ingenting for 2,5 million i Oslo, selv i øst/nord hvor vi ønsker å bosette oss. Sukk - dette er håpløst.
Bare å brette opp ermene å prøve en annen banks da. Og kose seg med 13 000kr i husleie som vi faktisk alltid har betalt presis i 6 år.
Hva med husbanken?Det ble svar om at de vil gi oss 0kr i lån. Og fordi vi har spart hardt siden vi flytta hjemmefra, og noe arv underveis, har vi 1,4 million i egenkapital. Men nei, sorry - når du hr studiegjeld og to barn så kn du ikke betjene noe ved mindre du har sykt høy inntekt. Jeg blir så matt altså. I tillegg vil vi få forskudd på arv til bolig så vår reelle egenkapital er over 2 millioner (og ja, jeg vet at dette er et helt ekstremt privilegium, hva da med de som ikke kn få hjelp fra familie???), men vi må faktisk ha lån oppå dette fordi vi bor i Oslo. Vi ønsker ikke et høyt lån, men man får faktisk omtrent ingenting for 2,5 million i Oslo, selv i øst/nord hvor vi ønsker å bosette oss. Sukk - dette er håpløst.
Bare å brette opp ermene å prøve en annen banks da. Og kose seg med 13 000kr i husleie som vi faktisk alltid har betalt presis i 6 år.
Prøv en annen bank ja. Det høres jo helt horribelt ut. Lykke til med bankjaktDet ble svar om at de vil gi oss 0kr i lån. Og fordi vi har spart hardt siden vi flytta hjemmefra, og noe arv underveis, har vi 1,4 million i egenkapital. Men nei, sorry - når du hr studiegjeld og to barn så kn du ikke betjene noe ved mindre du har sykt høy inntekt. Jeg blir så matt altså. I tillegg vil vi få forskudd på arv til bolig så vår reelle egenkapital er over 2 millioner (og ja, jeg vet at dette er et helt ekstremt privilegium, hva da med de som ikke kn få hjelp fra familie???), men vi må faktisk ha lån oppå dette fordi vi bor i Oslo. Vi ønsker ikke et høyt lån, men man får faktisk omtrent ingenting for 2,5 million i Oslo, selv i øst/nord hvor vi ønsker å bosette oss. Sukk - dette er håpløst.
Takk for tips, vi prøver alt mulig av bankerHva med husbanken?
Ja, det er nesten litt for dumt. Men gir ikke oppPrøv en annen bank ja. Det høres jo helt horribelt ut. Lykke til med bankjakt
Husbanken hjelper førstegangskjøpere som ikke får vanlig lån, ville forsøkt derTakk for tips, vi prøver alt mulig av banker
Ja, det er nesten litt for dumt. Men gir ikke opp
Fikk nå vite at de hadde tatt grunnlag i at vår felles inntekt er litt over 800 000 til sammen. Altså det er vel ikke SÅ lavt heller? Selv om det kanskje er under gjennomsnittlig inntekt.
Husbanken hjelper førstegangskjøpere som ikke får vanlig lån, ville forsøkt der
Seriøst, med 1,4 i egenkapital så får dere ikke lån? Hvor mye søker dere lån for?Det ble svar om at de vil gi oss 0kr i lån. Og fordi vi har spart hardt siden vi flytta hjemmefra, og noe arv underveis, har vi 1,4 million i egenkapital. Men nei, sorry - når du hr studiegjeld og to barn så kn du ikke betjene noe ved mindre du har sykt høy inntekt. Jeg blir så matt altså. I tillegg vil vi få forskudd på arv til bolig så vår reelle egenkapital er over 2 millioner (og ja, jeg vet at dette er et helt ekstremt privilegium, hva da med de som ikke kn få hjelp fra familie???), men vi må faktisk ha lån oppå dette fordi vi bor i Oslo. Vi ønsker ikke et høyt lån, men man får faktisk omtrent ingenting for 2,5 million i Oslo, selv i øst/nord hvor vi ønsker å bosette oss. Sukk - dette er håpløst.
Seriøst, med 1,4 i egenkapital så får dere ikke lån? Hvor mye søker dere lån for?
Jeg syns det er litt firkantet det systemet der. Når dere har klart 13 000 kr i 6 år burde de jo vise litt mer skjønn.Ja, og reell egenkapital er jo 2,4. Jeg synes selv at det er sykt mye penger. Vi søkte 3 mill, men jeg tenkte at det var maks vi kan betjene, og det ville vi tålt med renteoppgang til 5%, men vi ville jo funnet en bolig med litt lavere lån enn det også. De sier jo selv at man skal legge inn en sum, også justerer de det etter det de tenker vi kan betjene. Men fikk altså svar om at de mente at de ikke kunne gi oss noe i lån som ville vært nok til å kjøpe en bolig.