Usj, ja!Så ufattelig tungvint systemet er når noen dør , byråkrati uten like, blir helt oppgitt. Så mye tid som må brukes på dette..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Usj, ja!Så ufattelig tungvint systemet er når noen dør , byråkrati uten like, blir helt oppgitt. Så mye tid som må brukes på dette..
Koselig med sånne tilbud, daTrøtt.
Sånnsett like greit at 14 åringen ville hentes fra "åpen hall", et fritidstilbud en fredag i mnd for ungdomsskoleelever, kl 22 selv om det er åpent til 23. Mannen er dårlig i nakken så det er jeg som kjører bil i dag.
Ja, et veldig bra tilbud, mulighet for ballspill, brettspill, turn, dans, sosialt samvær og skravling, kiosk salg. Tilbud kombinert støttet av frivillighetssentralen, kommunen, idrettslaget, sponset av banken mm.Koselig med sånne tilbud, da
HerligJa, et veldig bra tilbud, mulighet for ballspill, brettspill, turn, dans, sosialt samvær og skravling, kiosk salg. Tilbud kombinert støttet av frivillighetssentralen, kommunen, idrettslaget, sponset av banken mm.
Han hadde drevet med et nytt opplegg, boblefotball. Så jeg var ut der 3 ganger på 2 timer. Leverte ham. Leverte astmamedisin. Og hentet ham. Men han hadde det kjekt da.
Ikke min heller. JegHver sin smak,men ja, ser ikke for meg at det er min greie![]()
uff ikke kjekt når de som er på besøk er pottesure. Har hatt noen sånne barn på besøk og da har jeg måtte sende de hjem før det eskalerte helt.Hjelpes. Femåringen har besøk av ei venninne. Har overnattet. Men hun er nå altså POTTESUR, så tror jeg snart må sende hjem besøket, altså. ><
Ikke min heller. Jeg
uff ikke kjekt når de som er på besøk er pottesure. Har hatt noen sånne barn på besøk og da har jeg måtte sende de hjem før det eskalerte helt.
Så braJa, et veldig bra tilbud, mulighet for ballspill, brettspill, turn, dans, sosialt samvær og skravling, kiosk salg. Tilbud kombinert støttet av frivillighetssentralen, kommunen, idrettslaget, sponset av banken mm.
Han hadde drevet med et nytt opplegg, boblefotball. Så jeg var ut der 3 ganger på 2 timer. Leverte ham. Leverte astmamedisin. Og hentet ham. Men han hadde det kjekt da.
Da får hagen sin siste klipp for sesongen.
Det er for langt, altså langt gress til å gå inn i vinteren med dette.
Neste år blir det bedre, sier mannen. Da har vi en selvgående.
Det har vi snakket om i mange år, sier jeg.
Ja, men nå har jeg bestemt meg, sier han
Så da skal vi skaffe oss en elektrisk sau. Shaun tenker jeg den blir å hete.
(altså en robot - gressklipper)
Da er det bare å tråle internet etter hva som er den beste. (anbefalinger mottas med takk) den må takle en relativt stor hage og helliger, så vi snakker ikke om en liten, enkel sak (om den var liten skulle den hett Timmy, etter Timmy tid, men vi trenger en større og kraftigere, så sauen Shaun)
Installering blir til våren.
Tomta er ca et mål, men det er jo hus og vei og garasje og parkeringsplass på den så klippe - arealet er jo ikke like stort. Når jeg ser på kartet over tomta tipper jeg likevel 600-750, og det er jo rundt nesten hele huset, så den må takle stor tomt. Og ujevn tomt. (tror vi skal prøve å rette ut noe av ujevnhetene litt etter litt, mosefjerning, og tetting av litt hull med litt ekstra jord her og der, er planen min.)
Men dette tror jeg blir bra.
Den skal selvsagt ikke gå når det er mørkt, grunnet pinnsvin, men den kan gå på dagtid.
Hagen vår har ingen planer om å bli mindre. At den er ujevn blir ikke bedre av seg selv, men jeg har så smått begynt å ta tak i det, og skal fortsette til våren. Litt jord og noen gressfrø i noen hull.Så herlig!
Jeg satser på å bare snart få en mindre hage. Ujevn, dårlig drenert og stygg hage. Mye å klippe, også blir ikke hagen noe bedre uansett med klipp.så robotklipper er jo ikke noe som er aktuelt for oss her nå. Men virker veldig kjekt å ha ellers
Hagen vår har ingen planer om å bli mindre. At den er ujevn blir ikke bedre av seg selv, men jeg har så smått begynt å ta tak i det, og skal fortsette til våren. Litt jord og noen gressfrø i noen hull.
Vi sliter ikke egentlig med drenering, det er ikke så mye jord før vi treffer stein, og hele tomta ligger i nedoverbakke som ender ned i et vann. Så bare vi får has på en del av mosen, så tenker jeg det blir bra.
Det er bare kjekt å slippe å bruke en god time eller mer på å klippe det støtt og stadig. Mannen som gjør det, og det får alltid lenger enn det burde så da blir ser langt, tungt og vått. Tid til å klippe det har han jo egebelig nesten aldri. Derfor har jeg snakket om en robot i årevis.
Hager kan være fine uten gress også ja. I vårt tilfelle er det nok mest det at det er steinmasse som derved er å regne som god drenering. For ellers kunne det fort blitt en sump med all denne mosen.Jeg vet ikke hva som er tull med tomta. Hele hagen er skjev og ujevn. Helt ØVERST i hagen, var det ekstremt vått og soggy i sommer, mens ikke det samme problemet nederst. Så det er jo bare.. rart.
Og vi skal bygge terrasse og sette opp drivhus, så da blir det mindre i alle fall.
Synes hager kan være helt fine uten gress også![]()
Hager kan være fine uten gress også ja. I vårt tilfelle er det nok mest det at det er steinmasse som derved er å regne som god drenering. For ellers kunne det fort blitt en sump med all denne mosen.
Usj. Er et år etter deg, men neste år begynner det vel for mi datter. Blir 13 nå i november, så.. to år til 15 og konfirmasjon.. og da begynner vel konfirmasjonsundervisningen neste år.Da er konfirmantåret offisielt igang, eldstemann er presentert i kirka som en av årets konfirmanter. Onsdag begynner undervisningen. Mor får ta fatt på planlegging for fullt.
Men første punkt er av alle ting å bli enige med min bror og svigerinne om hvem vi skal invitere. For hvem vi inviterer til hans konfirmasjon legger jo naturlig nok føringer for hvem vi ber i søsteren sin om tre år. Og hun skal ha felles fest med min jevngamle kusine.