*Skravletråd September*

Ja, jeg ser for meg at ikke nødvendigvis alle har det. det er forskjell på å ha sovepose til å ligge i hytte og å ha sovepose til å ligge i telt i oktober, selv om det er meldt ganske mildt vær, og de ikke skal opp på noe fjell. Men likevel. Jeg kommer til å utruste mine godt i alle fall. _Det er bedre å være for varm enn for kald. Man kan alltids lufte
Sove med ullundertøy mulig:s for de som ikke har tykke poser..

Blir sikkert fort kaldt uansett i tynn sovepose, men.
Ja. Må ha en sovepose som er beregnet for å sove ute annet enn på varmeste sommeren. Noen av de soveposene jeg har sett på hyttetur har vært for tynne,men de har forhåpentligvis en tykkere. Mine unger har i alle fall det, vi måtte utvide fra hytte - poser til telt - poser da vi kjøpte telt.

Ja. Må ha en sovepose som er beregnet for å sove ute annet enn på varmeste sommeren. Noen av de soveposene jeg har sett på hyttetur har vært for tynne,men de har forhåpentligvis en tykkere. Mine unger har i alle fall det, vi måtte utvide fra hytte - poser til telt - poser da vi kjøpte telt.

Får håpe de har eller får lånt en :)
Ellers blir det ikke akkurat spesielt trivelig å dra på tur.

Får håpe de har eller får lånt en :)
Ellers blir det ikke akkurat spesielt trivelig å dra på tur.
Håper det. Min mor er på saen ang min bror sine unger, om de har varme nok sveposer, for de skal også være med på denne turen, første speidrtur. De har soveoposer og sover i telt på sommeren, men vi får se.Jeg er sikekrt litt ekstra overforsitig og sender med dem litt ekstra for å ikke fryse, heller et enn at de har for lite klær/kaldt utstyr

Håper det. Min mor er på saen ang min bror sine unger, om de har varme nok sveposer, for de skal også være med på denne turen, første speidrtur. De har soveoposer og sover i telt på sommeren, men vi får se.Jeg er sikekrt litt ekstra overforsitig og sender med dem litt ekstra for å ikke fryse, heller et enn at de har for lite klær/kaldt utstyr

Ser den, men det er jo ganske utrivelig å fryse. Like greit at de er varm og god, og heller kan kle av seg.

Dyrt ja var hos kjeveortoped og jenta tog bilder mm. Betala 2900kr takk i egenandel fast HELFO dekket 1600kr.

Send med de et ullteppe, eller bruk leorbålskappen om de har, så tåler man fort 5-6 grader kaldere en posen er beregnet for. Kan også bruke to tynne poser inni hverandre. Om de har flere poser tilgjengelig.

Ser den, men det er jo ganske utrivelig å fryse. Like greit at de er varm og god, og heller kan kle av seg.
Jepp, nettopp det jeg tenker

Dessuten skal de ikke gå og bære sakene heller, de kjøres helt frem, så da trener jeg ikke tenke på at sekken ikke skal bi for tung

Send med de et ullteppe, eller bruk leorbålskappen om de har, så tåler man fort 5-6 grader kaldere en posen er beregnet for. Kan også bruke to tynne poser inni hverandre. Om de har flere poser tilgjengelig.
de har ikke leirbålskappe, men det har jeg tenkt på om de burde fått seg. (tror ikke det er mye utbredt i deres speidergruppe da) Tenke at de varmeste posene vi har er varme nok, kombinert med ullundertøy de er ikke meldt spå kaldt at det gjør noe heller, ca 10+

De må bare ha NOK ullundertøy, og vanntett tøy, for de skal padle en del kano, så noen kan bli litt våte (sprut, ikke velt jeg tenker på)

Også kjenner jeg at leirbålskappe til kveldene hadde vært lurt. Skal se om vi kan ordne det til evt neste gang, rekker ikke det nå før helgen.

de har ikke leirbålskappe, men det har jeg tenkt på om de burde fått seg. (tror ikke det er mye utbredt i deres speidergruppe da) Tenke at de varmeste posene vi har er varme nok, kombinert med ullundertøy de er ikke meldt spå kaldt at det gjør noe heller, ca 10+

De må bare ha NOK ullundertøy, og vanntett tøy, for de skal padle en del kano, så noen kan bli litt våte (sprut, ikke velt jeg tenker på)

Også kjenner jeg at leirbålskappe til kveldene hadde vært lurt. Skal se om vi kan ordne det til evt neste gang, rekker ikke det nå før helgen.
Mine bruker leirbålskappen om kvelden. Og evt som teppe over posen om de blir kalde. Mine liker best å sove i bare boxer, men liker teppe mest for kos Mine var ute 2 netter for 2 uker siden. Sov i hengekøye Var 5 grader om natten de frøs ikke.

den "hele kjeven"-bilde hos kjeveortoped er DYYYYYR
Yes den hele kjeven. Nesten sånn jeg begynner tenke på om jeg skall begynne bake kaker privat og selge før at dekke litt av hennes utgifter. Før jeg får spørsmål ofte om jeg ikke baker på bestilning. Eller hva jeg skall selge på Finn . Uff asså den summen der svidde verkelig

Last edited:
Mine bruker leirbålskappen om kvelden. Og evt som teppe over posen om de blir kalde. Mine liker best å sove i bare boxer, men liker teppe mest for kos Mine var ute 2 netter for 2 uker siden. Sov i hengekøye Var 5 grader om natten de frøs ikke.
Leibålskappe må vi prøveå få sydd. Få dem til å høre/sjekke litt på tur i helga om det er noen som har, fr å tenke evt like, for jeg ser det er jo et parulike "design" en kan gå for. Min mor er flink å sy, så alle fire speiderene (to er mine, og to er min bror sine, spørs om vi ikke bare må sy en til mi yngste også, som kan bli speider neste år) kan sy seg leirbålskappe hos henne i høst, de har sydd genser der alle mann (Hettegenser for gutta, og egentlig relstivt mye forskjellig av klær for jentene) så såpass skal de klare.

Jepp, nettopp det jeg tenker

Dessuten skal de ikke gå og bære sakene heller, de kjøres helt frem, så da trener jeg ikke tenke på at sekken ikke skal bi for tung
Nei, da kan man egentlig bare pakke i vei

Oj det var dyrere. 4800kr kosta den. HELFO dekket 1867kr og vi betalde 2933kr .

Kostbart å dra innom sånne aktører som ikke dekkes skikkelig av Helsenorge..

Back
Topp