*Skravletråd September*

Vi driver å tømmer svigerfar sitt np, mye gjenbruk og mye pp fyllingen her, grusomt i grunn
Hadde vondt inni meg da jeg hev posene med alle klærne i kontaineren, det er en fæl følelse :Heartred håper det går bra med dere sånn alt i alt :Heartred

Endrede planer for dagen

Vi skulle jo:
Levere kake til åpen brannstasjon innen 10. (9. Trinn står for kafeen, innsamling til skoletur)
Åpen brannstasjon 11-14
Hente eldstemann og kompisen som er på speiderkurs 1430 (mor til kompisen leverte dem på fredag)

Første og siste punkt er forpliktelser vi skal holde.

Men når 6 åringen starter dagen, med denne samtalen med meg:mamma, må vi dra på åpen brannstasjon?
Neida, vennen. Vi må ikke det. Det er jo åpen brannstasjon neste år også. En gang hvert år.

Flott, da kanskje vi kan dra neste år, jeg føler ikke at jeg orker noe.

Hun har ikke feber, men 37, 4 klokka 6 om morgenen er nå likevel litt høyt, og når ungen avviser tilbud om mellombar (som hun elsker) for "jeg vil ikke ha sjokolade", skjønner mor at ungen er syk.

To av jentene på fotball laget kom ikke på turnering i går for de er syke, minst en av dem med feber. Så. Ja.

Idag skall de 2 eldste i bursdag. Her skall pappaen vær sjåfør han skall kjøre vår 2 og så skall han hente 2 andre på veien og kjøre de til bursdag. Ellers så må jeg vaske litt klær. Gidder ikke mye og lurer på om jeg skall forhandle med barna at vi tar en lettvint middag idag

Fy søren hvor avhengig man blir av mobilen

Altså, den gikk tom for strøm. Jeg sovna med den og den var tom. Jeg lada, også skulle jeg låse opp mens jeg enda var halvtrøtt, og litt stressa, for en time før brannstasjonen stengte bestemte minstemor at hun var i form til en liten tur ( vi måtte uansett ut og hente kakeform og kaffikanne)

Jeg tasta først pin til mobilen når jeg skulle taste pin til simkort. Så tasta jeg feil pin til sim

Også, knallideen, jeg VET da vel den koden ? (Telefonen min kjører jeg desverre tom for strøm flere ganger i uka, så jeg bruker den jo ofte)

Taster igjen, og, ehh, FEIL. Angi puk

Hvor har man puk? I ice appen. På ice nettsiden min profil. Og bakpå det kortet simkortet kom i. Men hvor er nå DET?

Vel, appen på telefonen utgår, for, vel telefonen kommer jeg ikke inn på.
Ice nettsiden. Joda, passordet kan jeg. Må bare få tilsendt en engangskode på sms. Eller legitimere meg med banid. OK; bankid tenker jeg. Jeg KAN jo bankidpassordet, banid på mobil utgår jo. Og bankid på app. Så da er det gode gammeldagse kodekort fra banken da, og, vel, ehh, det er åpenbart utgått på dato eller noe for det finner siden ikke at jeg har. (Og nei, jeg kan ikke logge inn i banken og sjekke uten, kode på mobil, bankid eller qr kode. På mobilen kunne jeg brukt fingeravtrykk, men mobilen kommer jeg jo ikke inn på.

Vel, vi drar på åpen brannstasjon, får tatt bilde av jentene med bjørnis (med mellomste sin mobil) og får lov å betale me kontanter i kiosken så kan de vippse kiosken og ta pengene. For min mobil..... ja.

Vel hjemme fastslår jeg at kundeservice hos ice som jeg lurer på om har hjulpet meg med dette en gang før, ikke er åpen før i morgen selvsagt, så jeg leter alle steder jeg har viktige papirer, uten å finne den konvolutten noe sted. Men jeg finner en gammel lommebok. Det er ikke der selvsagt, men det gir meg ideen å sjekke den store lommeboken hvor jeg har alt jeg ikke har i den lille lommeboken. Den lille har jeg brukt det siste året eller to, men det ligger noen gamle bankkort, bleieavtalekort, meldemskort og..... JA, simkort-kortet mitt i den gamle.

Det er i det minste bra jeg ikke vurderte det som viktig nok til å ha i den lille. For den.... håper jeg ligger igjen på kontoret, jeg finner den i alle fall ikke noe sted i huset :)

Men jeg fant det, mobilen er låst opp!

Så får jeg muligens logge inn i banken og ordne en bankid som ikke er avhengig av mobilen. Jeg er sånn delvis i tenkeboksen på å bytte bank så mulig jeg venter. (Men, det som holder meg igjen er, vi må vel sikkert ha en etakst eller noe sånn for å få byttet bank på lånet? Altså en tasktmann hjem? Vel, altså, ehh, nei, desverre, det utgår med det første. Vi må ta et realt tak i huset i høst og få gjort det såpass presentabelt at vi kan slippe inn folk. Ja, også bytter vi 6 vinduer neste uke, så da kan vi i det minste få en taskt i så fall uten punkterte vinduer/råte i karmene.

For, man får vel ikke faktisk byttet bank uten?

Takk, forhåpentligvis er det kortvarig og det blir ikke så ille. :p
Håper det.

Håper det samme for mi som ikke var i form i dag. Det er fotografering på skolen i morgen og tirsdag. Jeg vet 6. Kl er i morgen, vet ikke for 2. Klasse, men.... Dumt å være syk da

Ungene kom seg d i det minste på skolen. Været er vått og trist og jeg fryser og er lite motivert for jobb, iltt tiltaksløs siden jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre på i dag, og rett og slett, trøtt og sliten. Men jeg jobber meg nå gjennom mailer og oppgaver en etter en, så går nå vel dagen på et vis. Helgen gikk så altfor fort, bare

Ulempen me at jeg har forklart mine unger at vi ikke blir med mormor og morfar og onkel og søskenbarna på campingtur nå (de har vogn) er fordi dt er blitt høst så vi har avsluttet teltsesogen.....

Ja, så kommer speiderturen da, hvor de skal sove i telt.... så synes ungene at "Nei, det er jo blitt høst jo, slikt driver vi ikke med i oktober...."

Og jeg som synes at, ja, det ER oktober. Jeg skal klare å utstyre dem så de ikke fryser, men det er oktober! Det krever en del av utstyret til alle ungene fra 5. klasse og oppover, som slett ikke alle har sovepose og liggeunderlag til å ligge i telt i oktober?

Vært hos legen og øker litt mer på jobbeprosenten, fortsetter sykemelding 50% hvertfall tre uker til (var 72% sykemeldt før denne timen). Jeg tar meg tid til å bearbeide alt!

Veldig fin skolestart før første klassingen og vi har vart så fornøyd. Han har hatt en god overgang fra bhg og skole. Kontaktlærer og assistent har fått veiledning og kurser fra BUP hvordan de skall jobbe med gutten på skolen.
Så kom sjokken igår vi fikk vite at kontaktlærer slutter på skolen om 2 uker. Er lei meg og tenker på hvordan første klassingen vil ta dette her. Overgangen til en midlertidlig lærer og en ny lærer igjen ved årsskiftet.

Ulempen me at jeg har forklart mine unger at vi ikke blir med mormor og morfar og onkel og søskenbarna på campingtur nå (de har vogn) er fordi dt er blitt høst så vi har avsluttet teltsesogen.....

Ja, så kommer speiderturen da, hvor de skal sove i telt.... så synes ungene at "Nei, det er jo blitt høst jo, slikt driver vi ikke med i oktober...."

Og jeg som synes at, ja, det ER oktober. Jeg skal klare å utstyre dem så de ikke fryser, men det er oktober! Det krever en del av utstyret til alle ungene fra 5. klasse og oppover, som slett ikke alle har sovepose og liggeunderlag til å ligge i telt i oktober?
Litt kaldt i oktober ja..
Må jo ha litt heftigere utstyr, fremfor sommeren.

Jeg og gubben fikk ryddet litt på kjøkkenet i går.
Type, kaste ting som gikk ut på dato for to år siden, sortere og organisere; ting som burde blitt gjort for lenge siden, men ikke har blitt gjort.
Utrolig deilig!!

Litt kaldt i oktober ja..
Må jo ha litt heftigere utstyr, fremfor sommeren.

Ja, jeg ser for meg at ikke nødvendigvis alle har det. det er forskjell på å ha sovepose til å ligge i hytte og å ha sovepose til å ligge i telt i oktober, selv om det er meldt ganske mildt vær, og de ikke skal opp på noe fjell. Men likevel. Jeg kommer til å utruste mine godt i alle fall. _Det er bedre å være for varm enn for kald. Man kan alltids lufte

Jeg og gubben fikk ryddet litt på kjøkkenet i går.
Type, kaste ting som gikk ut på dato for to år siden, sortere og organisere; ting som burde blitt gjort for lenge siden, men ikke har blitt gjort.
Utrolig deilig!!

Deilig, Slikt er det or lenge siden vi gjorde sist.

Back
Topp