Skravletråd September

Lagt sammen klær
Moppet gulv
Bært ut en søppelsekk etter rydding
Ryddet mer på kottet
Bært ut hyller
Bært plastkasser fra badet og inn på kottet

Her måtte jeg lese en gang til og komme til at du må mene noe svensk?

Babyhull?

Altså, joda, i vår familie bruker vi det ordet, men det er ikke egentlig et ord. Det er dog ikke noe man løper en seg men det hullet kvinner har, hvor babyer kommer ut ;-)
Haha!! :D :P
Ja, glemte av meg litt!! Jeg mente selvfølgelig det goe fettet/valkene små babyene har de første 2-3 årene :P
Finnes det noe ord for det på norsk? :)

Hu er ganske liten, veier knapt 10 kg. Men hun har en sabla god appetit :p
Så hun spiser til hun er mett :)
Det er bra :) :)
(Så ment jeg fett/valker med "hull". Oppdaget at ordet "hull" er svensk ;) men du ser ut til å ha forstått meg allikevel :))

Ja, glemte av meg litt!! Jeg mente selvfølgelig det goe fettet/valkene små babyene har de første 2-3 årene :P

Babyfett kalles det her i alle fall :p

Dagens utfordringer. Gubben skulle tilbake til jobb igjen idag etter å ha hatt min permisjon i 2 uker pga sykemelding. Selvsagt på kveldsskift. Tenkte med gru på kampen på å få lagt storebror samtidig som holde lillebror sånn noenlunde rolig slik storebror sovnet. Spesielt siden storebror har brukt opp mot 1.5 time på å sovne skikkelig i helgen nå og lillebror har vært ganske urolig på kveldene:-/.

Fikk storebror i badekaret, lillebror lå fredelig og rolig på stellebordet i mens. Storebror kom ut av badet, skulle til å få på han en bleie, og der tisset han på gulvet og trampet i det:-D. Hurra!!:-). Imens begynte lillebror og bli urolig. Første fartetegn. Kom oss på rommet med storebror, la lillebror i babynestet hvor han lå fredelig og rolig slik jeg fikk kost litt med storebror. Så holdt han på å sovnet, og ideet han holdt på lukke øynene kom det ett skikkelig vræl fra lillebror. Storebror våkner selvsagt. Vrælet fortsatte og fortsatte. Storebror holdt på å sovne flere ganger i armene mine hvis jeg var i bevegelse men hver gang vekket lillebror han. Omsider klarte jeg å holde lillebror rolig nok til å få storebror til å sovne...
Gleden over å ha flere barn.... :( håper det går bedre neste gang du har begge alene ved legging!
*skal få føle på det selv om 1,5 mnd*

Babyfett eller oftest valpefett er vel det jeg er vant til å høre.

Ja, sant.. Uff. Høres slitsomt ut å få sånne kommentarer hver gang man skal spise pizza eller så :p
Ja jeg tror jeg heller får slutte å si noe når hun spør om vi har gjort noe hyggelig.
Eller si "vi satt på en benk og spiste hver vår gulrot" :p

Ja jeg tror jeg heller får slutte å si noe når hun spør om vi har gjort noe hyggelig.
Eller si "vi satt på en benk og spiste hver vår gulrot" :p

Haha, ja :p Lurer på om hun hadde reagert på det? :p

Foreløpig har den hatt liten effekt. Men er nok bare utålmodig. Men redd den ikke funker innen mandag for jeg vil virkelig på jobb. Og skal levere LJ i bhg og.
Hvordan gikk det snuppa?

Fort gjort å glemme :)
Vi skal en tur til egypt nå også i permisjonen da, men deilig å kunne slappe av hjemme som en familie ❤
Godt med turer i permisjon. Regner med hans familien hans vil se barna :)
Jeg og baby È var med mannen til Polen på jobb forrige helg gir å reise mens vi har muligheten:)

Back
Topp