Skravletråd september

God morgen, Sara:D
Skal dere grille?
Håper du får en flott dag:D

Ja, vi skal visst det. Engangsgrill har jeg vel strengt tatt aldri fyrt opp, så jeg håper mannen blir med.

Vi skal samles i fjæra et sted alle familiene i klassen til guttungen. Vi hadde ikke sommeravslutning pga dårlig vær og travle uker for de fleste, så klassekontaktene besluttet å ta en slik samling etter skolestart i stedet, da med de to nye elevene i klassen også :) Og det er altså i dag.

Er ikke bestandig like ille at minsten er trøtt, men ikke vil sove.
Lille U er så trøtt, men vil ikke sove.
Han vil bare ligge ved mamma og vri seg i latter :love017:love017

Men fyttigrisen for en tur til bhg. Jeg er glad jeg bare skulle hjem, og ikke stressa med tanken på jobb i tillegg.

Vi begynte med å ankomme skolen uten sekk, så vi måtte hjem og hente den. Så avsted til bhg Full stopp oppi veien. Ok, da traff vi akkurat på ei ferge da, ikke noe å gjøre med det (de er blitt ustabile fergetidene, så disse kan jeg ikke lenger. De gikk fra to til tre ferger, derved ikke hver halvtime, men den ene er stadig ute av drift, så de går når de kan) Det tok da usedvanlig lang tid? Kommer litt lenger oppi veien så jeg ser hovedveien. Der er det ikke ei fergekø som suser forbi. Der står det. Vi flettes innpå annenhver bil, men det står jo ganske stille, så det skjer jo ikke så fort da.
Sender melding til bhg om at vi er på vei, og håper vi rekker frokosten. Jeg skulle jo levert henne klokka åtte sånn etter hva klokka var da vi stoppa oppi bakken der. De serverer frokost til kvart over (dvs, man må komme innen kvart over, de som får mat da får spise opp)
Vel, vi kom inn på avdelinga ca 8.20
Men vi var ikke de eneste som kom senere enn forventet, så joda, de serverer frokost enda, så lenge det kommer unger som ikke har spist hjemme, selvsagt.

Det har nemlig vært ei trafikkulykke, ser jeg i avisa når jeg kommer hjem
http://www.smp.no/nyheter/alesundogomland/article11538098.ece

Jeg var glad jeg ikke skulle videre fra bhg, bare hjem. Det så ut til å ha løst seg sånnsett litt opp da, men det sto fortsatt lange køer tilbake der jeg først stoppet, så jeg når jeg kjørte hjem. Det er ganske sårbart når det ikke finnes en "gamlveien" man kan kjøre eller noe sånn. Det er den veien. Fergene pøser på med biler, og altså like etter punktet hvor to fergekøer skal inn på samme vei, så skjer det en ulykke. Og vips, så står det i alle retninger. I godt over en time fra politiet får melding om ulykken. Bilen var ryddet bort da jeg var på butikken så jeg (dvs, jeg så en kræsjet bil på en sånn bil som kjører dem bort. Bildet er tatt omtrent fra parkeringen på butikken antar jeg, så det må jo ha vært den jeg så)

Back
Topp