Skravletråd Oktober

Kjempe imponerende! Tilpasset opplæring for de som er i den enden av skalaen betyr ofte bare nytt ark med akkurat samme type oppgaver. Det er ikke tilpasset opplæring! Jeg fikk "kjeft " av mattelæreren til guttungen da han lærte for mye matte hjemme. Var ikke bra at han var så langt forran de andre....
Ja jeg er spent på hvordan dette blir... Er redd han får det kjedelig i mattetimene, han er lei av sortering og fargelegge mønstre allerede :-P
Han klarer også å lese tall opp til tusen, altså han leser 458 helt riktig. Når tusenplassen kommer sliter han litt, men begynner å skjønne det.
I sommer spilte vi mye gnav, og han finner tiervenner og legger sammen mye av poengene sine selv. God trening iallefall ;-)

Seriøst, fikk du kjeft?? Ja jeg kan skjønne at det er vanskelig å finne på noe i mattetimene til noen som allerede kan det, men man må jo bygge oppunder interesse og!

Ja jeg er spent på hvordan dette blir... Er redd han får det kjedelig i mattetimene, han er lei av sortering og fargelegge mønstre allerede :p
Han klarer også å lese tall opp til tusen, altså han leser 458 helt riktig. Når tusenplassen kommer sliter han litt, men begynner å skjønne det.
I sommer spilte vi mye gnav, og han finner tiervenner og legger sammen mye av poengene sine selv. God trening iallefall ;-)

Seriøst, fikk du kjeft?? Ja jeg kan skjønne at det er vanskelig å finne på noe i mattetimene til noen som allerede kan det, men man må jo bygge oppunder interesse og!
Ja, jeg fikk kjeft. Det var jo ikke vits at gutten min kunne ganging og deling når de andre holdt på med pluss og minus. Han kjedet seg i hel gjennom mattetimene på barneskolen. Hadde det vært i dag, så hadde jeg laget eget opplegg for han. Men var så ung og usikker da

Ja, jeg fikk kjeft. Det var jo ikke vits at gutten min kunne ganging og deling når de andre holdt på med pluss og minus. Han kjedet seg i hel gjennom mattetimene på barneskolen. Hadde det vært i dag, så hadde jeg laget eget opplegg for han. Men var så ung og usikker da
Ja vi får bare fortsette som vi gjør og drive med det hjemme. Vi har snakket med læreren om det altså, og hun sier at alt som har med tall å gjøre er han raskt oppe med hånda på og svarer på lett. Andre ting (som han egentlig også kan) svarer han ikke på fordi han er redd det er feil :-P
Og så liker han ikke at alle ser på han da de skal svare :-P

Nei, damer da sier jeg takk for I kveld og god natt :)

Back
Topp