Skravletråd Oktober.

Kine

Carpe Diem
Nå er oktober her, og det er på tide med masse mere skravling. :D

Spennende at vi for ikke mange ukene siden satt og krysset alt for at spiren satt, og nå er vi snart halvveis i svangerskapet. <3
 
Helt utrolig at vi er godt i gang med oul alle sammen. :)

Vært hos legen jeg idag. Ble 50% sykemeldt pga svimmelhet som hun mener kommer av blodtrykksfall. Bedre med litt sykmelding enn å jobbe til jeg ikke orker mer og blir fullt sykemeldt mente hun.

Ellers var alt bra. Hjertet lå på 145. HB og urin var flott. Symfyse mål var litt under streken, men godt innafor.

2 dager til oul også <3

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :)
 
Jeg gikk til byen og hjem igjen:D WOOW jeg er flink:D
 
Skal begynne på bassengtrening for bekkenet i morgen.. Gruer meg :-o
 
Akkurat slengt en brownies røre sammen, får to venninne på besøk. Trenger litt venninne boozt nå!
 
Ååååhh, brownies!! ♡ Nå fikk jeg vann i munnen :b Tror jeg må lage det en dag jeg også! Har du en god oppskrift, med skikkelig seig kjerne? :)

4 egg
4 dl sukker
1 pl kokesjokolade
250g smør
2.5dl hvetemel
2 ts vaniljesukker

evt nøtter, jeg droppet det.
Dette er en halv oppskrift, synes kansje den ble litt lys. Kan tilsette 2 ss kakaopulver feks. da blir den mørkere.

Smelt smør og sjokolade i et vannbad, avkjøl. Pisk egg og sukker til eggedosist, tilsett sjokoladesmør blandingen. Sikt inn hvetemel og vaniljesukker. Vend melet rundt med en slikkepott.

Stekes på 180g i 20 min. Jeg brukte en liten langpanne.

Røra smakte helt himmelsk, og det lukter super digg her. Synes brownie er best etter en runde i fryseren, da blir den skikkelig seig.
 
Jeg har smakt på den nå, veldig god. Jeg ville tatt 1 dl mindre sukker, altså 3 dl sukker og ikke fire.
 
Ååå... Nå fikk jeg lyst på sjokolade fondant. Heter det ikke det? Sånn cupcake sak med flytende kjerne?

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :)
 
Ååå... Nå fikk jeg lyst på sjokolade fondant. Heter det ikke det? Sånn cupcake sak med flytende kjerne?
Takk for oppskrift! Jeg klarte ikke vente så jeg slang sammen en porsjon av en oppskrift jeg fant på nett ;) Lukter fantastisk her! Èn bit til mannen, resten av kaka til meg!! :D

Sjokoladefondant er sånn med flytende kjerne ja! Dèt er digg det!
 
Helt fantastisk er det. Mmmhmm...

Fysen på noe jeg. Men vet ikke hva. Akkurat slengt i meg 3 skiver med makrell i tomat også. Hmmm..

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :)
 
Det må jo være ganske behagelig da. Å ikke ha slike cravings. Her kommer det litt sånn brått, og gjerne ting som jeg ikke får tak i ;) Men men,..
 
Akkurat sett en episode av Brothers & Sisters, på slutten kom tårene. Snakk om å være hormonell...
 
Her går det i grey's på tv og blir uvel av alt som er søt. Er jo greit, legger ikke på meg unødvendig. Men hadde jo vært deilig med et kakestykke, eller sjokolade. Gleder meg til oul.
 
Her var det mye snakk om kake, gleder meg til senere i dag for da blir det kake her også :D Pappan min har bursdag, og jeg har strategisk invitert hit slik at all kakerester blir igjen her :D haha!!!

Her er det masse bråk siden de bytter ut vinduer og balkong, slitsomt mens det står på men fint når de er ferdig :D

Jeg er ikke sånn spesielt fysen på noe spesielt, ikke noe jeg kan spise! Vil bare ha fetaost, oliven, tatziki og sånn pidebrød ... Men det smaker ikke uten spekemat. :p Kan jo alltids legge litt i frysern så bakteriene dør, men det glemmer jeg sånn i slengen.
 
Her var det mye snakk om kake, gleder meg til senere i dag for da blir det kake her også :D Pappan min har bursdag, og jeg har strategisk invitert hit slik at all kakerester blir igjen her :D haha!!!

Her er det masse bråk siden de bytter ut vinduer og balkong, slitsomt mens det står på men fint når de er ferdig :D

Jeg er ikke sånn spesielt fysen på noe spesielt, ikke noe jeg kan spise! Vil bare ha fetaost, oliven, tatziki og sånn pidebrød ... Men det smaker ikke uten spekemat. :p Kan jo alltids legge litt i frysern så bakteriene dør, men det glemmer jeg sånn i slengen.
Mmmmm kaker :)

Tror forresten ikke det hjelper å bare fryse spekemat. Da dreper du bare en bakterie. Varmebehandlet kan du spise :)

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :)
 
Mmmmm kaker :)

Tror forresten ikke det hjelper å bare fryse spekemat. Da dreper du bare en bakterie. Varmebehandlet kan du spise :)

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :)

oj, og jeg som har gomla fryst spekeskinke før og denne gangen. Tror jeg må sjekke litt grudigere opp jeg. Bra du sa
 
Må egentlig i butikken, men med dundrende migrene orker jeg ikke :(
Får be Sambo stikke innom på vei hjem fra jobb...så lei av å være svak..
 
Back
Topp