Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Ja ser den.. jeg tenker d samme med ultralyden på mandag.. ser jeg hjertet så innbiller jeg meg at jeg kan slappe litt mer av, men kjenner jeg meg selv rett så skal jeg nok finne noe å bekymre meg forsamme som du, ser så frem til jeg kan puste ut om 6 uker og bare nyte.. tenkte jeg skulle kjøpe en doppler just for fun, ooog kanskje litt for å roe nerva og
men når jeg leser om de så er d noen leger som ikke anbefaler de, mens jeg ser det er veldig vanlig i USA blandt annet.. prøver å Google meg frem til om de kan utgjøre noen skade eller om d kun er at man kan bli stressa av å ikke finne lyden, som er grunnen til at de ikke anbefaler d.. hvor langt er du på vei?
Jeg er 7+4 i dag. Fant hjertelyden selv 8+noe i forrige svangerskap.
Doppler går på ultralyd, og er vel strengt tatt svakere ultralyd enn ultralyd-bilder..? Hovedgrunnen til fraråding er todelt; man kan bli stressa over å ikke finne hjertelyden; men det er en ting. En annen ting er at du selv ikke er helsepersonell, og kan bli feilaktig roet ned av hjertelyd; da du ikke kan ense om noe høres "feil" ut.
Men det gjelder jo for dem som f.eks får smerter eller blødninger, og deretter lar være å kontakte sykehus fordi de "har hørt hjertebank på doppler, så da må alt være ok".
Disse frarådingene synes jeg egentlig utøver alt for liten tillit til folk flest. Det går an å si; "doppler er kjekt for den paniske, men vær obs på at du kanskje ikke alltid finner lyden, og at du alltid bør kontakte lege om du mistenker noe er galt - selv om du hører lyd på doppleren".
samme som du, ser så frem til jeg kan puste ut om 6 uker og bare nyte.. tenkte jeg skulle kjøpe en doppler just for fun, ooog kanskje litt for å roe nerva og 
blir spennende med ultralyd i morgen da!! Krysser fingrene for deg, d kommer til å gå kjempe bra 
men skjønner godt du er nervøs, husker selv hvor nervøs jeg var
masse lykke til
Skjønner godt du er nervøs, stakkars