Skravletråd - oktober 21 :)

Hei. Jeg mistet i høst og prøver å tenke som deg, selv om det ikke er så lett alltid. Hva er BO?
Står for blighted ovum. Betyr basically at det bare er en tom fostersekk og at det befruktetede egget aldri utviklet seg til et embryo eller et foster. Er visst ganske vanlig årsak til spontanabort, men man vet gjerne ikke om det hvis man ikke har tatt en tidlig ultralyd. Så i praksis blir det det samme som en tidlig MA for den som går gravid, da det er vanligst at kroppen merker forskjellen mellom uke 7-12. Kroppen fortsetter å være gravid selv om det ikke er liv. Ikke noe kjekt, men sånn går det jo av og til.

Står for blighted ovum. Betyr basically at det bare er en tom fostersekk og at det befruktetede egget aldri utviklet seg til et embryo eller et foster. Er visst ganske vanlig årsak til spontanabort, men man vet gjerne ikke om det hvis man ikke har tatt en tidlig ultralyd. Så i praksis blir det det samme som en tidlig MA for den som går gravid, da det er vanligst at kroppen merker forskjellen mellom uke 7-12. Kroppen fortsetter å være gravid selv om det ikke er liv. Ikke noe kjekt, men sånn går det jo av og til.
Ja, stemmer. Det har jeg hørt om ja. Har også en venninne som har opplevd det.

Fikk melding fra legen i dag om at blodprøvene var fine og at hcg hadde doblet seg som normalt:Heartpink
slapper litt mer av nå, men tror ikke jeg klarer å ta det helt inn over meg før jeg ser et bankende hjerte. Hadde en MA I fjor høst, der utviklingen stoppet i uke 6, men fant det ikke ut før TUL I uke 10. Syns det er vanskelig å kjenne på gleden, da frykten for å miste igjen kommer snikende med. Dere som har mistet, hvordan takler dere usikkerheten? Er så redd for å miste igjen:sorry:

Jeg har ikke mistet før, men har hatt en god del stress nå den siste uka med blødning og usikkerhet, så jeg tror jeg greier forstå meg litt på den..
Prøver å fokusere på det positive, så langt det går an.

Godt hcg ser fint ut, det er et godt tegn ♥️

Er det flere her som har vært hos ultralydjordmødrene eller går alle som tar TUL privat til gynekolog? :rolleyes:

Fikk melding fra legen i dag om at blodprøvene var fine og at hcg hadde doblet seg som normalt:Heartpink
slapper litt mer av nå, men tror ikke jeg klarer å ta det helt inn over meg før jeg ser et bankende hjerte. Hadde en MA I fjor høst, der utviklingen stoppet i uke 6, men fant det ikke ut før TUL I uke 10. Syns det er vanskelig å kjenne på gleden, da frykten for å miste igjen kommer snikende med. Dere som har mistet, hvordan takler dere usikkerheten? Er så redd for å miste igjen:sorry:

Vi var på TUL i uke 9 hvor jeg fortalte at vi ikke lenge før hadde hatt en SA. Jordmoren sa at vi skulle få beholde den babyen vi hadde da, den så helt frisk ut. Og vi fikk en frisk jente også. :dummy1:

Er det flere her som har vært hos ultralydjordmødrene eller går alle som tar TUL privat til gynekolog? :rolleyes:

Går til gyn i det offentlige atm for mine TUL, men... Har ellers private UL hos privat JM. Eneste som tilbyr privat her.

Går privat til min egen gynekolog å tar UL, men skal følges opp på sykehus også, da jeg har et risikosvangerskap denne gang:)

Jeg har bestilt TUL i uke 8 (i dag 6+0), det er hos en privat ultralydjordmor.

Går privat til min egen gynekolog å tar UL, men skal følges opp på sykehus også, da jeg har et risikosvangerskap denne gang:)

Går til gyn i det offentlige atm for mine TUL, men... Har ellers private UL hos privat JM. Eneste som tilbyr privat her.

Takk for svar :) Tenkte bare å høre hva som er vanlig, da jeg aldri har vært hos gynekolog før :oops: Har hatt privat UL en gang før og det var hos ultralydjordmødrene, da det var det jeg fant. Men ble fornøyd, da de som hadde den klinikken jobbet på sykehuset til vanlig :)

Hei. Hadde tenkt å fortelle min mor om graviditeten nå på morsdagen/fastelavn/valentinsdagen. Men blir litt usikker på om det er lurt å si noe før ultralyd :S når forteller dere foreldrene at de skal bli besteforeldre?

Hei. Hadde tenkt å fortelle min mor om graviditeten nå på morsdagen/fastelavn/valentinsdagen. Men blir litt usikker på om det er lurt å si noe før ultralyd :S når forteller dere foreldrene at de skal bli besteforeldre?

Jeg har fortalt det allerede. :joyful: Jeg erfarte fra tidligere at jeg syns det var greit mor visste det om noe skulle gå galt. Da forstod hun godt hva jeg gikk gjennom. :Heartred

Har ikke fortalt noe ennå.. er kun 4+3, så vil vente til etter jeg har vært på TUL å sett hjertet slå:)

Jeg fortalte det da jeg var 3+4 til mine svigerforeldre (med min forlovede). Fortalte det til pappa 3+5 og samme dag til lillebror (hans bursdag). Har sagt det til en del av de nærmeste, men ikke noe offisielt og stort før jeg har kommet litt lenger. I dag 6+0.

Har fortalt mamma, søsken og stefar. Venter likevel litt før jeg forteller pappa og stemor.
Dette fordi jeg trenger litt mamma og søskens støtte og forståelse om dette går galt. Mamma og stefar har også visst om IVF.

Jeg har også fortalt det til mine nærmeste/samboeren sine nærmeste, det er helt i orden - selv om vi ikke har gått mer ut med det hos andre. Da er det godt å vite at man har god støtte rundt seg om det skal gå galt :rolleyes: Men vi velger heller å glede oss og se det positive ved det, og TUL venter på oss den 7+4.:oops:

Jeg har også fortalt det til mine nærmeste/samboeren sine nærmeste, det er helt i orden - selv om vi ikke har gått mer ut med det hos andre. Da er det godt å vite at man har god støtte rundt seg om det skal gå galt :rolleyes: Men vi velger heller å glede oss og se det positive ved det, og TUL venter på oss den 7+4.:oops:

Ja, er enig i at det er bedre å tenke positivt, hvis noe skulle skje må man uansett takle det der og da. Tror jeg ikke bør lese så mye om hva som kan gå galt. 5+6 i dag ^^,

Er så trøtt, vil egentlig bare sove..!

Samme her o_O. Sovner på sofaen omtrent hver kveld når kidsa ser barne-TV.

Eksen hentet yngste ungen kl 10.30 i dag. Jeg sovna igjen, stod opp kl 13. Og jeg er så trøtt enda...!

Back
Topp