Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
God morgen! Flere våkne grublere her nå?
Jeg har begynt å tenke på fødsel allerede jeg. Har fra før to raske fødsler. Førstemann brukte 6 timer fra første rie til han var ute. Med siste rakk jeg såvidt å komme på sykehuset (20 min kjørevei og ungen kom ut en knapp halvtime fra vi parkerte).
Nå driver jeg og krisemaksimerer; hva om denne blir en styrtfødsel hjemme med to barn til stede? Kan jo ikke ha dem borte i ukesvis i tilfelle heller![]()
Jeg var våken, men prøvde desperat å leve i fornektelse.
Jeg spekulerer også på fødsel. Får bare ta det som det kommer. Første kom 11t etter første rie, andre kom 5t etter første rie; så jeg vet jeg må komme meg fort til sykehus i alle fall. Kan ikke vente og se. Men fødslene mine har vært veldig enkle og fine, sånn sett; så om jeg må tilkalle backup og føde på badet hjemme, så tror jeg at jeg overlever det. Er mer redd for å måtte føde i bilen. Er 45 min til nærmeste sykehus med fødeavdeling. Sist gang ble jeg innlagt på sykehus før fødsel (skulle evt settes i gang om det ikke startet med stripping og klyster, pga lite fostervann), så slapp heldigvis å gå å vente hjemme for å være sikker på at fødselen var i gang.
Menmen, får ta det som det kommer. Jeg har mange delmål å komme til før jeg egentlig kan planlegge rundt fødsel skikkelig
I morgen er jeg 5+0. Om ca 2 uker må jeg ha TUL for å sjekke om det er liv laga (og sånt). Om enda 3 uker etter det, ønsker jeg NIPT.. om ytterligere 2-4 uker deretter, ønsker jeg en til TUL for å sjekke ståa før jeg forteller alle om graviditeten. Etter DET, kan jeg begynne planlegge resten
Siste helga kom ungen, og det gjekk rolig og fint for seg, tok 5 timer fra første rie. Angra litt i ettertid, for det blei mykje tid vekke fra dei andre to. Denne gangen er eg usikker kva eg gjer. Alle fødsel er jo ulike. Dei seier ofte at andremann er ekstra rask, og det stemte for meg. Så det kan jo hende det stemmer for deg og. Men eg tenker at med 20 min kjørevei, og erfaring med å kjenne igjen når fødselen starter, skal det gå fint
forhåpentligvis uten unger like ved, for jeg var IKKE stille under de to første iallefall imponerende av deg må jeg si