Skravletråd NY!!!

Hagearbeid ja :) Sikkert koselig det, hvis man liker sånt :p

Ja, jeg liker hagearbeid, men det ble med jorda i dag, mannen var ikke hjemme og jeg trengte litt hjelp og innspill for å komme lenger, så jeg fortsetter i morgen. Jeg har en plan om en pallekarm hvor jeg skal så noe salat og sukkererter, litt sent på sesongen, men.... vi får se om det blir noe suksess før vi reiser bort, sånn i tillegg til at jeg har... vel, jeg har vel 2-3 av hver type tomat av... sikkert 10 typer, pluss noen agurkplanter, og noen få paprika, kanskje en chili eller to. Og jordbær som skal få seg ei bedre løsning enn de har hatt. Så det blir mer jordjobbing i morgen da, og planting og greier og jeg gleder meg jeg. Mulig si skal se på å få orden på det bitet lille plastdrivhuset mitt (altså pvc-trekk over noe rør, ikke ekte drivhus) når ungene er i seng, der inni skal mye av grønnsaksplantene mine havne i morgen. Men 1)jeg trenger flere potter av noe slag. jeg har sådd mer enn noen sinne, og i fjor hadde jeg ikke nok til de da ca 20 plantene mine, så hva jeg tenkte med 30 vet jeg ikke. Jeg har nemlig altså 2,5 kvadrat å plassere dem på... jeg tror noen av de mest hardføre skal få stå utenfor.

Jeg drømmer om et SKIKKELIG drivhus, og slang en reklame over til mannen og spurte hvor stort han ser for seg at jeg kan få, jeg har drømt om 8-11 kvadrat-variantene, han sa 11 eller 15 :) Da snakker vi om PLASS da!!! Det blir ikke i år, men jeg planlegger i vei så jeg har funnet ut hva jeg vil ha når vi er klare. Det er en del jobb, og jeg må ha litt hjelp av pappa både til å planlegge og utføre (så definitivt ikke i år, pappa stabler 25 meter med mur i år, han har nå tatt ned den gamle, og fjernet mye leire, vi snakker 6 containere som er kjørt bort med knust murstein og leire, de vanlige steinene (drenering) og jord har han tatt vare på. Nå skal han altså stable opp ny.)

Og jeg gleder meg VELDIG

Back
Topp