Skravletråd - nov 21

Etter forholdene bra. Klarte ikke skrive under papirene i dag. Så her sitter jeg 11+2 med en sprell levende baby
Mange klemmer! Håper får tatt seg en bolle og kan glede seg og støtte deg!
 
Etter forholdene bra. Klarte ikke skrive under papirene i dag. Så her sitter jeg 11+2 med en sprell levende baby
Det var veldig veldig godt å høre:love7:love7:love7
Misforstå meg rett:angelic:
Jeg klarer ikke sette meg inn i situasjonen din, den er så fjernt fra noe jeg selv har opplevd.
Håper ting ordner seg og blir bedre for deg:Heartred Det er fortsatt et halvt år igjen
 
Flere som sliter med søvn? Jeg sovner fort når jeg legger meg, men våkner i 4-5 tida å får ikke sove mer.
Sykemeldt ut denne uken så jeg får sove 1-2 t på formiddagen.
 
Dette kommer til å gå så bra :)
Håper dere finner ut av ting.

Håper det! Selv om alt kjennes ganske mørkt nå :( klarer liksom ikke helt å glede meg over babyen. Redd for å kjenne spark osv. Mest redd for hans reaksjon på det som skjer, egentlig.
 
Håper det! Selv om alt kjennes ganske mørkt nå :( klarer liksom ikke helt å glede meg over babyen. Redd for å kjenne spark osv. Mest redd for hans reaksjon på det som skjer, egentlig.
Har han kommet hjem?
 
Har han kommet hjem?

Han har vært hjemme et par dager. Reiste ut på kurs igjen nå i dag. Han jobber mye, men det er jeg jo vandt til. Neste gang han kommer hjem blir han hjemme en lengre periode :)
Det var godt å ha han hjemme. Vi fikk snakka en del og jeg fikk grått en enda større del :bag: men han unngår litt å vedkjenne seg graviditeten, merker jeg. Snakker ikke så mye om det og blir fort trist og lei om jeg drar det opp.
Før han dro i dag ba han meg ha is i magen, hente styrke og prøve å stå i stormen alene litt fremover. Han var helt sikker på at dette skulle ordne seg og gå bra. Han trenger bare litt tid.... så ja, hva skal man si
 
Han har vært hjemme et par dager. Reiste ut på kurs igjen nå i dag. Han jobber mye, men det er jeg jo vandt til. Neste gang han kommer hjem blir han hjemme en lengre periode :)
Det var godt å ha han hjemme. Vi fikk snakka en del og jeg fikk grått en enda større del :bag: men han unngår litt å vedkjenne seg graviditeten, merker jeg. Snakker ikke så mye om det og blir fort trist og lei om jeg drar det opp.
Før han dro i dag ba han meg ha is i magen, hente styrke og prøve å stå i stormen alene litt fremover. Han var helt sikker på at dette skulle ordne seg og gå bra. Han trenger bare litt tid.... så ja, hva skal man si
Det er litt positivt at han ikke avfeier det helt i det minste. Kanskje han klarer å vedkjenne seg det bedre og stå i det på en annen måte om det blir mer virkelig for han. Se baby på UL, se mage vokse, kjenne spark osv. Selvom flere av disse tingene vil ta tid før han kan se/kjenne.
Ingen tvil om at dere har en del å jobbe med, men sikker på dere finner en vei altså! :)
 
Flere som sliter med søvn? Jeg sovner fort når jeg legger meg, men våkner i 4-5 tida å får ikke sove mer.
Sykemeldt ut denne uken så jeg får sove 1-2 t på formiddagen.
Ja, jeg sliter med søvnen. Sovner helt greit om kvelden, men våkner nesten hver natt mellom 5 og 5:30 og da sliter jeg med å finne søvnen igjen :sorry:
 
Det er litt positivt at han ikke avfeier det helt i det minste. Kanskje han klarer å vedkjenne seg det bedre og stå i det på en annen måte om det blir mer virkelig for han. Se baby på UL, se mage vokse, kjenne spark osv. Selvom flere av disse tingene vil ta tid før han kan se/kjenne.
Ingen tvil om at dere har en del å jobbe med, men sikker på dere finner en vei altså! :)

Håper det :Heartred jeg har i alle fall bestemt meg for å gå all in! Han betyr hele verden for meg, så frykten for å miste han har vært helt ekstrem. Jeg er villig til å gjøre det meste for å ordne dette. Det virker som at han vil også, men han trenger tid.
 
Håper det :Heartred jeg har i alle fall bestemt meg for å gå all in! Han betyr hele verden for meg, så frykten for å miste han har vært helt ekstrem. Jeg er villig til å gjøre det meste for å ordne dette. Det virker som at han vil også, men han trenger tid.
Det er så godt å høre :Heartred Fikk så vondt av deg og de valgene su stod mitt oppe. Fikk så inntrykk av at dette ikke var noe du ville, så godt du har funnet styrken til å gå all in! Vi er en hel gjeng som heier og støtter deg det vi kan her, det er det ingen tvil om :wav
Virker jo også som mannen er klar på at han vil, men trenger tiden. Jeg krysser fingrene for dere! :cheers Snakk sammen, le sammen og gråt sammen. Dette fikser dere :love7
 
Han har vært hjemme et par dager. Reiste ut på kurs igjen nå i dag. Han jobber mye, men det er jeg jo vandt til. Neste gang han kommer hjem blir han hjemme en lengre periode :)
Det var godt å ha han hjemme. Vi fikk snakka en del og jeg fikk grått en enda større del :bag: men han unngår litt å vedkjenne seg graviditeten, merker jeg. Snakker ikke så mye om det og blir fort trist og lei om jeg drar det opp.
Før han dro i dag ba han meg ha is i magen, hente styrke og prøve å stå i stormen alene litt fremover. Han var helt sikker på at dette skulle ordne seg og gå bra. Han trenger bare litt tid.... så ja, hva skal man si


Huff, jeg synes du er vanvittig sterk!:joyful: Skjønner at du ikke føler du har så mye valg her kanskje, men synes han ber deg om altfor mye! Dette barnet er ho planlagt og laget av dere to sammen, og det er utrolig umodent å brått få kalde føtter og melde seg ut når det passer ham mens du står forvirret og knust igjen.. :Heartred Jeg tenker at hvis han ber deg ha is i magen å stå i dette alene en stund (mens han finner ut av ting?), ville jeg latt være å ‘stryke han med hårene’ og være så forsiktig med ham og heller stille hardt mot hardt.. Hvis han er en ‘flight risk’ klarer du jo aldri å slappe av, og det er ikke rettferdig ovenfor deg! :wideyed: Så kanskje bedre å være ærlig å si at enten er vi i dette sammen, eller så pauser vi forholdet og fokuserer på å samarbeide rundt barnet når den tid kommer.

Beklager litt tough love her, du gjør selvsagt det du selv føler er riktig! :Heartred Jeg bare vil nevne at du har mulighet til å ta tilbake litt kontrollen her, og ikke bare sitte på gjerdet mens han dikterer hvordan ting skal skje fremover:Heartred Ta godt vare på degselv, kjære deg!:Heartred
 
Han har vært hjemme et par dager. Reiste ut på kurs igjen nå i dag. Han jobber mye, men det er jeg jo vandt til. Neste gang han kommer hjem blir han hjemme en lengre periode :)
Det var godt å ha han hjemme. Vi fikk snakka en del og jeg fikk grått en enda større del :bag: men han unngår litt å vedkjenne seg graviditeten, merker jeg. Snakker ikke så mye om det og blir fort trist og lei om jeg drar det opp.
Før han dro i dag ba han meg ha is i magen, hente styrke og prøve å stå i stormen alene litt fremover. Han var helt sikker på at dette skulle ordne seg og gå bra. Han trenger bare litt tid.... så ja, hva skal man si
Kanskje kontakte familievernkontoret? Det kan være han har noe underliggende som gjør at han har problemer med dette som han kan få hjelp til å sette ord på.
Vi hadde en kjempekonflikt etter datteren vår ble født der alle mine bekymringer ble feid bort av samboer som hysteri. Det kom frem etter fem timer at han slet med dårlig samvittighet for å ikke strekke til og angst for min helse.
 
Hipp hurra for helt absurde krangler med mannen om kinamat. :sorry:
 
Flere som sliter med søvn? Jeg sovner fort når jeg legger meg, men våkner i 4-5 tida å får ikke sove mer.
Sykemeldt ut denne uken så jeg får sove 1-2 t på formiddagen.
Jeg sliter også med søvn. Sover veldig urolig og drømmer mye. Liker best å sove på siden, men i det siste våkner jeg med ubehag i magen av det. Lurer på å kjøpe meg en stor pute av noke slag. Noen som har erfaring med det?
 
Jeg melder meg inn her dere. Har 1 barn, ble gravid for noen måneder siden som endte i en spontanabort. Det var tøft og vi sluttet å prøve etter det, derfor kom dette svangerskapet som en overraskelse.
 
Jeg sliter også med søvn. Sover veldig urolig og drømmer mye. Liker best å sove på siden, men i det siste våkner jeg med ubehag i magen av det. Lurer på å kjøpe meg en stor pute av noke slag. Noen som har erfaring med det?

Litt sent svar på dette, men i slutten av forrige svangerskap kjøpte jeg meg en bbhugme-pute og husker at det ble mye enklere å finne gode sovestillinger etter dette. Jeg sover heller ikke så godt på siden og vurderer nå om jeg snart skal finne den fram igjen:happy:
 
Litt sent svar på dette, men i slutten av forrige svangerskap kjøpte jeg meg en bbhugme-pute og husker at det ble mye enklere å finne gode sovestillinger etter dette. Jeg sover heller ikke så godt på siden og vurderer nå om jeg snart skal finne den fram igjen:happy:
Takk for svar. Kom over ei som solgte denne puta brukt til en fin pris. Skal hente den i dag :)
 
Hva er deres planer i dag?

Her skal jeg finne frem penklærne til morgendagen, gjøre husarbeid, så skal jeg ta en kaffe sammen med en god venninne og sønnen hennes senere.
 
Back
Topp