Skravletråd mandag 21 august

ORIGINAL: carina82

hehehe... Tytten... Så morsomt ord! Elsker dialekter!

 
hva var det som var så morsomt med det om jeg får tør å spørre.....
 
ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: lalina

eg synes det gikk fort med meg, men vi blir jo rene sinka i forhold til dere!!!....!!
vannet gikk klokken 0.30 og klokken 0303 var ho født, sykebilen kom å hentet oss klokken 01.00



Utrolig fort på deg og!!
 
Låg over et døgn eg...

 
Vannet gikk ved kl 03... og lilleGull så dagens lys kl 15.07.
 
ORIGINAL: carina82

hehehe... Tytten... Så morsomt ord! Elsker dialekter!

her bruker vi tutten, mutten og sutten om hver andre, ordet smokk blir ikkje brukt i det hele her i gården.
vi bruker nuk sine sutter, prøvde først mam sine men de var ikkje fult så gode til Sofie de spyttet ho fort ut igjen
 
ORIGINAL: Stardust

ORIGINAL: katrine35+

ORIGINAL: lalina

uff dette hørtes ikkje noe kjekt ut katrine, kor kjapp var fødselen din da?


våkna halv ett på natta av at riene satte i gang og ed ble født tre på to... en og en halv time etter...[8|]


oi,nesten sremmende hvor fort det kan gå,har det gått fort med di to andre også[8|]

 
nei... heldigvis!
12 timer med første, 5 timer med andremann
 
Men, jeg hadde masse kynnere på kvelden, som var steinharde på magen, men de var ikke vonde i ryggen i det hele tatt, så de gjorde nok susen...
 
hei jenter å bebiser!!
fælt som dere har skravla idag..
gidder ikke lese igjennom alt[&o]
har vel baksnakka meg da siden jeg ikke har vært her noe særlig idag[8D]
Tuva sovna endelig for en time siden, har ikke sovet mer enn en halvtime siden kl13 idag...
nekter å sove på dagen[8|]
håper hun sover lenge inatt da..
for igårnatt sovna hun ikke før halv to, etter at jeg tok henne opp i vår seng...
 
 
ORIGINAL: Stardust

ORIGINAL: carina82

hehehe... Tytten... Så morsomt ord! Elsker dialekter!


hva var det som var så morsomt med det om jeg får tør å spørre.....

 
Tytten... Jeg må bare glise hver gang jeg leser det. Aldri hørt det ordet før, du begynte å preike på det i dag.... Jaja, kjært barn har mange navn. 
 
ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: katrine35+

ORIGINAL: lalina

uff dette hørtes ikkje noe kjekt ut katrine, kor kjapp var fødselen din da?


våkna halv ett på natta av at riene satte i gang og ed ble født tre på to... en og en halv time etter...[8|]


Oooii det var UTROLIG fort da!! Godt du kom deg på sykehuset da?

 
glad ikke vannet gikk... for da hadde ed blitt født hjemme gitt!!
vannblæra stod som en ballong da vi kom på sykehuset 23 minutter før han var ute... og jeg hadde full åpning, så jordmoren tok bare vannet ogpå tredje pressri var han ute...
 
ORIGINAL: katrine35+

ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: katrine35+

ORIGINAL: lalina

uff dette hørtes ikkje noe kjekt ut katrine, kor kjapp var fødselen din da?


våkna halv ett på natta av at riene satte i gang og ed ble født tre på to... en og en halv time etter...[8|]


Oooii det var UTROLIG fort da!! Godt du kom deg på sykehuset da?


glad ikke vannet gikk... for da hadde ed blitt født hjemme gitt!!
vannblæra stod som en ballong da vi kom på sykehuset 23 minutter før han var ute... og jeg hadde full åpning, så jordmoren tok bare vannet ogpå tredje pressri var han ute...

Jøss...!!!
 
rakk ikke noe jeg... ikke engang å bli sint på mannen min, eller si at dette vil jeg ikke mer, eller kjefte ut jordmoren... klarte faktisk å la være å brøle noe særlig også...[:D]
 
ORIGINAL: carina82

ORIGINAL: lalina

eg synes det gikk fort med meg, men vi blir jo rene sinka i forhold til dere!!!....!!
vannet gikk klokken 0.30 og klokken 0303 var ho født, sykebilen kom å hentet oss klokken 01.00


Hvorfor sykebil? Nøyaktig hvor mye før temin kom Sofie? Var det en dramatisk fødsel?
 
*carinaskammersegforåværesånysgjerrig*


*carinaerikkjenyskjerrig*
født tre uker før termin, så det var ikkje så masse.
vannet gikk, og siden hodet ikkje
hadde festet seg siste gangen eg var hos jordmor, og siden eg var alene hjemme ville jordmor på sykehuset sende en bil til meg. og så trur eg det var litt fordi eg spurte om eg ikkje kunne få lov til å være hjemme en stund til for eg ville ikkje gå en 10-12 timer på sykehuset å trakke(hadde eg vist at fødselen var så nære, hadde eg vel tryglet om å få komme innover) og så sa eg til jordmoren på sykehuset at eg hadde så mye eg måtte ordne opp i før eg kunne komme innover på sykehuset, og da sa ho berre"eg sender en bil med en gang og DU ligger til dem kommer"
 
ORIGINAL: katrine35+

rakk ikke noe jeg... ikke engang å bli sint på mannen min, eller si at dette vil jeg ikke mer, eller kjefte ut jordmoren... klarte faktisk å la være å brøle noe særlig også...[:D]

 
Høres jo helt utrolig ut! Du var heldig at det gikk så fort, men synd at du fikk sånn problemer med bekkenløsning og hoften etterpå da...[&:]
 
ORIGINAL: katrine35+

rakk ikke noe jeg... ikke engang å bli sint på mannen min, eller si at dette vil jeg ikke mer, eller kjefte ut jordmoren... klarte faktisk å la være å brøle noe særlig også...[:D]

 
jeg kjefta heller ikke på noen
men, jeg ropa så man skulle tro jeg fikk betaling for det[8|]
 
ORIGINAL: lalina

ORIGINAL: carina82

ORIGINAL: lalina

eg synes det gikk fort med meg, men vi blir jo rene sinka i forhold til dere!!!....!!
vannet gikk klokken 0.30 og klokken 0303 var ho født, sykebilen kom å hentet oss klokken 01.00


Hvorfor sykebil? Nøyaktig hvor mye før temin kom Sofie? Var det en dramatisk fødsel?
 
*carinaskammersegforåværesånysgjerrig*


*carinaerikkjenyskjerrig*
født tre uker før termin, så det var ikkje så masse.
vannet gikk, og siden hodet ikkje
hadde festet seg siste gangen eg var hos jordmor, og siden eg var alene hjemme ville jordmor på sykehuset sende en bil til meg. og så trur eg det var litt fordi eg spurte om eg ikkje kunne få lov til å være hjemme en stund til for eg ville ikkje gå en 10-12 timer på sykehuset å trakke(hadde eg vist at fødselen var så nære, hadde eg vel tryglet om å få komme innover) og så sa eg til jordmoren på sykehuset at eg hadde så mye eg måtte ordne opp i før eg kunne komme innover på sykehuset, og da sa ho berre"eg sender en bil med en gang og DU ligger til dem kommer"


Oi...
Men synes du fødselen gikk greit eller?
Hadde du med deg noen, siden mannen din var borte?
 
ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: katrine35+

rakk ikke noe jeg... ikke engang å bli sint på mannen min, eller si at dette vil jeg ikke mer, eller kjefte ut jordmoren... klarte faktisk å la være å brøle noe særlig også...[:D]


Høres jo helt utrolig ut! Du var heldig at det gikk så fort, men synd at du fikk sånn problemer med bekkenløsning og hoften etterpå da...[&:]

noe må mann vel plages med...[;)]
hadde foresten også noen fryktelige hemorider i en liten uke etterpå...[&:]
 
andre med babyer som har hormonutslett???
Tuva har masse...å det ser så ekkelt ut..
syns synd på henne
 
om eg hadde dramatisk fødsel? nei
kom inn på sykehuset med sykebil, kjørt opp på føden. snakket litt med jordmor  (ho ville ikkje undersøke meg neden til pga fare for infeksjon siden vannet var gått) etter at vi hadde sittet og pratet litt og eg hadde vært ute på toalettet sa eg til jordmoren, "eg føler slik for å trykke" jordmoren "hæ, kva trykke, nå?, eg kan jo berre sjekke deg neden til for å ha gjort det" så sjekket ho meg neden til og da  vart ho heilt rar og sa "føler du for å trykke så berre trykk" men eg protesterte, eg kan jo ikkje begynne å trykke enda, eg har jo lest at man skal jo ikkje begynne å presse for tidlig...... da sa jordmoren berre press eg kjenner hodet. og en liten stund senere så var jenta kommet. jaja ho hadde det så travelt ho at ho hadde ikkje tid til å vente på pappaen en gang.

Du da Carina, og dere andre korleis var det for dere?
 
ORIGINAL: Lisbeth83

andre med babyer som har hormonutslett???
Tuva har masse...å det ser så ekkelt ut..
syns synd på henne

Ja Adrian hadde masse av det i ca tre uker. Det forsvant like fort som det kom , for en ukes tid siden. Såg ikke så fint ut nei, men det virka ikke som han var plaget av det.
 
jepp mamma rakk det sånn akkurat, eller ho var med meg en liten stund før Sofie kom ut.
Ja eg føler at fødselen gikk kjempe greit, eller for å være litt ærllig føler eg meg litt snytt på en måte for alt gikk så fort at eg fikk liksom ikkje med meg noen ting. ikkje fikk vi tid til klyster som eg hadde tengt eg skulle ha, ikkje blei eg spurt om smertestillende(ikkje at eg trengte det, men eg hadde på forhånd innstilt meg på å få spørsmål om det og takke nei) eller så fikk eg ikkje tid til å ringe mannen før etter fødselen, avtalen var jo at om han ikkje skulle rekke det så skulle eg ringe til han under veis, ikkje vart det tid til noe filming eller fotograferin heller, ikkje at det er noe must, men det hadde vært litt kjekt siden mannen min ikkje var der.  
 
Sofie hadde også slike melkeutslett(hormonutslett) en stund, men eg trur ikkje det plager babyene noe.
 
Spiser dere all mat eller?
Det gjør jeg... bortsett fra de fiskeslagene som ikke er å  annbefale.
Ed bare promper ut all luft han får i magen og reagerer ikke noe særlig på hva jeg spiser...
 
Det er så utrolig deilig!! [:D]
 
Back
Topp