Skravletråd Lag Bringebær

Resultatene våres fra denne runden var ikke akkurat noe å skryte av, og jeg føler det hadde blitt kjekt å oppnå litt bedre resultater til neste uke. Her har vi helt sikkert alle utfordringer med diverse, så kanskje prøve å jobbe sammen for å finne ut av hvordan vi kan klare det best mulig? Eller er det helt utenkelig? =)
Tenker du i forhold til selve vektnedgang eller utfordringene
At vi berget denne gangen er virkelig bare flaks, så at vi som lag bør ha bedre resultat enn 0,4 kg fordelt på 8 stykk, det sier seg vel selv ;)

Her føler jeg at jeg har funnet metoden for meg som er lett for meg å følge, noe som gjør at det er lett å unngå "sprekk".

Jeg kommer videre til å ha fokus på vektnedgang også kommer utfordringen når jeg har mulighet til det.. Denne uka er jeg knapt hjemme så husarbeid blir dessverre veldig vanskelig å få til Bl.a

Jeg har problemer med magen. Sannsynligvis den irritable tarmen igjen. Takvise smerter i øvre del av magen, kvalme og generelt ubehag. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan, så fremt det ikke blir verre. Jeg har kjøpt inn probiotika og tar smertestillende. Vi skal feire bursdag denne uken, så jeg må holde meg unna godis på 17.mai. Kjekt at vi får en dag med godis :D

Det blir ikke lett for meg denne uken :(
Får en trang til å prøve å spise meg vekk fra magevondten, og det er ubehagelig å trene.
Jeg skal få til grønnsaker/salat, og husarbeidet. Resten får vi se. Skal selvfølgelig gi alt. Heldigvis har jeg en treningsvideo hjemme, så blir det lettere å ta ting som de kommer :)

Hvordan går det med dere? Har dere startet med husarbeidet enda?

Får en trang til å prøve å spise meg vekk fra magevondten, og det er ubehagelig å trene.
Jeg skal få til grønnsaker/salat, og husarbeidet. Resten får vi se. Skal selvfølgelig gi alt. Heldigvis har jeg en treningsvideo hjemme, så blir det lettere å ta ting som de kommer :)

Får ikke begynt med husarbeid før onsdag, er bortreist i pinsen. Så spørs hvor mye rekker, men skal prøve å få til noen poeng der hvertfall :)

Ikke lenge siden fryser og kjøleskap ble tømt, så går nok fort å få tatt en ny runde der. Ga bort en del klær til Fretex forrige uke, så en ny kasterunde skal også gå greit. Skifte på senger tar jeg onsdag. De tre + en ting til skal jeg nok få til på onsdag :)

Uff, så utrolig kjedelig å høre at du er uvel! Håper magevondten roer seg etterhvert! Du har gitt alt i mange uker nå!! Viktig å høre på kroppen!! Ikke gjør mer enn du orker :)

Snopfri bonusen får jeg ikke, er bursdager som skal feires denne uken. Men regner med å få bonus på rydding av hus, grønnsaker og skal prøve få trent hver dag også :)
Har gjort en husarbeidsopgave i dag, regner med å gjøre minst to oppgaver imorgen også ;)
Denne uken skal jeg virkelig gjøre mitt beste for å samle inn poeng :)

Snuppa her har hatt økedøgn. Utrolig slitsomt.. Blir ekstra sulten når hun har økedøgn. Håper at sultfølelsen roer seg etterhvert :)

Skal trene nå!! Snakkes ;)

Uff, så utrolig kjedelig å høre at du er uvel! Håper magevondten roer seg etterhvert! Du har gitt alt i mange uker nå!! Viktig å høre på kroppen!! Ikke gjør mer enn du orker :)

Snopfri bonusen får jeg ikke, er bursdager som skal feires denne uken. Men regner med å få bonus på rydding av hus, grønnsaker og skal prøve få trent hver dag også :)
Har gjort en husarbeidsopgave i dag, regner med å gjøre minst to oppgaver imorgen også ;)
Denne uken skal jeg virkelig gjøre mitt beste for å samle inn poeng :)

Snuppa her har hatt økedøgn. Utrolig slitsomt.. Blir ekstra sulten når hun har økedøgn. Håper at sultfølelsen roer seg etterhvert :)

Skal trene nå!! Snakkes ;)

Vi og skal feire bursdag, men da får jeg bare ikke spise godis på 17.mai. Men det er greit, siden jeg får så søtsug av godis uansett.

Du må spise nok slik at melken ikke blir påvirket av slanking da :)
Logger du maten din? Her er det mye lettere å begrense seg om jeg logger maten, får liksom svart på hvitt hvordan det faktisk ligger an.

Vi og skal feire bursdag, men da får jeg bare ikke spise godis på 17.mai. Men det er greit, siden jeg får så søtsug av godis uansett.

Du må spise nok slik at melken ikke blir påvirket av slanking da :)
Logger du maten din? Her er det mye lettere å begrense seg om jeg logger maten, får liksom svart på hvitt hvordan det faktisk ligger an.
Du hadde hatt slik magevondt tidligere? Har du fått vært hos legen ? Hva var det som feilet magen din igjen? Jeg sliter veldig med magesyre og halsbrann :rolleyes: Det som er utrolig kjipt er at jeg ikke kan ta Nexium tabletter mens jeg ammer. Så jeg prøver virkelig å være forsiktig med hva jeg spiser og drikker om dagen :)

Jeg skal prøve å holde meg unna kaker denne uken. Håper jeg klarer det. Sjokolade og kaker er min største svakhet. Blæh! Men skal prøve mitt beste :)

Ja, er veldig nøye med å spise nok mat. Er livredd for å miste melka! Prøver bare å begrense matinntaket litt (akkurat nå føler jeg meg sulten hele tiden, vanskelig å stoppe å spise ). Jeg spiser etter klokken, lager all mat fra bunn, lager sunn mat, spiser masse masse grønnsaker, baker grovt brød og frøknekkebrød og føler vel egentlig at jeg får i meg nok med mat.

Jeg begynte med å logge ned hva jeg spiser for et par uker siden, men det fungerte ikke for meg. Er veldig mye som skjer her hele tiden. I tillegg har jeg en urokråke av en datter som krever utrolig mye oppmerksomhet <3

Etterhvert håper jeg å få til å skrive ned alt hva jeg spiser. Tenker å melde meg inn på vektklubben etterhvert når jeg blir ferdig med å amme:)

Du hadde hatt slik magevondt tidligere? Har du fått vært hos legen ? Hva var det som feilet magen din igjen? Jeg sliter veldig med magesyre og halsbrann :rolleyes: Det som er utrolig kjipt er at jeg ikke kan ta Nexium tabletter mens jeg ammer. Så jeg prøver virkelig å være forsiktig med hva jeg spiser og drikker om dagen :)

Jeg skal prøve å holde meg unna kaker denne uken. Håper jeg klarer det. Sjokolade og kaker er min største svakhet. Blæh! Men skal prøve mitt beste :)

Ja, er veldig nøye med å spise nok mat. Er livredd for å miste melka! Prøver bare å begrense matinntaket litt (akkurat nå føler jeg meg sulten hele tiden, vanskelig å stoppe å spise ). Jeg spiser etter klokken, lager all mat fra bunn, lager sunn mat, spiser masse masse grønnsaker, baker grovt brød og frøknekkebrød og føler vel egentlig at jeg får i meg nok med mat.

Jeg begynte med å logge ned hva jeg spiser for et par uker siden, men det fungerte ikke for meg. Er veldig mye som skjer her hele tiden. I tillegg har jeg en urokråke av en datter som krever utrolig mye oppmerksomhet <3

Etterhvert håper jeg å få til å skrive ned alt hva jeg spiser. Tenker å melde meg inn på vektklubben etterhvert når jeg blir ferdig med å amme:)

Ja, jeg har det. Var en tur til lege, men magen kjentes fin ut da hun tok på den, og det var ingenting på blodprøven. Så det er nok tarmsystemet som tuller.

Høres ut som en god idé å prøve vektklubben. Jeg meldte meg inn, men var ikke motivert så det ble ikke noe ut av det. Men jeg mener å huske at det virket helt ok.

Men jeg blir nysgjerrig på sultfølelsen din. Kan det være at du ikke får i deg non av noe? Kan det ligge i hodet?
Har du prøvd å drikke vann før du spiser?
Jeg leste en gang at det var gjort studier med vann før mat, der de fant at de som drakk 0.5 liter vann før måltid 3 ganger om dagen gikk ned mer enn kobtrollgruppen.
Nå er det jo ikke slik at man må drikke 2 liter vann hver dag, så 0.5 liter e ganger om dagen er nok litt voldsomt, men et glass vann før mat kan jo være lurt. Eventuelt en kopp te til maten. Husker ikke hvorfor det var lurt da :P

Ja, jeg har det. Var en tur til lege, men magen kjentes fin ut da hun tok på den, og det var ingenting på blodprøven. Så det er nok tarmsystemet som tuller.

Høres ut som en god idé å prøve vektklubben. Jeg meldte meg inn, men var ikke motivert så det ble ikke noe ut av det. Men jeg mener å huske at det virket helt ok.

Men jeg blir nysgjerrig på sultfølelsen din. Kan det være at du ikke får i deg non av noe? Kan det ligge i hodet?
Har du prøvd å drikke vann før du spiser?
Jeg leste en gang at det var gjort studier med vann før mat, der de fant at de som drakk 0.5 liter vann før måltid 3 ganger om dagen gikk ned mer enn kobtrollgruppen.
Nå er det jo ikke slik at man må drikke 2 liter vann hver dag, så 0.5 liter e ganger om dagen er nok litt voldsomt, men et glass vann før mat kan jo være lurt. Eventuelt en kopp te til maten. Husker ikke hvorfor det var lurt da :P

Så bra at legen ikke fant noe annet feil med magen❤️

Jeg prøvde metoden du nevnte i går i dag. Jeg drakk vann før hvert måltid. Fungerte egentlig veldig greit, spiste mindre porsjoner. Tror en ting jeg gjør feil er å ikke spise nok mellommåltid i løpet av dagen. Jeg gjorde det en periode, men er ikke flink til det nå. Nå skal jeg liksom være flink å begrense mengden mat på dagen, men det ender alltid opp med at jeg spiser som et monster til middag og kveld :rolleyes:
I tillegg drikker jeg dessverre ikke nok væske.. Har prøvd drikke mye i dag da..

Skal snart ta meg treningsøkt nummer to for dagen :)

Noen som kan levere inn vekt for hele laget på fredag (altså overta rollen min som lagleder).. Langtur til sykehuset med størstemann her, så aner ikke når vi er hjemme igjen på fredag.

Noen som kan levere inn vekt for hele laget på fredag (altså overta rollen min som lagleder).. Langtur til sykehuset med størstemann her, så aner ikke når vi er hjemme igjen på fredag.

Jeg kan prøve, om du lærer meg hvordan :)

Hva bruker dere for å vaske komfyren med? Får ikke glasset helt rent, og det irriterer meg :p

Jeg er godt i gang med husarbeidet, men spørs om jeg klarer 6 ting siden jeg bare har dagen idag og imorgen ettermiddag. Er mye mer effektiv enn jeg bruker da i det minste ;)

Hva bruker dere for å vaske komfyren med? Får ikke glasset helt rent, og det irriterer meg :p

Jeg er godt i gang med husarbeidet, men spørs om jeg klarer 6 ting siden jeg bare har dagen idag og imorgen ettermiddag. Er mye mer effektiv enn jeg bruker da i det minste ;)

Jeg brukte Jif, men fikk det ikke helt rent. Det er nok leeenge siden den ovnen har blitt vasket!

Hvor mange har du fått til?
Jeg holder på med min sjette, har bare igjen dusjen nå. Men er litt usikker på hvor vaskemiddelet for dusjen er, ting ble borte under flytting. Greit, vi flyttet før jul, skulle nok ha vasket dusjen en eller flere ganger siden vi flyttet inn..... :o

Hvordan er følelsen for morgendagen damer?? Her kjenner jeg at jeg er litt nervøs altså! Jeg spiste 2 is på 17 mai, ellers har jeg ikke rørt søtsaker.. Men føler jeg har spist mer "feil" middag enn jeg bør, samt at mengden nok har blitt litt mer enn nødvendig

Blir overrasket om jeg går ned mye. Har et håp om at jeg går ned, men tviler på at det er snakk om mye isåfall.

Aner ikke denne uka. Har vært mye plaga med svimmelhet, mandag var jeg helt ødelagt. Har også blitt litt mye usunt, så er spent. Har vurdert å trekke meg fra slankekrigen, bidrar ikke noe positivt på laget for tida, men håper å bli bedre fra svimmelheten snart, også vet jeg at det blir roligere på jobb om et par uker. Er helt krise-hektisk nå.

Har gått ned 0,5 kg og er veldig fornøyd med det :) har ikke fått trent på nesten to uker pga sykdom, og kostholdet har ikke vært det beste. Håper virkelig formen kommer seg til neste uke, er fortsatt ikke helt god :/

Back
Topp