Strikkemammatil2
Andre møte med forumet
Velkommen og gratulerer[emoji1]
Alltid kjekt å få flyttet terminen i riktig retning[emoji5] Min ble også flyttet litt på tul, faktisk inn til siste dagen av mai. Men har allerede begynt å skravle her og tenker at jeg kanskje flyttes til juni igjen på oul.
Det ble målt nakkefold da jeg også var på tul. Den var 2,4 og hun sa at de så etter tall under 4. Men så påpekte hun at veldig mange av dem som fikk målt fortykket nakkefold over 4 fikk ved videre undersøkelse utelukket noen stor risk for down syndrom. Hun sa også at det forekommer at det fødes barn med down syndrom som har fått mål nakkefold under 4. Så denne målingen er på ingen måte noen garanti, mer en sannsynlighetsvurdering.
Men, med det sagt hadde jeg nok takket ja til en videre undersøkelse. Hvis det skulle være noe er det greit å kunne være forberedt.
Ser du har fått time til videre vurdering på sykehuset. Masse lykke til, håper fosteret ser frisk ut, uansett utfall.
Har vært på sykehuset for ny ul og blodprøve taking.. får svar fredag eller mandag på blodprøvene satser på et positivt svar, uansett så tviler jeg på det blir fostervannsprøve/ morkakeprøve. Da vi må reise til et annet sykehus for å ta dette.