Skravletråd juni 2018 <3

Hallo alle dere kvalme damer :hungover:
Jeg ble kvalm 5+5 og mistet all matlyst. 6+0 begynte jeg å kaste opp flere ganger om dagen samtidig som jeg var kvalm konstant. Kunne bare være hjemme og ligge i senga. Ble slapp og jævlig.. MEN, nå føler jeg at jeg har funnet meg en "kur". Jeg har kjøpt med sea band og jeg spiser litt banan hver andre time. Så har jeg et stort drittmåltid om dagen (veggisvarianter av enten taco, pizza, burger, kebab osv). Men disse måltidene må bestilles eller lages av noen andre enn meg da jeg ikke har sjans til å tilberede mat. Føler uansett at dette har hjulpet meg mye- er 7+0 i dag, og har ikke kastet opp på to dager! Utrolig godt og føler meg i bedre form.. men må spise banan jevnlig, hvis ikke kommer den gnagende sulten og da begynner jeg å brekke meg for så og kaste opp.

Bare et lite tips :Heartred

Så bra du har funnet noe som funker for deg :)! Har det helt samme men her har seaband ikke funket :/ brødmat går bra her, men ikke helt årleit for vekta ... freaker helt ut sist svangerskap var helt likt og jeg gikk fra å veie 70 og være veltrent til å veie 110 kilo .... gått ned igjen til 80 nå(2 år siden) og takler ikke den vektoppgangen igjen [emoji33]

Hei, Fant ut forrige torsdag at eg var gravid <3 <3 var til ultralyd i dag og er hele 9 uker på vei :D det var fantastiske nyheter da vi har prøvd i 1,5 år i sammen med en fertilitetsklinikk.

Det eg lurer litt på da; eg er overvektig og har holdt på å slanke meg etter et litt strengt regime (BMI på 30 nå) men må slutte med slankingen, samtidig som eg ikke skal gå opp noe særlig under svangerskapet.
Så er det noen som vet om det finnes noen kostplaner, type ukemenyer for gravide?

Jeg screenshotta denne i mai forum tror jeg
429ed340c8c6c36e496e6df4bba8bfe1.png
:

DEN VAR DET! Tusen takk :)

Hei, Fant ut forrige torsdag at eg var gravid <3 <3 var til ultralyd i dag og er hele 9 uker på vei :D det var fantastiske nyheter da vi har prøvd i 1,5 år i sammen med en fertilitetsklinikk.

Det eg lurer litt på da; eg er overvektig og har holdt på å slanke meg etter et litt strengt regime (BMI på 30 nå) men må slutte med slankingen, samtidig som eg ikke skal gå opp noe særlig under svangerskapet.
Så er det noen som vet om det finnes noen kostplaner, type ukemenyer for gravide?
Velkommen hit, og gratulerer med spiren i magen :)

Kanskje du vil lage din egen tråd om dette, så den ikke forsvinner helt i skravletråden her?

Vil også få tipse deg om at vi har nettmøter med jordmor Katrine fra Libero ca en gang per mnd. Du kan spørre henne om alt du måtte lure på. Neste nettmøte er 14 november, HER, og du kan legge inn spørsmålene dine allerede nå. (Tråden din blir da liggene i godkjenningskø og blir ikke publisert før 2 dager før nettmøte, men alle vil få svar fra jordmor ;) )

Jeg er avslørt!"

Æ mene ikke å vær frekk, meeeen, har du nå på gang?" Og jeg bare; [emoji85]

Hei alle sammen [emoji4] jeg fant ut av at jeg er gravid nå på søndag [emoji85] var til legen på mandag å ble henvist til TUL, siden menstermin er 4 juni men jeg tror det er mere rundt 27 juni(har hatt stabil syklus på 52 dager[emoji85][emoji85]) flere som er i samme båt? [emoji85]

Hei alle sammen [emoji4] jeg fant ut av at jeg er gravid nå på søndag [emoji85] var til legen på mandag å ble henvist til TUL, siden menstermin er 4 juni men jeg tror det er mere rundt 27 juni(har hatt stabil syklus på 52 dager[emoji85][emoji85]) flere som er i samme båt? [emoji85]

Gratulerer!! :Heartred

Hallo! Jeg er ny her, eller ny i denne termingruppa. Finnes det en slags velkomsttråd der man kan introdusere seg selv?

Gratulerer så mye og velkommen ❤️:)

Hvordan går det med dere? Mange bekymringer og plager? Eller mest glede og gode dager? :)

Tar hver dag som den kommer, kvalm og svimmel, betydelig lettere enn da jeh ble gravid, men veldig glad for å være gravid! [emoji119]

Er det noen som har tenkt tanken på og lage en Facebook gruppe? [emoji85]

Det er ikke lov til å fremme sånne ting som gjør at en lokker medlemmer bort fra dette forumet.
Det fikk en annen person som nevnte det samme spørsmålet til svar, for noen dager siden. Noen har vist sent sånne innbydelser på privat melding til folk her inne ;)

Gratulerer med spiren, og hjertelig velkommen til juniklubben :D Forresten :)

Tar hver dag som den kommer, kvalm og svimmel, betydelig lettere enn da jeh ble gravid, men veldig glad for å være gravid! [emoji119]
Samme her :)
I dag ble en dårlig dag pga måtte komme fastende til legen kl.10 og kom jo selvsagt ikke inn på tiden, og besøket dro litt ut også. DA satte kvalmen godt i gang :o

Uff.. jeg sliter med å få i meg mat fordi jeg føler jeg blir mer kvalm av det.. merker varmmat er lettere å få i seg en knekkebrød på jobb..

Gratulere masse[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp