Skravletråd Juli

Ok, dere strikkere, jeg trenger råd.
Vurderer å strikke et skjerf, men jeg er redd det blir ujevnt i kantene. Jeg strikker mye finere når jeg strikker rundt enn fram og tilbake. Hvordan får man egentlig fine kanter? Jeg synes at skjerf blir kjedelige når de strikkes fram og tilbake om man strikker rett hele tiden. Vurderer å strikke rett en runde og så vrang neste. I tillegg skal jeg strikke med 2 farger. Overtenker jeg her?

Du kaaaaan jo strikke det rundt. Tube sjal eller stryke det flatt eller noe. Dobbelt? Eller så er det noe med å bare løfte av den første masken som noen mener gir penere kant.
Men én rett og en vrang pinne blir jo glattstrikk da, bare rett gir rillestrikk.

Du kan evt strikke perlestrikk?

Ok, dere strikkere, jeg trenger råd.
Vurderer å strikke et skjerf, men jeg er redd det blir ujevnt i kantene. Jeg strikker mye finere når jeg strikker rundt enn fram og tilbake. Hvordan får man egentlig fine kanter? Jeg synes at skjerf blir kjedelige når de strikkes fram og tilbake om man strikker rett hele tiden. Vurderer å strikke rett en runde og så vrang neste. I tillegg skal jeg strikke med 2 farger. Overtenker jeg her?
Fant en fin link da [emoji4][emoji4] Med bilder tom [emoji14]

https://www.martehelgetun.no/blogg/2013/05/tips-triks-kantmaske-foerste-maske-loest-av/

20180707_112646-3.jpg Fant Lille U slik før i dag.
BTW, det han har i fjeset, på låret og på sofaen er min dyre Chanel neglelakk

Du kaaaaan jo strikke det rundt. Tube sjal eller stryke det flatt eller noe. Dobbelt? Eller så er det noe med å bare løfte av den første masken som noen mener gir penere kant.
Men én rett og en vrang pinne blir jo glattstrikk da, bare rett gir rillestrikk.

Du kan evt strikke perlestrikk?

Ja, jeg er ingen fan av rillestrikk. Og siden jeg skal ha mønster i farge så tenker jeg at det kanskje hadde sett penere ut med glattstrikk. Det skal være til en mann, og jeg ser ikke for meg at han ville likt tubesjal. Men det hadde jo vært det enkleste.

Ja, jeg er ingen fan av rillestrikk. Og siden jeg skal ha mønster i farge så tenker jeg at det kanskje hadde sett penere ut med glattstrikk. Det skal være til en mann, og jeg ser ikke for meg at han ville likt tubesjal. Men det hadde jo vært det enkleste.
Mønster er penere i glsttsrikk ja.

Da tar du en rett og en vrang pinne og den måten for masker som vist i den linken. Det blir bra.

Vel god natt gitt.
Jeg mekka hjemmelaga pizza.
Mannen mekka oreomilkshake.

Jeg gikk nå i matkoma med tilhørende migrene [emoji849][emoji23] Pokker for en straff gitt. Jrg fullførte ikke en gang milkshaken [emoji849] Var snakker altså. Ble bare så veldig mett. Tross for en god del etter middagen [emoji39]
d49a58b20f33256ee5304b29ba8d2667.jpg
0b4691be83b509f5f7b936855283dce2.jpg

Ohh.... Også sofaen da. Og den dyre...
Har ikke helt funnet ut hva jeg skal gjøre med sofaputen, det har jeg utsatt til i morgen :P
Trekke kan helt fint tas av og puttes i vaskemaskinen (selvfølgelig ellers kunne men ikke ha hatt lys sofa med 3 unger).
Lurer på om jeg bare skal sette inn flekken med aceton, la det virke litt og hive i maskinen

Vel god natt gitt.
Jeg mekka hjemmelaga pizza.
Mannen mekka oreomilkshake.

Jeg gikk nå i matkoma med tilhørende migrene [emoji849][emoji23] Pokker for en straff gitt. Jrg fullførte ikke en gang milkshaken [emoji849] Var snakker altså. Ble bare så veldig mett. Tross for en god del etter middagen [emoji39]
d49a58b20f33256ee5304b29ba8d2667.jpg
0b4691be83b509f5f7b936855283dce2.jpg
Og der ble jeg sulten igjen :P
Med migrene er det kanskje like bra du ikke klarte denne milkeshaken

Back
Topp