Skravletråd Juli.

Mannen min er den som har tatt ansvaret for hele gressklippingen, så han får gjøre som han vil. Han vil ha tørt gress.
Her er det også mannen sitt ansvar:D
Han klipper ikke i regn altså...selvom han mener det går fint:p

Ikke noe epidural eller noe her, ifølge det jeg har hørt. Det er viktig for japanere å føde naturlig og kjenne all smerten "slik at de kan bli sterke mødre!" Man blir vel ikke akkurat svakere av en epidural, vel? Tenker nå jeg, hihi. Irland, så spennende! Det blir jo helt i motsatt retning enn meg da. :p
Hvis det har klaffet denne mnd er det vår første :)

Huff, håper du får sovd deg opp så mye som mulig ihvertfall :)

Man blir ikke en dårligere mor av epidural, men det er slett ikke sik at alle trenger den heller da. Har født to uten og håper absolutt å slippe denne gangen også.

Plutselig så skjer det vettu;) hehe
Huff ja, hadde jo vært greit å ikke være helt dø når jeg kommer til pressinga:p haha

Jada men foreløpig så stresser jeg ikke med det og akkurat nå er jeg bare glad han ikke vil ut for nå er ikke formen helt pigg heller :P

Ja får virkelig håpe du slipper det! Men nå har du en spennende tid forran deg så er jo ikke akkurat veldig enkelt å sove heller hehe

Plutselig så skjer det vettu;) hehe
Huff ja, hadde jo vært greit å ikke være helt dø når jeg kommer til pressinga:p haha

Man vet aldri hvor lang tid dette her tar.

Jeg hadde jo lest at førstegangsfødende, de bruker lang tid, jeg tenkte minst et døgn. Jeg tenkte der jeg lå på senga etter et par timer med rier at dette her i et døgn, det kom jeg ikke til å holde ut, jeg som skulle føde på storken (=ikke medisinsk smertelindring, en avdeling på Haukeland)

Tre timer etter første rie ringte jeg sykehuset. Først mente hun at førstegangsfødende, rier i tre rimer.... joda, men hun hørte at jeg pustet og jobbet meg gjennom riene, jeg kunne jo komme inn på en sjekk, men ikke vær skuffet om du blir sendt hjem for å sove.

Ved midtnatt ankom jeg sykehuset, fire timer etter første rie. Kvart over ble det konstarert 9 cm åpning. Fem over ett lå babyen på magen min.

Nå skal det sies at min første rie var ikke "noe murringer" akkurat da, vi hadde akkurat satt på en film og jeg ba mannen sette på pause for jeg måtte bare på do. Jeg ble overmannet av en rie og endte i knestående på stuegulvet, og riene ble aldri helt regelmessige, enten hadde jeg en kraftig hvert ti. minutt eller så hadde jeg tre mildere på ti minutter Men effektive var de åpenbart.

Vi etterlyser dem stadig vekk:p
Et par rolige timer så er vi sikre på at de føder:cool:

Jepp, her er det meldeplikt en gang i timen. Ingen sjangs for å sove et par timer, nei :P

Fikk du drømt litt??:cool:

Det fikk jeg.

Jeg skal så definitivt ha et hus med litt størrelse. Det er såååååå noe annet enn det 2,5 huset med pvc-trekk som jeg har på verandaen hvor min defnisjon av "litt plass å bevege seg på" er noe heeeeeelt annet. Jeg har planter så tett sammen at jeg må strekek meg mellom dem for å nå tak, og noen overses nok fort. Likevel har jeg MYE bedre plass der i år enn i fjor, da kom jeg meg ikke inn. vet ikke helt hvordan det hendte, jeg sådde mer i år enn i fjor, men en del falt fra da de fikk mangelfull omsorg i en fase da jeg begynte å sove en del, også er det antakelig trangere der når jeg kommer hjem fra ferie enn før jeg dro, når alt har vokst litt...

Men jeg skal ha meg et skikkelig drivhus, med vegger som tåler en vinter, og god plass, og jeg gleder meg. Masse!

Det fikk jeg.

Jeg skal så definitivt ha et hus med litt størrelse. Det er såååååå noe annet enn det 2,5 huset med pvc-trekk som jeg har på verandaen hvor min defnisjon av "litt plass å bevege seg på" er noe heeeeeelt annet. Jeg har planter så tett sammen at jeg må strekek meg mellom dem for å nå tak, og noen overses nok fort. Likevel har jeg MYE bedre plass der i år enn i fjor, da kom jeg meg ikke inn. vet ikke helt hvordan det hendte, jeg sådde mer i år enn i fjor, men en del falt fra da de fikk mangelfull omsorg i en fase da jeg begynte å sove en del, også er det antakelig trangere der når jeg kommer hjem fra ferie enn før jeg dro, når alt har vokst litt...

Men jeg skal ha meg et skikkelig drivhus, med vegger som tåler en vinter, og god plass, og jeg gleder meg. Masse!
Et slikt drivhus er min drøm også:D
Jeg vil gjerne trene fingrene mine til å bli grønne...noe de ikke er:p

Back
Topp