Skravletråd juli 2016

Hvor gammel er hun?:)
Hun er 4,5 måned, men 6 uker prematur. Hun er i tillegg dysmatur, så har fått noen ekstra utfordringer da :-) Vil derfor ha henne nære, om det er hva hun er trygg på når vi er ute. Da kan hun skjule seg litt for inntrykk også om det blir for mye :-) Blir fort urolig....

Ingen fisk, også var det først litt gøy men etterhvert så ble det kjedelig når hun ikke fikk kaste stein i vannet og sånn. Og en ufrivillig badetur :p
Ja, er noe med den ventinga og at man må være stille som fort kan bli problemer :p

Itillegg til denne kortison salven, er det noen vitamintilskudde som kan hjelpe deg?
Kortisonsalven var ikke vits å prøve ettersom etter fem dager må jeg slutte. Og de tilsynelatende friske øregangene mine har bedre uten reseptmedisiner inni.

Jeg utspurte spesialisten om det virkelig ikke var noe som helst som ville hjelpe. Svaret var ikke klø..

Vi er tydeligvis programmert til å like søtt helt fra starten:P
Ja, prøv gulrot, den er jo litt søt i smaken.
Skal dere ha dåpen hjemme eller borte ?
Ja det tror jeg på, for grøten går ned på høykant. Da skulle man tro ho var en måke, som ikke smaker på maten engang :-P
Vi skal ha dåpen hjemme hos mamma, de har gård og stort uteområde så veldig praktisk! Fyrer griller, og har partytelt for 50 stk :-)

Hun er 4,5 måned, men 6 uker prematur. Hun er i tillegg dysmatur, så har fått noen ekstra utfordringer da :-) Vil derfor ha henne nære, om det er hva hun er trygg på når vi er ute. Da kan hun skjule seg litt for inntrykk også om det blir for mye :-) Blir fort urolig....
Kan jeg spørre hva som menes med dysmatur? :)

Ah. Prematur her og. Men ikke dysmatur. Hun hata vogna og senga si i flere mnd. Men rundt 6-7 mnd alderen endret det med vogna seg. Da bytta vi til sportsdel og hun synes det var gøy å få se litt av verden og kunne endelig sovne i vogna

Hun sov oppå oss hele døgnet de første mnd. Og sover enda med oss hver lur og halve natta. Men sovner i egen seng når det er tid for natt:)

Hun har og vært var for inntrykk og ble lett sliten og overstimulert om det ble for mange folk mot henne eller for mye som skjedde på en gang.

Kan jeg spørre hva som menes med dysmatur? :)
Liten for alderen :-) Lav fødselsvekt. Hun ble født i uke 34, men hun veide bare 1600 gram ved fødselen, så hun var også for liten. Hun hadde et vekstavvik på -38% :-)

Kortisonsalven var ikke vits å prøve ettersom etter fem dager må jeg slutte. Og de tilsynelatende friske øregangene mine har bedre uten reseptmedisiner inni.

Jeg utspurte spesialisten om det virkelig ikke var noe som helst som ville hjelpe. Svaret var ikke klø..
For et teit svar.
Jeg bruker A-Derma Exomega på frøkna som tidvis sliter litt med atopisk eksem, men den har du sikkert prøvd.
Har hørt at d-vitamintilskudd kan hjelpe noe. Jeg fikk hvertfall mindre tørr hud etter jeg begynte med det.

XXX for at et blir bedre etterhvert

Liten for alderen :-) Lav fødselsvekt. Hun ble født i uke 34, men hun veide bare 1600 gram ved fødselen, så hun var også for liten. Hun hadde et vekstavvik på -38% :-)
Takk for svar :)
Da vet jeg det også :)
Hvor stor har hun blitt nå da?

Back
Topp