Jeg synes man generelt sett får for lite info. Ingen som sier noen ting om hvor fæl barseltiden KAN oppleves (men at det bare er en periode!!). I stedet blir man fortalt "ååh, NYT den fantastiske tiden!", av alle. Som gjør at man bare føler seg mer elendig, når man er sliten, trøtt, hormonell og sånt.. Fordi man føler man er unormal som ikke er LYKKELIG og sprudlende over å nettopp ha fått baby. (Men når du kommer uforberedt i en vanskelig situasjon, er det ikke så rart den lykken føles langt unna der og da).
Husker mamma fortalte meg at "innimellom kommer du til å bli så frustrert at du ALLER helst bare har lyst til å hive ungen ut vinduet".. Den hjalp faktisk å ha hørt på forhånd. For da visste jeg i alle fall at jeg ikke var den eneste i verden til å føle på den frustrasjonen i blant.
Og, forresten... Ikke fikk jeg info om at man måtte bestille seg 6ukerskontroll selv etter fødsel heller. Tenkte man fikk innkalling på sykehuset til sånt, og at det gikk automatisk. Null info. Noe sted. Om noe..
Så.. Synes det er for dårlig, rett og slett...