Skravletråd JULI ❤

Hmm. Puttet nedi alt jeg hadde lagt frem og ser av listen at jeg har utelatt litt. Nemlig noe langermet til meg selv. Satser ikke på bare singlett, ei lita jakke kan være greit... Og en genser eller to. godt med liste.

Spise litt nå (snart, neglene tørker) og så finne en bag og pakke for yngstemor

Hvilken farge på neglene?[emoji2]

Jeg synes man generelt sett får for lite info. Ingen som sier noen ting om hvor fæl barseltiden KAN oppleves (men at det bare er en periode!!). I stedet blir man fortalt "ååh, NYT den fantastiske tiden!", av alle. Som gjør at man bare føler seg mer elendig, når man er sliten, trøtt, hormonell og sånt.. Fordi man føler man er unormal som ikke er LYKKELIG og sprudlende over å nettopp ha fått baby. (Men når du kommer uforberedt i en vanskelig situasjon, er det ikke så rart den lykken føles langt unna der og da).
Husker mamma fortalte meg at "innimellom kommer du til å bli så frustrert at du ALLER helst bare har lyst til å hive ungen ut vinduet".. Den hjalp faktisk å ha hørt på forhånd. For da visste jeg i alle fall at jeg ikke var den eneste i verden til å føle på den frustrasjonen i blant.

Og, forresten... Ikke fikk jeg info om at man måtte bestille seg 6ukerskontroll selv etter fødsel heller. Tenkte man fikk innkalling på sykehuset til sånt, og at det gikk automatisk. Null info. Noe sted. Om noe..
Så.. Synes det er for dårlig, rett og slett...
Ja, jeg å synes det er rart at det bare skal snakkes om hbir fantastisk det er å ha brakt dette mirakelet inn i verden og hvor glad man burde være... Burde ikke vært så tabu å snakke om de vanskelige tingene i barsel tiden..
Skjønner godt at det mammaen din sa hjalp.. For det er sannhet som det som hjelper de som synes det er vanskelig... Jeg har selv grått en del når jeg sover lite og lille gråter over vet ikke hva....

Godt med alt som er gjort!
Ja. For vi stresser alltid siste timene og det er aldri kjekt og stemningen er så lite festlig, så det satser jeg på å unngå ved å rett og slett ha gjort det meste på forhånd

Ja, jeg å synes det er rart at det bare skal snakkes om hbir fantastisk det er å ha brakt dette mirakelet inn i verden og hvor glad man burde være... Burde ikke vært så tabu å snakke om de vanskelige tingene i barsel tiden..
Skjønner godt at det mammaen din sa hjalp.. For det er sannhet som det som hjelper de som synes det er vanskelig... Jeg har selv grått en del når jeg sover lite og lille gråter over vet ikke hva....

Mmh. Jeg var så i svime en gang at jeg HELT SERIØST trodde babyen min skrek på pur F, fordi hun testet ut en teori til en bok hun skrev. O.o
Klokka var tre-ish på natten, og det var en av de veldig få gangene der ingenting funket..
Hodet mitt fungerer sjukt dårlig uten søvn, og måtte visst lage seg en grunn for å klare å akseptere gråtingen.. (jeg våknet ordentlig etter 20-30 minutter, og da skjønte jeg jo hvor teit det var å tenke sånn :p).

Ferie er jaggu mye jobb også[emoji23]
Det er det. Og hadde det nå vært sånn at selve ferien var hvile og oppfylling av mentale batterier så hadde det nå vært en ting. Menmen. Ferie blir det.

Ja. For vi stresser alltid siste timene og det er aldri kjekt og stemningen er så lite festlig, så det satser jeg på å unngå ved å rett og slett ha gjort det meste på forhånd
Veldig greit. Jeg liker ha alt klart dagen før.. Eller tidligere. Kan begynne dager i forveien [emoji85]

Uff. Lyst på mat.. Også er jeg såå sliten i beina så ikke lyst å reise meg...

Dere kommer nok i mål[emoji2]
Minibaguetter skal jeg også steke og ha med, veldig lurt[emoji2]
Ble vel først innført når jeg var gravid og sulten oftere enn vårt vanlige "spise før vi starter, kjøre, spise snop, stoppe og spise middag og kjøre og spise snop til vi et fremme" og har visst blitt fast

"vi pleier ha med lunsj!" sa nemlig seksåringen. Som vel er den som var i magen da vi hadde det første gang... Minibaguetter, sa hun. Det må vi ha. Så da så

Veldig greit at de vet hva de har[emoji6]
Ja, både hun som ellers kan få melt down over at ikke rett plagg er med og han som ellers antar at han har en tskjorte og bruker den i to uker ;-)

Nå er det Brille på TV :D

Veldig greit. Jeg liker ha alt klart dagen før.. Eller tidligere. Kan begynne dager i forveien [emoji85]
Jeg er mer deadline-junkie og dårlig på å være tidlig ute. God på å planlegge det, men aldri å gjennomføre. Så dette er reelt det tidlige jeg har pakket noen gang tror jeg

Jeg er mer deadline-junkie og dårlig på å være tidlig ute. God på å planlegge det, men aldri å gjennomføre. Så dette er reelt det tidlige jeg har pakket noen gang tror jeg
Haha.. Øvelse gjør mester..? [emoji85]
Hehe. Liker å være tidlig ute med det meste..

Back
Topp