Skravletråd Januar

Jeg leste i en oppskrift at man måtte passe på det, så jeg sjekker det flere ganger iløpet av de første rundene. Tenkte ikke over hvorfor, men jeg skjønner jo må at det er lurt ^^
Jeg også. Gjort den feilen en gang. Men nå sørger jeg alltid for at tråden går på innsiden på en måte. Da er det så synlig om den vrir seg :)

I den størrelsen. Den kjolen jeg har begynt på er I størrelse 1 år, og det blir det største jeg har prøvd meg på. Til nå har jeg kun laget luer ^^

Første jeg strikka av plagg var genser til gubben så satsa stort [emoji85]

Alltid greit å ha de i sprinkelseng så sant de ikke har begynt å klatre ut[emoji4]

Åh hun klatrer både ut og oppi når hun vil. Men skjønt at hun ikke skal det på natta. Da står hun og roper på meg heller til jeg kommer :)

Snart ut igjen. Hudpleie tok to timer. Bra vondt i kroppen etterpå av å ligge der. Men føler meg godt rensa i ansiktet :p

Rett hjem til to sovende. Far og baby. Så da utnytta jeg tiden og inntok syrommet. Klipte opp to plagg og fikk sydd det ene. Siste pakke med stoff til siste del av bestillingen kom idag til kiosken. Så den henter vi idag :)

Undrer på om jeg og baby skal være hjemme eller bli med. Usikker hva som er enklest [emoji848] skal hente i bhg til 16. Spise noe og så til turn kl 17-18. Så hjem. Hadde sikkert hatt godt av å komme meg ut og med på turn. Ikke vært med på turntreningene hennes før, og yngste vil nok ha nok å se på der til å holde seg underholdt i fanget. Sove i lyd med folk går heldigvis fint med denne ungen. Hmmm[emoji848][emoji848]

Første jeg strikka av plagg var genser til gubben så satsa stort [emoji85]

Oi, ja det gjorde du :D
Jeg trodde faktisk ikke at jeg kunne strikke I det hele tatt, for jeg har slitt sånn med kramper I hendene. Tidligere har det alltid vært vondt å strikke, men nå går det plutselig bra. Rart.

Oi, ja det gjorde du :D
Jeg trodde faktisk ikke at jeg kunne strikke I det hele tatt, for jeg har slitt sånn med kramper I hendene. Tidligere har det alltid vært vondt å strikke, men nå går det plutselig bra. Rart.

Skiftet pinnetype eller noe?

Hehe ;) alt kan læres vettu. Har du sydd noe før?

Sydde forkle i håndarbeidstimen på barneskolen :D
Jeg vil tro jeg skal kunne sy ting om jeg bare kommer igang, men det er det tekniske bak det som forvirrer meg. Hvilket sting skal man bruke når? Størrelse på stingene? Hvor mye sømrom skal man ha, og hvorfor? Og så det der problemet med at undertråden krøller seg :(

Elsker mandager.
Da er jeg tidlig hjemme fra jobb [emoji4]

Sydde forkle i håndarbeidstimen på barneskolen :D
Jeg vil tro jeg skal kunne sy ting om jeg bare kommer igang, men det er det tekniske bak det som forvirrer meg. Hvilket sting skal man bruke når? Størrelse på stingene? Hvor mye sømrom skal man ha, og hvorfor? Og så det der problemet med at undertråden krøller seg :(

Jeg er med i en fb gruppe «vi sygale». Der får jeg hjelp til alt med teknikker, symaskintrøbbel og sånt. Jeg hadde ikke sydd anna enn å følge noen streker på papir (av alle ting) i femte klasse. Fikk meg symaskin lile før jula 2015 og ble frelst. Ble en lang pause pga flytting til høsten 2016. Da fikk jeg en til. Nå har jeg 3 stykker [emoji85]

Greit å tenke på det på den måten. Ellers kan det sikkert føkes litt uoverkommelig. Og noen uker på vinteren går jo greit, kunne vært noen uker nå og da hele året.
Jeg fører oversikt over arbeidet overtid og med det opptjent overtidsbetaling.... Motivasjon å se tallene....

Back
Topp