Skravletråd Januar

For sent ut av senga for jeg klarer ikke legge fra meg et par saker fra styremøtet i korpset i går og Googlet og tenker.

Og går tida litt... Så går den litt mer, og klokka er allerede over halv åtte. Og jeg har ikke begynt p lage frokost og mellomste har ikke gjort msttelekse (gjort ekstra lekse men ikke leksa. Litt kaos her for far alene med tre barn og en fotballtrening åpenbart. Ikke hun som var på trening så jeg skjønner ikke helt, men må i alle fall gjøres nå)

Yngste som ble avspist med "puppe kan vi gjøre oppe i sofaen" når hun ville ta puppen min på stellebordet, husket den gitt og låser meg til sofaen.

Og jeg må lage frokost og mannen har dradd for å rekke et møte og jeg er fortsatt så sur for at guttungen trolig ikke får uniform til 17. Mai og sommersamling, og vil nekte totalt på at noen av juniorene får og resten ikke for det er så smertefullt vondt at jeg ikke skjønner at de tenker tanken engang!

Og alle er stressa og sure og morgenen er et lite..... Vel. I alle fall ikke hyggelig.

Tapen nedover armen min minner meg på smerten som i utgangspunktet alltid gir meg dårlig humør og jeg kjenner at dette innlegget var hakket mer utleverende enn hva godt er på åpent nett, så ikke siter hver så snill, jeg sletter det muligens snart.

God morgen.
Konkluderer med at det bare får stå, det er greit nok. Tror jeg.

Ok, vår eldste fikk briller fire år gammel, hs mente det var konsentrasjon, jeg mente det var syn, øyelegen var ikke i tvil og han har briller fortsatt ni år gammel og går vel ettrhvert over til linser men så lenge han har briller er det gratis (under 16 eller 18 år eller noe sånn) pga graden av synsfeil.
Mhm skjønner. Vi føler han ser godt og aldri tenkt han har dårlig syn :)

God morgen[emoji2] har du hatt problemer lenge?
Ja :/ men har heller ikke hatt mye tid å sitte her inne. hektisk med 2 små! brukeren min ville ikke logge inn, så måtte ordne en ny. men nå er alt i orden igjen :)

Desperat nok så fant jeg om klubbkasse 2018.

Korpset prøvde i 2017 og kom på sånn 2-3-409 plass et sted og selvsagt helt uten sjangs til å nå topp 3 i år også, men det trekkes noen vinnere hver uke så man må jo bare håpe....

Men i år kan ikke mamma stemme, for man må logge inn med fb-profil (i fjor var det bare å stemme og man kunne stemme en gang pr i adressen. I år sikrer man at en person bare kan stemme en gang. I fjor kunne jeg jo stemme både hjemme og på jobb, men manne kunne ikke stemme hjemme om jeg hadde gjort det)

Vel. Ungene ble sluppet av utenfor skolen fem min før det ringte inn, yngste ble levert fornøyd i bhg. Jeg rakk jobb og falt ikke på isen og brakk noe. Heldigvis

Smerten er så jeg trolig ikke ville tenkt på det om jeg ikke kjente tapen som jeg lurer på om klør, menmen.

På jobb har jeg mye å gjøre og jeg må hente ungene så jeg får ikke jobbet lenge, mannen sin tur til det i dag. Så jeg skal ha tre unger alene og lekser og middag i dag, men ingen trening for den skulle være ute og på banen er det is. Så det får nok greit hjemme i dag også satser jeg på.

Korpset må jeg tenke på en konstruktiv måte å løse det på.

Siden de skal på en tur de eldste er lovd i sånn 2-3 år nå så skal det bli i år og derved går alt av dugnad til å finansiere det. (og never mind at jeg trolig må bruke ei uke ferie på å være med. Og betale 6000 for det. Og at jeg egentlig et litt sur for at de drar siste skoledag så ungene må ta fri den dagen. Det skjer jo ikke noe viktig da. For all del. Bare innlevering av bøker. Kosetime med klassen. Siste dag med læreren for fjerde klasse har ny lærer neste år, igjen. Avslutningen rett og slett.)

Greia er at det er en stor engangsavgift på 25000+ før en kan begynne å sy jakker til uniformene, av den irriterte grunn at de brukte uniformene en kjøpte i fjor ikke er standard farge hos leverandøren. og det er jo ikke bare bare det

Men jeg godtar ikke at drøyt halvparten av de andreårs aspirantene som begynte o hovedkorpset denne uka skal få full uniform mens de andre 3-4-5 stk får bukse og genser/regnjakke. Da får alle ti gå i genser. Selv om det var det de gjorde i fjor når de var aspiranter også, og det skal årets aspiranter gjøre i år. Men alle eller ingen altså!
Det blir godt da vinterferien kommer[emoji4]

Siste dag før ferien er jo litt viktig å få med seg for kosen og avsluttningen, men det er vel verdt det for turen kanskje. Selv om det var litt unødvendig.

Så klart skal ting være tungvint. Men enig med deg om at det er alle eller ingen! Rett og slett drit dårlig gjort ovenfor de som ikke får. Og tenk hva et litr hode kan tenke om at jeg ikke fikk[emoji45]

Boblebukse kan du trolig droppe, men pakk den du så slipper du stresse med det?
Tviler på at jeg får brukt for den altså[emoji28] Var iskald da melka kom sist og måtte pakke meg inn i det jeg hadde med. Men bobblebukse, nei.... kan jo alltids legge den i bilen slik i tilfelle[emoji23]

Det blir godt da vinterferien kommer[emoji4]

Siste dag før ferien er jo litt viktig å få med seg for kosen og avsluttningen, men det er vel verdt det for turen kanskje. Selv om det var litt unødvendig.

Så klart skal ting være tungvint. Men enig med deg om at det er alle eller ingen! Rett og slett drit dårlig gjort ovenfor de som ikke får. Og tenk hva et litr hode kan tenke om at jeg ikke fikk[emoji45]

Vinterferien ja!!!

Turen er planlagt så lenge at det må bare bli. De skal til Danmark og opplegget er så de blir borte fem netter. Tre på festival og to på båt. Opprinnelig skulle de dra søndag 24 så fikk de feire st hans hjemme og kom tilbake fredag 29, i tide til å vaske unger og sende avsted igjen for speiderne skal dra lørdag 30.6 var det sagt. Men så har der seg sånn at speideren drar visst fredag 29 om morgenen. Og da må vi av hensyn til de som er med begge steder være tilbake før og derved fra fredag 22.6 som altså er siste skoledag

Men at bare noen får? Nei. Da organiserer jeg et personlig lån fra min sparekonto til korpset med ti års nedbetaling på de 30000 det koster.

Og i mellomtiden stemmer jeg på om klubbkasse hver dag i kampanjeperioden som et fra nyttår men jeg fant det i dag og til vinterferien

Så har jeg noe til å fokusere på frem til vinterferien.

Men løsningen jeg skal sloss for er heller at desverre ingen av dem får.

Tviler på at jeg får brukt for den altså[emoji28] Var iskald da melka kom sist og måtte pakke meg inn i det jeg hadde med. Men bobblebukse, nei.... kan jo alltids legge den i bilen slik i tilfelle[emoji23]

Tenker bobblebuksa kan bli hjemme. Men pakk bagen mente jeg :-)

Vinterferien ja!!!

Turen er planlagt så lenge at det må bare bli. De skal til Danmark og opplegget er så de blir borte fem netter. Tre på festival og to på båt. Opprinnelig skulle de dra søndag 24 så fikk de feire st hans hjemme og kom tilbake fredag 29, i tide til å vaske unger og sende avsted igjen for speiderne skal dra lørdag 30.6 var det sagt. Men så har der seg sånn at speideren drar visst fredag 29 om morgenen. Og da må vi av hensyn til de som er med begge steder være tilbake før og derved fra fredag 22.6 som altså er siste skoledag

Men at bare noen får? Nei. Da organiserer jeg et personlig lån fra min sparekonto til korpset med ti års nedbetaling på de 30000 det koster.

Og i mellomtiden stemmer jeg på om klubbkasse hver dag i kampanjeperioden som et fra nyttår men jeg fant det i dag og til vinterferien

Så har jeg noe til å fokusere på frem til vinterferien.

Men løsningen jeg skal sloss for er heller at desverre ingen av dem får.
Noen ganger så blir det bare slik. Må bare gjøre det beste ut av det. Blir uansett spennende og artig å dra på tur.

Lykke til med hele korps og uniformstyret.

Tenker bobblebuksa kan bli hjemme. Men pakk bagen mente jeg :-)
Hehe, noen ganger går det litt fort[emoji23] Baggen blir startet på i det minste[emoji4] legge ned det viktigste, både til meg og lille.

Noen ganger så blir det bare slik. Må bare gjøre det beste ut av det. Blir uansett spennende og artig å dra på tur.

Lykke til med hele korps og uniformstyret.
Turen blir nok bra ja.

Og der kjenner jeg at albuen begynner å verke gitt. Liker ikke!

Back
Topp