Skravletråd Gult lag våren 2020

Fritt frem, bare gjør det. Jeg er på vei på butikken hvert øyeblikk.

Hoho, det skulle jo stå at jeg ikke hadde mulighet til å poste den ^^
Jaja. Jeg er på vei hjem så jeg legger det ut når jeg kommer hjem :)
 
Flere som koser seg med å planlegge maten sin?
Gleder meg allerede til frokosten i morgen, yoghurt mikset med vannmelon og jordbær, strødd med knuste nøtter ❤️
Proteinpannekaker til lunch med ferske blåbær ❤️
Grillet svin til middag med grønnsaksris laget av blomkål, gulrot og vårløk. Toppet med fetaost pluss et par potetbåter ❤️
 
Da er utfordringen klar. Lagde en litt egen tvist på det :p Jeg ble litt stresset forrige uke med å tenke og planlegge frukt kontra grønnsaker, og tenker at frukt tross alt er bedre enn sjokolade.
 
Da er utfordringen klar. Lagde en litt egen tvist på det :p Jeg ble litt stresset forrige uke med å tenke og planlegge frukt kontra grønnsaker, og tenker at frukt tross alt er bedre enn sjokolade.

Bra jobbet! Fint noen tar ansvar og legger utxsmile9
 
Flere som koser seg med å planlegge maten sin?
Gleder meg allerede til frokosten i morgen, yoghurt mikset med vannmelon og jordbær, strødd med knuste nøtter ❤️
Proteinpannekaker til lunch med ferske blåbær ❤️
Grillet svin til middag med grønnsaksris laget av blomkål, gulrot og vårløk. Toppet med fetaost pluss et par potetbåter ❤️

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg liker ikke å lage mat, og jeg synes det er mer pes enn det smaker. Men den grønnsaksrisen din høres digg ut! Lager du det selv?
 
Nei, jeg gjør ikke det. Jeg liker ikke å lage mat, og jeg synes det er mer pes enn det smaker. Men den grønnsaksrisen din høres digg ut! Lager du det selv?

Jepp, lager den selv ❤❤ Den er veldig god :D
 
Det tror jeg på. Hvor mye bruker du av hver ingrediens, og hvor mange personer rekker det til?

Jeg lager bare til meg selv pga sambo vil ikke ha :wacky:
Bruker 1 hel gulrot, ca 100gr blomkål også har jeg vårløk i etter smak. Det kan steames, stekes eller kokes. Alt ettersom hva du foretrekker :) :joyful: Jeg steker i litt smør, så jeg får i meg rett mengde fett pluss at jeg får mer smak :angelic: Salter og peprer ♡♡

Men, jeg river gulrot først og legger den i skål med salt som jeg masserer inn. Lar den ligge i ca 15min, før jeg skyller godt og steker det sammen med blomkålen. Da blir det ikke så "suppete" :angelic:
 
Jeg lager bare til meg selv pga sambo vil ikke ha :wacky:
Bruker 1 hel gulrot, ca 100gr blomkål også har jeg vårløk i etter smak. Det kan steames, stekes eller kokes. Alt ettersom hva du foretrekker :) :joyful: Jeg steker i litt smør, så jeg får i meg rett mengde fett pluss at jeg får mer smak :angelic: Salter og peprer ♡♡

Men, jeg river gulrot først og legger den i skål med salt som jeg masserer inn. Lar den ligge i ca 15min, før jeg skyller godt og steker det sammen med blomkålen. Da blir det ikke så "suppete" :angelic:

Ah, det har jeg ikke prøvd før. Jeg har kuttet gulrot i biter og stekt på pannen, og har ikke fått suppekonsistens på det. Jeg ser for meg at det blir sånn av å rive gulrota, uten at jeg har testet det ut ^^
 
Ah, det har jeg ikke prøvd før. Jeg har kuttet gulrot i biter og stekt på pannen, og har ikke fått suppekonsistens på det. Jeg ser for meg at det blir sånn av å rive gulrota, uten at jeg har testet det ut ^^

Det ble litt suppete ja :hilarious::hilarious: Våtere enn ris iallfall :hilarious::hilarious: Bare ikke bruk for mye salt, da smaker det bare salt :hungover::hilarious:
Lærte den på harde måten :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:
 
Det ble litt suppete ja :hilarious::hilarious: Våtere enn ris iallfall :hilarious::hilarious: Bare ikke bruk for mye salt, da smaker det bare salt :hungover::hilarious:
Lærte den på harde måten :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:

Mannen min liker ikke løk av noe slag, annet enn hvitløk, men da må det jo gå ant å bytte ut vårløken med noe annet. Jeg har lagd mos av blomkål og sellerirot, og den blandingen går kanskje ant å prøve som ris. Eller kanskje litt brokkoli? Hmmmm.
 
Det ble kaker, brus og litt smågodt på meg i dag. Jeg er likevel storfornøyd, for jeg ga meg etter 1 kakestykke og 1 muffins til kaffematen. Jeg var fornøyd og gikk fra bordet uten å tenke mer på det. Det er jo helt rart ^^ Jeg har ikke hatt et skrikende behov for å spise godis i kveld heller, selv om det blir stopp igjen fra i morgen. Det er også nytt. Tidligere har jeg kunnet tatt meg noe godt sent på kvelden bare fordi jeg måtte "spise meg opp" et lager av godis før en ny uke :oops:
Jeg håper denne nye roen varer :D
Og nå er jeg så trøtt at jeg skal legge meg. Faktisk føles det som om jeg har vært oppe alt for lenge allerede :eek: Er jeg på vei til å bli et A-menneske? o_O :hilarious:
 
Mannen min liker ikke løk av noe slag, annet enn hvitløk, men da må det jo gå ant å bytte ut vårløken med noe annet. Jeg har lagd mos av blomkål og sellerirot, og den blandingen går kanskje ant å prøve som ris. Eller kanskje litt brokkoli? Hmmmm.

Hvitløk er kjempe godt å putte i ❤❤ Bare å prøve seg frem ❤❤

Til uka skal jeg prøve meg på tofu! Det gleder jeg meg til! Mannen liker ikke det, så når jeg jobber seint- lager jeg måten jeg vil ha :p
 
Våknet i skikkelig dårlig humør i dag. Vil bare spise is og sjokolade og hele pakka. Sliten i hodet, og tanken på at jeg må forholde meg til hele familien i hele dag gjør meg gretten. Alle lyder jeg hører gjør fysisk vondt. Blæh! Kan vi skru tiden tilbake slik at vi kan få lørdag igjen? Da kan jeg spise godis uten å bekymre meg for utfordringen :p
 
Hmm, søndagen ødelegger bonus for meg.

Jeg sliter med å få til både snopefritt og vann til middag i dag. Synes ikke vann til pizza, som av alle ting er søndagsmiddagen i dag, er noe godt.

Vi får se hva dagen bringer.
 
Min gode søndagsfrokost ❤❤❤20200510_100857.jpg

Ble veldig rosa :hilarious::hilarious::hilarious: Men veldig godt :shy::shy:
 
Hmm, søndagen ødelegger bonus for meg.

Jeg sliter med å få til både snopefritt og vann til middag i dag. Synes ikke vann til pizza, som av alle ting er søndagsmiddagen i dag, er noe godt.

Vi får se hva dagen bringer.

Enig i det, vann til pizza er ikke noe godt!
 
Vann til pizza er godt :D
Men så drikker jeg omtrent aldri noe annet enn vann heller da ^^
Jeg synes ikke det. Drikker vann til mye annet. På jobb drikker jeg det til lunsj også.
 
Back
Topp