Skravletråd for uke 12

Det er ikke dekket, så blir fort dyrt hvis man må ukentlig. Jeg har gått ca en gang pr mnd og kan holde det vedlike med daglige øvelser i mellomtiden. Hadde henvisning til fysioterapi også og da mener jeg egenandelen var på 180kr pr time, så vesentlig mindre.
Da tror jeg at jeg skal ta å prøve naprapat eller fysio, både kjedelig og dyrt å måtte gå en gang i uken:p
 
Symptomene kan jo variere fra time til time, og fra dag til dag, eller uke til uke. Det er jo like normalt å ikke ha noen symptomer som å ha masse.

Jeg har ikke mye ømme pupper (men ammer mini enda, så kan være derfor), men enkelte dager får jeg noen skikkelige stikk når han kobler seg på...
Kvalmen min varierer også voldsomt fra dag til dag, og iløpet av dagen. I dag har jeg hatt en veldig fin formiddag, lite kvalme, men jeg regner med den kommer for fullt iløpet av kvelden igjen.

Tok også en test på mandag, bare fordi jeg fikk en skikkelig ekkel følelse på søndag om at dette ikke kom til å gå bra. Men det viste to fine streker, og jeg slo meg til ro med det da.
Men! Når hcg kommer opp på et visst nivå kan man få svakere tester igjen, fordi det rett og slett er for mye hcg for testen. Dette gjelder ikke alle, og sikkert ikke alle merker, men har sett flere eksempler på det (husker ikke helt hva det kalles). Men alle hjemmetester er kvalitative, ikke kvantitative. Så er jo derfor man sier at en strek er en strek (selv om testetøsene i flere av oss må se den stigningen). Tok du bilde av testen?
Hm! Det kan være noe ja! Jeg tok ikke bilde av testen, men jeg har de liggende enda. De er ikke gyldige lengre egentlig, men jeg kan ta en ny en igjen jeg så legger jeg ved et bilde da.
De siste par testene jeg har tatt har også oppført seg merkelig hvor test-streken bare blir halvveis farget i horisontal retning. Jeg avskrev det som bare en ødelagt test først, men alle jeg har tatt nå er blitt sånn så kanskje det er noe med den type effekten også, at testen ikke vet hva den skal gjøre rett og slett. Egentlig ganske fascinerende dette!

Jeg hater egentlig denne fasen, litt for sent til å få noe betryggelse fra tester og for tidlig for doppleren til å finne noe hjerteslag. Man kunne jo blitt skrullete av mindre haha! Jeg "nyter" kvalmen i dag da (du hører ikke meg si det flere ganger, garantert!) Det er liksom den eneste tingen jeg kan gripe fast i som et tegn på at ting faktisk er helt OK enda :)
 
Fant ei som hadde lagt ut et bilde om dette og det ligner veldig mine tester egentlig. Det er dette jeg mente ang halve streker også.
 

Vedlegg

  • d4059e466e55afd995ec119728bde7.jpg
    d4059e466e55afd995ec119728bde7.jpg
    31,8 KB · Visninger: 17
Føler at de på jobben min også «vet noe» allerede. Alle driver å hinter til om vi planlegger flere/ har lyst på flere barn osv,spør om jeg er gravid osv. får høre det flere ganger i uken, synes det er skikklig ubehagelig:p itilegg jobber jeg i en liten privat bedrift, så når de finner ut at jeg er gravid kommee jeg til å få mye mindre vakter enn jeg allerede har:(

Det blir jo ganske feil da! Syns ikke det høres greit ut! Det er da vel strengt tatt ikke innafor at du da får mindre jobb? (Det er jo regler for slikt, men nå vet jo ikke jeg hva du jobber med da, så det er kanskje ikke så lett å regulere eller?)
 
Fant ei som hadde lagt ut et bilde om dette og det ligner veldig mine tester egentlig. Det er dette jeg mente ang halve streker også.
Ja, utfra det jeg har lest er det noe med at lengre ut i svangerskapet så endrer hcg seg litt også, så testene klarer liksom ikke helt å "bestemme" seg for hva den skal vise.

Men som du ser på det bildet der, så kan du dyppe en først for å se om du får sånn hook effekt, og får du det, så kan du vanne ut urinen og dyppe en ny test :)

Liker heller ikke denne fasen da det er så mye usikkerhet! Stemmer testene? Er det liv? Hva om ikke? Går det bra? Gikk det skeis nå, siden det er mindre symptomer? Osv... Masse tanker hele tiden :wtf:
 
Har nå bestilt TUL om 4 uker ca, mandag 15. april. Gleder oss til det :D Kunne gjerne tenkt meg før, men da får vi jo sett litt mer, så får være litt tålmodig :) ukene kommer vel til å fly avgårde likevel.. det er så travelt i ukene med lange dager på jobb, altfor korte ettermiddager med mini og treninger og annet på kveldstid..
 
Flere som er helt rart tørst? Tror jeg må ha mer salt i kroppen igjen :hilarious:
Fikk beskjed om å ikke holde igjen på saltet sist pga blodtrykk var så lavt
JA!! Går ned 1,5-2 liter etter jeg har lagt meg! Må stå opp og fylle 0,5l glasset flere ganger:hilarious:
 
Det blir jo ganske feil da! Syns ikke det høres greit ut! Det er da vel strengt tatt ikke innafor at du da får mindre jobb? (Det er jo regler for slikt, men nå vet jo ikke jeg hva du jobber med da, så det er kanskje ikke så lett å regulere eller?)
Er en kles-/interiørbutikk, nisjebutikk. Så de skylder på dårligere oms. og slikt, de har drevet butikk i mange år og vet vel hva man skal si for å få det til å høres ut som om det er «lov». Har allerede fått litt mindre vakter etter at de begynte å spør om jeg var gravid/planla flere osv.:(
 
Er en kles-/interiørbutikk, nisjebutikk. Så de skylder på dårligere oms. og slikt, de har drevet butikk i mange år og vet vel hva man skal si for å få det til å høres ut som om det er «lov». Har allerede fått litt mindre vakter etter at de begynte å spør om jeg var gravid/planla flere osv.:(
Ville hørt med et fagforbund om dette faktisk er lov, for det høres (i mine øre) shady ut...
 
Ville hørt med et fagforbund om dette faktisk er lov, for det høres (i mine øre) shady ut...
Du har kanskje ett poeng, er faktisk allerede medlem av ett fagforbund når jeg tenker meg om:p Er ikke alltid man tenker like langt i denne bobla, takk for tipset:D
 
Vet dere, jeg er så enormt lettet etter ultralyd i dag, det er fortsatt liv i knøttet, hjertet(det er ikke hjerte så tidlig, men det som blir hjertet) slo regelmessig, jeg ble målt til en dag kortere enn jeg er, men som jeg er klar over og gyn sa: så tidlig er det ekstremt vanskelig å måle riktig, og de ligger sammenkrøllet på denne tiden også.
Jeg gråt litt i bilen på veien hjem, og jeg har begynt å prate til han hele tiden bare for å få det inn i meg selv at jeg er gravid og overtale meg selv til å håpe!
 
Jeg tenkte jeg skulle teste ut den hook effekten i dag, men det jeg ikke tok i betraktning var at i de siste 24 timene så hadde jeg drukket sikkert 4 ganger så mye vann enn hva jeg vanligvis gjør så testene fikk rett og slett motsatt effekt av hva jeg prøvde å teste for :hilarious:

Øverste er en eldre test som viser hva jeg mente med halve streker. Denne manglet ene enden, en annen jeg tok manglet midten og det var sånn vi kom inn på dette temaet i det hele tatt.
Testen i midten er kun urin og den nederste er 50/50 urin og vann. Nå var ikke den vanlige testen slik jeg forventet, men jeg er ganske sikker på at det er vanninntaket mitt som kan for dette. Spørs om jeg ikke må prøve igjen om jeg får halve streker igjen :joyful: ulovlig spennende dette haha! Jeg er så fascinert av sånt.
 

Vedlegg

  • 20190321_122707.jpg
    20190321_122707.jpg
    28,6 KB · Visninger: 14
I dag var jeg hos legen på første kontroll. Endte opp med sykemelding i to uker og kvalnestillende tabletter. Føles veldig deilig å bli tatt på alvor. Så får jeg bare ta det helt med ro framover.
 
  • Liker
Reactions: Cgn
I dag var jeg hos legen på første kontroll. Endte opp med sykemelding i to uker og kvalnestillende tabletter. Føles veldig deilig å bli tatt på alvor. Så får jeg bare ta det helt med ro framover.
Legen min vil ikke gi meg kvalmestillende... Han mener at siden jeg har risikosvangerskap, så vil han ikke utsette meg for noe. Og siden jeg klarer å fungere hjemme, vet hvilke lukter jeg reagerer på, og får nok hvile slik at jeg kan være mamma når mini er hjemme.

Veldig godt å bli tatt på alvor! Har allerede vært sykemeldt i 2 uker nå, og er bare 6+5 i dag, og regner med jeg blir videre sykemeldt når jeg skal til legen på mandag igjen
 
I dag var jeg hos legen på første kontroll. Endte opp med sykemelding i to uker og kvalnestillende tabletter. Føles veldig deilig å bli tatt på alvor. Så får jeg bare ta det helt med ro framover.

Så deilig da! Alt føles mye lettere når man blir hørt❤️
 
Back
Topp