Skravletråd for uke 12

Da var jeg 5+1 og enda ingen kvalme (krysse fingrene!!!) eller noen store symptomer (foreløpig) :D
Hadde vært koselig å blitt kjent med noen fra Kristiansand, om det er noen her?

Her kom kvalmen i slutten av uke seks, og nå ligger jeg bom stille i sengen for å unngå å kaste opp :hungover:
Jeg har det ikke sååå ille, mange flere her som er mer kvalme enn meg! :laughing002

Her kom kvalmen i slutten av uke seks, og nå ligger jeg bom stille i sengen for å unngå å kaste opp :hungover:
Jeg har det ikke sååå ille, mange flere her som er mer kvalme enn meg! :laughing002
Jeg tenker også, flere ganger om dagen, at det kunne vært værre med kvalmen :hilarious: men når den virkelig kicker inn, så tenker jeg bare "det er så synd i meg"! :wtf:

Jeg tenker også, flere ganger om dagen, at det kunne vært værre med kvalmen :hilarious: men når den virkelig kicker inn, så tenker jeg bare "det er så synd i meg"! :wtf:

Jaa! Og sambo spør hele tiden om det er noe galt fordi jeg er så stille, «neida, jeg er bare sykt kvalm, her prøv det en ukes tid, så får vi se hvor skravlete og sprudlende du blir» :facepalm:

Jaa! Og sambo spør hele tiden om det er noe galt fordi jeg er så stille, «neida, jeg er bare sykt kvalm, her prøv det en ukes tid, så får vi se hvor skravlete og sprudlende du blir» :facepalm:
Ikke sant! Mye spørsmål om "er det noe galt?" og med ustabile hormoner, så blir værtfall jeg litt glefsete når samme spørsmålet kommer for tiende gang mens jeg nesten står og brekker meg og prøver å lage middag til mini... Så da er det ikke lengre stille og forsiktig "er kvalm...", men heller "ja, er så SINNSYKT kvalm, men ungen må ha mat!" :smiley-angry019

6+0 i dag og våknet med kvalme og trykk i magen. Ikke riktig ille enda, men nok til å kommandere mannen til å kjøpe en pakke Ritz til meg på vei hjem fra bhg og skole!
De siste 2 nettene har jeg også våknet midt på natten for å tisse, dette er noe jeg ALDRI gjør til vanlig så var ikke helt forberedt på å våkne til at kroppen sjangler seg bortover til badet haha!

Jeg må også opp å tisse om natten, allerede. Trodde jeg hadde litt mer tid på meg med søvn hele natten.

Og kvalm ja, men spyr ikke så tommel opp for det.
Men brekker meg, litt vanskelig å holde det skjult for omverdenen når jeg brekker meg til stadighet :p

Men er egentlig glad for alt som gjør at jeg føler meg gravid frem til magen kommer :)

6+3 i dag og fortsatt ikke kvalm. Kun litt stikkinger av og til. Tok blodprøve for HCG på tirsdag og skal ta igjen hver tirsdag fram til TUL. Hadde MA i uke 10 sist så er nok litt overbekymret for ta noe kan være galt

Flere som er helt rart tørst? Tror jeg må ha mer salt i kroppen igjen :hilarious:
Fikk beskjed om å ikke holde igjen på saltet sist pga blodtrykk var så lavt

Uff, kan ikke huske at jeg var så hormonell forrige gang!

Sitter og ser på TLC (jadda, søppeltv, jeg vet :hilarious: )

Og ser på body bizarre, og skriker fordi de har så mange rare tilstander, og mange av dem kan ikke gjøres noe med :arghh:

Flere som er helt rart tørst? Tror jeg må ha mer salt i kroppen igjen :hilarious:
Jeg satt faktisk å lurte på dette i går, men blåste det bort som tilfeldig bare. Men jeg merker at jeg er mer tørst enn vanlig nå, så kanskje det er noe med det i sammenheng med hormoner og ikke bare jeg som overanalyserer alt :scratch

Jeg har neste legetime på neste onsdag og dette vil bli mer eller mindre den første offisielle svangerskapskontrollen til tross for å ha vært der 2 ganger allerede og tatt alle blodprøver som egentlig skulle taes da. Men det som gjensto for meg var å be om henvisning til TUL - som jeg vil ha mellom uke 10 og 12 en plass pga komplikasjoner i den tiden i tidligere svangerskap. Men nå er jeg så usikker på om jeg tør å dra til TUL i det hele tatt.. Jeg er rett og slett redd for at innvendig UL skal provosere noe som fører til at jeg mister, men samtidig så vil jeg se at alt er OK og hvor mange det er der inne, så jeg står i limbo og greier ikke å veie valgene opp mot hverandre skikkelig nå og har bare 1 uke å tenke på..

Jeg mistet i uke 7 rett etter GU av lege første gangen, og mistet en tvilling i uke 12, etter TUL andre gangen.
Legen fikk ikke borti meg andre gangen så jeg lurer på om det var det som gjorde at jeg ikke mistet før senere den runden.

Det andre valget jeg har er å ikke si noe til legen nå og heller bestille time hos privat gyno som driver med UL også, men kanskje ta det tidligst uke 13 da? Hva hadde dere gjort? Vente til OUL bare og håpe på det beste? :/

Jeg har neste legetime på neste onsdag og dette vil bli mer eller mindre den første offisielle svangerskapskontrollen til tross for å ha vært der 2 ganger allerede og tatt alle blodprøver som egentlig skulle taes da. Men det som gjensto for meg var å be om henvisning til TUL - som jeg vil ha mellom uke 10 og 12 en plass pga komplikasjoner i den tiden i tidligere svangerskap. Men nå er jeg så usikker på om jeg tør å dra til TUL i det hele tatt.. Jeg er rett og slett redd for at innvendig UL skal provosere noe som fører til at jeg mister, men samtidig så vil jeg se at alt er OK og hvor mange det er der inne, så jeg står i limbo og greier ikke å veie valgene opp mot hverandre skikkelig nå og har bare 1 uke å tenke på..

Jeg mistet i uke 7 rett etter GU av lege første gangen, og mistet en tvilling i uke 12, etter TUL andre gangen.
Legen fikk ikke borti meg andre gangen så jeg lurer på om det var det som gjorde at jeg ikke mistet før senere den runden.

Det andre valget jeg har er å ikke si noe til legen nå og heller bestille time hos privat gyno som driver med UL også, men kanskje ta det tidligst uke 13 da? Hva hadde dere gjort? Vente til OUL bare og håpe på det beste? :/
Du kan jo vente til så nærmt 12 uker som mulig, og be om abdominal ul, istedet for innvendig, siden du er flergangs skal det absolutt bære mulig å både se hjerteslag og evt hvor mange da. Men det spørs jo også på utstyret til den som utfører ul hvor gode bilder det blir.

Også ville jeg nevnt bekymringen du har grunnet tidligere hendelser.

Jeg hadde innvendig ul i uke 10 med mini, helt uten komplikasjoner :)

Går det bra med deg? :) Håper det :Heartred

Jeg er forresten også mer tørst enn normalt!

Jeg er også mye mer tørst! Har gått opp rundt en kg, men det er nok bare væske :hilarious: ikke så rart vi våkner flere ganger på natten for å tisse mtp at mange drikker jo også mye mer

Samboeren: «seriøst, er du trøtt allerede, du sov jo så lenge i dag i tillegg til at du har sovet masse på dagen?!» jeg: «ja, jeg holdt på å sovne under middagen, og det har vært en megaslitsom dag! 3 timer rolig gåtur i sola + 2 timers løpetur i dypsnøen, jeg er gravid, er en bebifabrikk atm, vet ikke om du har fått med deg det?» :singing::hilarious:

Back
Topp