Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tenker også, flere ganger om dagen, at det kunne vært værre med kvalmen men når den virkelig kicker inn, så tenker jeg bare "det er så synd i meg"!Her kom kvalmen i slutten av uke seks, og nå ligger jeg bom stille i sengen for å unngå å kaste opp
Jeg har det ikke sååå ille, mange flere her som er mer kvalme enn meg!
Jeg tenker også, flere ganger om dagen, at det kunne vært værre med kvalmen men når den virkelig kicker inn, så tenker jeg bare "det er så synd i meg"!
Ikke sant! Mye spørsmål om "er det noe galt?" og med ustabile hormoner, så blir værtfall jeg litt glefsete når samme spørsmålet kommer for tiende gang mens jeg nesten står og brekker meg og prøver å lage middag til mini... Så da er det ikke lengre stille og forsiktig "er kvalm...", men heller "ja, er så SINNSYKT kvalm, men ungen må ha mat!"Jaa! Og sambo spør hele tiden om det er noe galt fordi jeg er så stille, «neida, jeg er bare sykt kvalm, her prøv det en ukes tid, så får vi se hvor skravlete og sprudlende du blir»
Jeg satt faktisk å lurte på dette i går, men blåste det bort som tilfeldig bare. Men jeg merker at jeg er mer tørst enn vanlig nå, så kanskje det er noe med det i sammenheng med hormoner og ikke bare jeg som overanalyserer altFlere som er helt rart tørst? Tror jeg må ha mer salt i kroppen igjen
Fikk beskjed om å ikke holde igjen på saltet sist pga blodtrykk var så lavt
Du kan jo vente til så nærmt 12 uker som mulig, og be om abdominal ul, istedet for innvendig, siden du er flergangs skal det absolutt bære mulig å både se hjerteslag og evt hvor mange da. Men det spørs jo også på utstyret til den som utfører ul hvor gode bilder det blir.Jeg har neste legetime på neste onsdag og dette vil bli mer eller mindre den første offisielle svangerskapskontrollen til tross for å ha vært der 2 ganger allerede og tatt alle blodprøver som egentlig skulle taes da. Men det som gjensto for meg var å be om henvisning til TUL - som jeg vil ha mellom uke 10 og 12 en plass pga komplikasjoner i den tiden i tidligere svangerskap. Men nå er jeg så usikker på om jeg tør å dra til TUL i det hele tatt.. Jeg er rett og slett redd for at innvendig UL skal provosere noe som fører til at jeg mister, men samtidig så vil jeg se at alt er OK og hvor mange det er der inne, så jeg står i limbo og greier ikke å veie valgene opp mot hverandre skikkelig nå og har bare 1 uke å tenke på..
Jeg mistet i uke 7 rett etter GU av lege første gangen, og mistet en tvilling i uke 12, etter TUL andre gangen.
Legen fikk ikke borti meg andre gangen så jeg lurer på om det var det som gjorde at jeg ikke mistet før senere den runden.
Det andre valget jeg har er å ikke si noe til legen nå og heller bestille time hos privat gyno som driver med UL også, men kanskje ta det tidligst uke 13 da? Hva hadde dere gjort? Vente til OUL bare og håpe på det beste? :/
Flere som er helt rart tørst? Tror jeg må ha mer salt i kroppen igjen
Ja, har fått sett liv på ultralyd nå nettopp! Vi er ikke ute av faresonen, men det føles bedre nå!Går det bra med deg? Håper det
Jeg er forresten også mer tørst enn normalt!
Ja, har fått sett liv på ultralyd nå nettopp! Vi er ikke ute av faresonen, men det føles bedre nå!
Flere som er helt rart tørst? Tror jeg må ha mer salt i kroppen igjen