Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Takk for svar:) Er litt utålmodig på å komme i gang igjen. Hadde 3 forsøk privat, og ser at det kan ta litt lengre tid enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Har fått papirer for hva som er gjort tidligere, så håper det kan gjøre prosessen raskere.
Det var en kjekk side, står 12 uker for utredning og 12 uker ventetid for behandling. Men får bare håpe det skjer raskere.

Takk for svar:) Er litt utålmodig på å komme i gang igjen. Hadde 3 forsøk privat, og ser at det kan ta litt lengre tid enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Har fått papirer for hva som er gjort tidligere, så håper det kan gjøre prosessen raskere.
Det var en kjekk side, står 12 uker for utredning og 12 uker ventetid for behandling. Men får bare håpe det skjer raskere.
Det kommer dessverre en sommerferie også, så tror du innstille deg på forsøk i september/oktober.

Jeg også hadde første time i oktober, så fikk vi eggutak først i februar. Hadde negativ gravid test i starten av mars, så fikk vi ingen på frys. Så først kort protokoll og eggutak igjen i juni, så lenge og vente på 2 forsøk. Men prøver og minne meg selv på at det er veldig mange som trenger hjelp og de har ikke kapasitet før. Er jo heldig og få hjelp tross for lenge ventetider.❤️

Hei. Er det noen her inne som vet om man får sånn oppfølgings time med lege på Ullevål når man skal ha forsøk nr 2? Vi fikk som sagt ingen på frys. Fått beskjed i helsenorge fra sykepleier om kort protokoll og eggutak i uke 25 (juni), også at man får et brev etter jeg har meldt inn mensen i mai. Ingen mer info enn det, tenkte kanskje man fikk en samtale eller noe med lege om forsøk 2 osv. Men virker ikke helt slik :happy:

Hei. Er det noen her inne som vet om man får sånn oppfølgings time med lege på Ullevål når man skal ha forsøk nr 2? Vi fikk som sagt ingen på frys. Fått beskjed i helsenorge fra sykepleier om kort protokoll og eggutak i uke 25 (juni), også at man får et brev etter jeg har meldt inn mensen i mai. Ingen mer info enn det, tenkte kanskje man fikk en samtale eller noe med lege om forsøk 2 osv. Men virker ikke helt slik :happy:
Vi fikk tilbud om samtale med lege etter avbrutt forsøk i februar. Tror ikke de setter opp det til alle, men tror man kan be om det hvis man ønsker. Husker i hvert fall vi fikk beskjed på første samtale at man kan bestille ekstra legetime under forsøk hvis man ønsker (siden det er satt av liten tid når man skal på ultralyd), så bør vel kunne gjøre det mellom forsøk også.

På helsenorge står det at henvisningen min er vurdert også en gul prikk. Hvor lang tid tar det før man hører noe fra der? Aner ikke om vi er akseptert eller ikke, det bare står «vurdert»

På helsenorge står det at henvisningen min er vurdert også en gul prikk. Hvor lang tid tar det før man hører noe fra der? Aner ikke om vi er akseptert eller ikke, det bare står «vurdert»
Husker ikke helt hvordan det så ut på Helsenorge, om den endret seg til grønn etter samtale kanskje… men for oss ble henvisning sendt i desember, fikk brev i februar og samtale i mars ( 2023).

Dere som har tatt positiv blodprøve på riksen, har dere fått vite hvor mye HCG dere hadde? Fikk svar på min blodprøve nå, og det sto bare at den var positiv, ikke nivået. Vet ikke om jeg orker å sitte i den lange telefonkøen bare for å få svar på det, men synes de godt kunne oppgi tallet!

Dere som har tatt positiv blodprøve på riksen, har dere fått vite hvor mye HCG dere hadde? Fikk svar på min blodprøve nå, og det sto bare at den var positiv, ikke nivået. Vet ikke om jeg orker å sitte i den lange telefonkøen bare for å få svar på det, men synes de godt kunne oppgi tallet!
Gratulerer med positiv blodprøve! Det stod hva HCG var da jeg fikk svarbrev i mai i fjor i hvert fall.

De ringte idag å timen vår ble flyttet til søndag 4 mai.. herregud, nå blir jeg super nervøs.. akkuratt som det er første gangen igjen :P haff. Blir godt å bare få kommet igang med prosessen <3

Gratulerer!! :Heartpink Jeg fikk ikke vite hcg i den første meldingen (bare gratulerer du er gravid), men sendte dialogmelding og spurte. Fikk svar ganske fort. Jeg hadde på følelsen at det ikke gikk bra så jeg ba om ny blodprøve også. Mine hjemmetester var bare svak positiv.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp