Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Regnet med det da jeg har hatt behandling et annet sted i det offentlige fra før. Det som er mere frustrerende at når man er i aktiv behandling så må man vente både 2 og 3 mnd på nye innsett.. så får satse på det går relativt greit denne gangen..:)
Ja virker som ventetiden har blitt noen måneder lenger det siste året. Var kortere ventetid i fjor høst.

Regnet med det da jeg har hatt behandling et annet sted i det offentlige fra før. Det som er mere frustrerende at når man er i aktiv behandling så må man vente både 2 og 3 mnd på nye innsett.. så får satse på det går relativt greit denne gangen..:)
Jeg satt inn i april, ble ikke gravid. Time til nytt uttak blir eventuelt i august... Det er superlang ventetid på uttak og innsett der dessverre. :confused:

Jeg satt inn i april, ble ikke gravid. Time til nytt uttak blir eventuelt i august... Det er superlang ventetid på uttak og innsett der dessverre. :confused:
Ja skjønner. Men to innsett er det vel ikke 6 mnd mellom?

Dette er første gang jeg skal gjennom IVF; jeg skulle informere dem om menstruasjonen min i juni, som kom 15. juni. Jeg sendte en melding via Helsenorge og har prøvd å ringe i går og i dag mellom 12:30 og 14:30, men ingen svarte. Jeg skal starte med nedreguleringsmedisin slik at egguttaket blir i uke 33, og de har informert meg om at jeg skal gå gjennom en lang protokoll.
Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Bør jeg fortsette å ringe, eller vente på at de kontakter meg? Jeg vil ikke miste verdifull tid.

Dette er første gang jeg skal gjennom IVF; jeg skulle informere dem om menstruasjonen min i juni, som kom 15. juni. Jeg sendte en melding via Helsenorge og har prøvd å ringe i går og i dag mellom 12:30 og 14:30, men ingen svarte. Jeg skal starte med nedreguleringsmedisin slik at egguttaket blir i uke 33, og de har informert meg om at jeg skal gå gjennom en lang protokoll.
Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Bør jeg fortsette å ringe, eller vente på at de kontakter meg? Jeg vil ikke miste verdifull tid.
De kontakter deg i helsenorge :)

Ja skjønner. Men to innsett er det vel ikke 6 mnd mellom?
Hadde første uttak august '23, fikk tre blastoer og det siste ble satt inn april '25. Problemet er mer at de ofte ikke gjør noe om de ser at det er noe som stopper for innsett (vanncyste, f. eks. - klinikken jeg er på nå synes det er rart, for de kan tømme cyste samtidig om det oppdages på kontroll). På Riksen blir du satt mange måneder til før neste kontroll, og da kan kanskje slimhinnen være for tynn (klinikken jeg er på nå setter hormonsprøyte og/eller gir Letrozol i tillegg, Riksen gjør ikke). Da havner man på flere nye måneder.

Den er veldig kjip, for man blir ikke yngre i ventetiden heller. :dead:

Hadde første uttak august '23, fikk tre blastoer og det siste ble satt inn april '25. Problemet er mer at de ofte ikke gjør noe om de ser at det er noe som stopper for innsett (vanncyste, f. eks. - klinikken jeg er på nå synes det er rart, for de kan tømme cyste samtidig om det oppdages på kontroll). På Riksen blir du satt mange måneder til før neste kontroll, og da kan kanskje slimhinnen være for tynn (klinikken jeg er på nå setter hormonsprøyte og/eller gir Letrozol i tillegg, Riksen gjør ikke). Da havner man på flere nye måneder.

Den er veldig kjip, for man blir ikke yngre i ventetiden heller. :dead:
Jeg hadde behandling i Porsgrunn sist og Danmark etter det, å hos meg er problemet modning av egg. Så sliter heldigvis ikke med slimhinne og andre ting. Haff. Kjedelig når det blir sånn

Det tar ofte to uker å få svar. Så du får nok svar før du skal starte på medisin. Ville ventet ut neste uke med å ringe igjen.

Vet dere om de har opplæring til ivf i sommerferie ukene? Meldt inn mens i går, håper såååå på rask time så jeg kan dra på ferie :smiley-angelic001
Vet ikke hvordan det er i sommer. Men da vi skulle i gang med første forsøk fikk vi den timen tett opptil oppstart. Men i vårt tilfelle var de raske med å svare om når vi fikk time, så tror de meldingene blir litt prioritert.

Har du fått noe svar?

HeiHei, Du vil nok få beskjed så fort de har tid (da jeg meldte via Helsenorge så tok det 10 dager å få svar men det var i fjor). Siden du har egguttak i uke 33 og første mulig oppstart etter sommer er 16. juli for lang protokoll - vil jeg tro du skal starte med sprøyter i uke 29 (typ 16juli) så du har enda god tid på å få beskjed om eksakt dato.

HeiHei, Du vil nok få beskjed så fort de har tid (da jeg meldte via Helsenorge så tok det 10 dager å få svar men det var i fjor). Siden du har egguttak i uke 33 og første mulig oppstart etter sommer er 16. juli for lang protokoll - vil jeg tro du skal starte med sprøyter i uke 29 (typ 16juli) så du har enda god tid på å få beskjed om eksakt dato.
OK, takk for innspill! Ser ut som jeg må være tålmodig. Og kanskje begynne å meditere.. :happy8

Nei, jeg har ikke fått noe svar. Jeg har ringt 3- 4 ganger om dagen og lagt igjen en beskjed forrige fredag. Men det er fortsatt ingen som svarer, og ingen som tar telefonen. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre... Jeg vil ikke plage dem, men jeg får ingen informasjon.
Skjønner at det er frustrerende, man skulle så gjerne ha litt lettere og raskere måte å få kontakt på…men bra at det er god tid til start av stimulering som de andre sier :happy:

Hei! Ville bare gi en liten oppdatering: jeg har fått svar fra klinikken og skal starte på medisiner 7. juli. De kontaktet meg via Helsenorge, og jeg har fått både resept og time til ultralyd i slutten av juli. Tusen takk for all støtte og fine ord, det betyr mye! :Heartred

Noen som vet ventetider for ivf med donor?
Har første time den 16.juli, så spent på hvor lang tid det tar før oppstart:)

Back
Topp