Jeg hadde en veldig dårlig runde på riksen og synes det var slitsomt med lang protokoll og synarella. Hadde så mye ubehag, var vond og øm i nedre del av magen og egguttaket var ekstremt smertefulllt. Mange «tomme» eggposer, noe jeg har hørt handler om timing på uttaket, at eggene ikke er modne og sitter fast i posen. Og i tillegg fikk jeg en helt grusom samtale med legen etter mislykket forsøk. Hun ga meg opp etter første forsøk og ga skikkelig dårlig prognose. Hun hadde ikke evne til å snakke med mennesker. Har nesten litt traumer fra den opplevelsen.
Etterpå har jeg hatt kort protokoll med prisvariasjoner klinikk to ganger. Veldig gode resultat, noe på frys og ingen smerter. Her fikk jeg pergoveris istedet for Gonal F, gonapeptyl i tillegg til ovitrelle og prednisolone. Ble gravid første forsøk, men måtte ta abort i uke 13, dessverre.
Så det har vært natt og dag for min del, men jeg har et forsøk igjen på riksen, så jeg må nesten bruke det… skal på ny avtale med lege i august og håper at de vil lytte til meg.. men jeg tviler!