På vår skole var det alltid koordinert slik at søsken ikke fikk to oppgaver, evt fikk de da å levere en kake som den ene oppgaven (stort sett Fau, som var 17. Mai komite, som påtok seg "jada, vi kan levere en kake også")
Men nå er det nytt, dobbelt så stor skole (slått sammen to) og nytt av året er at 6. Trinn arrangerer 17. Mai.
Jeg har ikke hørt noe om hva som er vår(e) oppgave(r) enda.
Det må da trengs kaker etc fra andre trinn også antar jeg. Greit nok at vi sikkert må rigge opp 16. Mai og rydde sammen på kvelden 17. Men vi kan ikke forventes å bake alle kakene og stå i alle kioskene når vi bare er ca 40 familier ?
Jeg pleier gå i toget med korpset. Organisere aspirantene som er duskebærer for fana (to og to, resten går bak kropset) og plukke opp noter som mistes, knytte sko etc) eldste spiller i korpset, mellomste gjør ikke det lenger, men begge jentene går jo med skolen. Mannen bærer muligens fane for korpset dersom han ikke har oppgave med å koke grøt eller kaffi eller noe sånn. Det året eldste gikk i 1. Klasse var han nestleder i Fau, startet dagen med å heise flagget, koke/frakte grøt mens toget gikk, satt på post i plana etter talene, sto i en kiosk en periode og hadde oppvasken og ryddingen etter at festen var over. (To eller tre av disse oppgavene tilhørte egentlig andre. som bare ikke dukket opp)