Skravletråd for mars

Takk.
Nja formen er ikke bedre feber Igår kveld og hals hoste idag. Satser på at hun blir frisk fram til torsdag da er det Oralkirurg på hun. Mye på en gang.
Her regner det. Blir vel en innedag her for oss.
Mellomste skulle til kjeveortoped og få på streng på onsdag. Det ble utsatt til slutten av april, siden hun ble syk.

Herlig når man får 2 av samme oppgaver fra skolen. Fått i oppgave at stå vakt på 17 mai for han i første klasse. Så får vi vite at vi skal stå vakt på 17 mai for han i femteklasse og. En 17 mai oppgave er vel ikke lett at bytte med noen.

Herlig når man får 2 av samme oppgaver fra skolen. Fått i oppgave at stå vakt på 17 mai for han i første klasse. Så får vi vite at vi skal stå vakt på 17 mai for han i femteklasse og. En 17 mai oppgave er vel ikke lett at bytte med noen.
På vår skole var det alltid koordinert slik at søsken ikke fikk to oppgaver, evt fikk de da å levere en kake som den ene oppgaven (stort sett Fau, som var 17. Mai komite, som påtok seg "jada, vi kan levere en kake også")

Men nå er det nytt, dobbelt så stor skole (slått sammen to) og nytt av året er at 6. Trinn arrangerer 17. Mai.

Jeg har ikke hørt noe om hva som er vår(e) oppgave(r) enda.

Det må da trengs kaker etc fra andre trinn også antar jeg. Greit nok at vi sikkert må rigge opp 16. Mai og rydde sammen på kvelden 17. Men vi kan ikke forventes å bake alle kakene og stå i alle kioskene når vi bare er ca 40 familier ?

Jeg pleier gå i toget med korpset. Organisere aspirantene som er duskebærer for fana (to og to, resten går bak kropset) og plukke opp noter som mistes, knytte sko etc) eldste spiller i korpset, mellomste gjør ikke det lenger, men begge jentene går jo med skolen. Mannen bærer muligens fane for korpset dersom han ikke har oppgave med å koke grøt eller kaffi eller noe sånn. Det året eldste gikk i 1. Klasse var han nestleder i Fau, startet dagen med å heise flagget, koke/frakte grøt mens toget gikk, satt på post i plana etter talene, sto i en kiosk en periode og hadde oppvasken og ryddingen etter at festen var over. (To eller tre av disse oppgavene tilhørte egentlig andre. som bare ikke dukket opp)

På vår skole var det alltid koordinert slik at søsken ikke fikk to oppgaver, evt fikk de da å levere en kake som den ene oppgaven (stort sett Fau, som var 17. Mai komite, som påtok seg "jada, vi kan levere en kake også")

Men nå er det nytt, dobbelt så stor skole (slått sammen to) og nytt av året er at 6. Trinn arrangerer 17. Mai.

Jeg har ikke hørt noe om hva som er vår(e) oppgave(r) enda.

Det må da trengs kaker etc fra andre trinn også antar jeg. Greit nok at vi sikkert må rigge opp 16. Mai og rydde sammen på kvelden 17. Men vi kan ikke forventes å bake alle kakene og stå i alle kioskene når vi bare er ca 40 familier ?

Jeg pleier gå i toget med korpset. Organisere aspirantene som er duskebærer for fana (to og to, resten går bak kropset) og plukke opp noter som mistes, knytte sko etc) eldste spiller i korpset, mellomste gjør ikke det lenger, men begge jentene går jo med skolen. Mannen bærer muligens fane for korpset dersom han ikke har oppgave med å koke grøt eller kaffi eller noe sånn. Det året eldste gikk i 1. Klasse var han nestleder i Fau, startet dagen med å heise flagget, koke/frakte grøt mens toget gikk, satt på post i plana etter talene, sto i en kiosk en periode og hadde oppvasken og ryddingen etter at festen var over. (To eller tre av disse oppgavene tilhørte egentlig andre. som bare ikke dukket opp)
Her er det ikke kake eller noe som helst som skal leveres på 17 mai.
Er mer at ta fram trehjul sykkel/leker og stå vakt i 45 minutt. Så for oss blir det vel 90 minutt visst vi skall stå for begge barna dette året. Snakket med en av trinnkontakt angående dette her og hun sa at man blir på en måte satt opp sånn hipp som happ. Hun trodde ikke de hadde et system hvor de såg hvem som har vart vakt før.
Jeg sier at vi kan gjerne så i 90 minutt denne gang for 2 barn men jammen visst man blir satt opp nest år og vakt på 2 barn da vil jeg sakt ifra.

Her er det kaker til kiosksalg, mye kaker til salg. Og kiosk -vakter, både de ute som selger brus og is og pølser og de inne som selger kaker og kaffi og rømmegrøt eller brennsnut.

Så er det selvsagt noen som selger lodd,noen som leverer ut premier og noen som bemanner lekene (styltrer, kaste på boks, potetløp, sekkeløp og sånn), det er gjenrnr lekepatruljen, altså elever, og en voksen som holder overoppsyn.

På en skole med i underkant av 150 elever hadde nesten alle familier en oppgave. ( Et trinn har å være der 16. Og lage til, og et har å rydde etter festen er over, og ellers er det baking og kiosk stort sett )

Men nå er det ny skole med rundt 250 elever og det er første 17. Mai der nå i år.

Fine 8 åringen min:) mamma når jentene spør om me kan vær bestevenner så sier jeg du kan vær min beste venn nr 2 fordi jeg har en beste venn fra dag 1 jeg ble født. Det er mammaen min og hun vil alltid vær min beste venn nr 1:love7 smelt asså. Evig glad at jeg har en sånn omsorgsfull og verdifull jente.

Host hark slim og feber 39,5. hun har drukket godt da og fikk i seg en pølse nå.
Litt rart at se den livlige jenta ligge stort sett hele dagen under pledd.

Host hark slim og feber 39,5. hun har drukket godt da og fikk i seg en pølse nå.
Litt rart at se den livlige jenta ligge stort sett hele dagen under pledd.
God bedring til henne.

Her i huset er de friske igjen. Men mellomste klarte å slå kneet sitt på vei over stuegulvet i går (traff en stol) og synes det er vondt å bøye den enda, går ikke på den.

Er det ikke det ene så er det det andre.

Minstemor hissigpropp fikk ut ei løs tann i dag da, så ble hun da litt blidere. Men nektet fotballtrening. Så der er faren alene. (Han er trener)

God bedring til henne.

Her i huset er de friske igjen. Men mellomste klarte å slå kneet sitt på vei over stuegulvet i går (traff en stol) og synes det er vondt å bøye den enda, går ikke på den.

Er det ikke det ene så er det det andre.

Minstemor hissigpropp fikk ut ei løs tann i dag da, så ble hun da litt blidere. Men nektet fotballtrening. Så der er faren alene. (Han er trener)
Takk. Ikke hatt feber siden kl 14 idag. Fortsatt vondt i halsen og hoster litt.

Så bra alle er frisk hjemme hos dere.
Ja sant er det ikke det ene så er der de andre. Typisk.

Ny uke imorgen skal levere 2 på skolen og komme meg til legen 8:20.
jenta blir vel med faren mens. Eller så tror jeg at meg og hun skal se på en film på Netflix . Kose oss verkelig

Snø snø og snø igjen . Vil ikke ha snø. Vil helst ha vår sol sommer

Ei uke igjen, så er det påskeferie. Det skal bli godt.

4 morgener igjen.

5 arbeidsdager. Jeg kunne nok trengt 7-8 av dem. Jaja. Det går på et vis. Noe kveldsjobb kanskje.

Snø snø og snø igjen . Vil ikke ha snø. Vil helst ha vår sol sommer
Jeg vurderer en sånn symbolsk snøsmeltingskampanje.

Det er rimelig vanlig at jeg går på verandaen og sparker snøen utover. For det smelter fra huset og ut. Så jeg sprer noe av det fra der det er snø til det smeltede området. Jeg kommet til å begynne tilsvarende i hagen. Evt ta med ei bøtte snø inn og smelte den i vasken.

Det blir ikke fortere vår. Men det er rent mentalt. Smeltet snø.

Nå skinner sola og jeg håper den har smeltet noe av det som kom i går/natt. I alle fall på verandaen og det taket jeg ser. Hagen har tykke lag med frossen snø og is så det tar lenger tid.

Vurderer å gå løs og hakke det opp (spre noe kalk eller gjødsel eller noe i samme slengen, for plenen sin del?) For å få fortgang i prosessen.

Jeg vil ha vår.

Vi har ofte satt opp trampolinen i påsken. Håp om det i år også, men kjekt om hagen får tørke litt opp. Først smelte.

Jeg vurderer en sånn symbolsk snøsmeltingskampanje.

Det er rimelig vanlig at jeg går på verandaen og sparker snøen utover. For det smelter fra huset og ut. Så jeg sprer noe av det fra der det er snø til det smeltede området. Jeg kommet til å begynne tilsvarende i hagen. Evt ta med ei bøtte snø inn og smelte den i vasken.

Det blir ikke fortere vår. Men det er rent mentalt. Smeltet snø.

Nå skinner sola og jeg håper den har smeltet noe av det som kom i går/natt. I alle fall på verandaen og det taket jeg ser. Hagen har tykke lag med frossen snø og is så det tar lenger tid.

Vurderer å gå løs og hakke det opp (spre noe kalk eller gjødsel eller noe i samme slengen, for plenen sin del?) For å få fortgang i prosessen.

Jeg vil ha vår.

Vi har ofte satt opp trampolinen i påsken. Håp om det i år også, men kjekt om hagen får tørke litt opp. Først smelte.
Var ikke mentalt forbered på når jeg såg snøen imorges så kom som en sjokk.
Barna tog med akebrett til skolen så kjekt for de.
minste fikk ikke ake da han hadde vart inne i friminutt. Han følte seg ikke god så skolen ringte. Trodde han hadde feber så henta han og ja feber 39,2 . Er vel hans tur nå.
Går og venter på at eldste og skal bli syk.
Heldigvis er jenta mye bedre. Kunn hoste igjen. Så var det den oralkirurgi timen på torsdag. Spørs om jeg må ringe in og spør om de vil ha henne in eller ikke.

Var ikke mentalt forbered på når jeg såg snøen imorges så kom som en sjokk.
Barna tog med akebrett til skolen så kjekt for de.
minste fikk ikke ake da han hadde vart inne i friminutt. Han følte seg ikke god så skolen ringte. Trodde han hadde feber så henta han og ja feber 39,2 . Er vel hans tur nå.
Går og venter på at eldste og skal bli syk.
Heldigvis er jenta mye bedre. Kunn hoste igjen. Så var det den oralkirurgi timen på torsdag. Spørs om jeg må ringe in og spør om de vil ha henne in eller ikke.
Går og venter på feber på eldste nå ... Ikke så høy, men over 37,5 så tipper den kommer....

Går og venter på feber på eldste nå ... Ikke så høy, men over 37,5 så tipper den kommer....
Ja det kommer vel her og der.
Ser på eldstes øyer at han ikke er helt i form. Han fikk lov ar slippe fotball trening idag. Så han får det vel det han og.

Jadda, der spyr 14 åringen også.

Som like gjerne kommer av at han for sent oppdaget på skolen at det toalettet han gikk på hadde noen spydd på , og ikke fått tørket opp skikkelig....

Eller at søstra spydde en gang i døgnet forrige uke. Men uansett, han er ikke i form. Som han sier, typisk, i morgen får de besøk av Knut Jørgen Røed Ødegaard, det hadde jo vært kult!!!

Men selv ungdomsskolen var vel noen "hold deg hjemme"-timer når man har spysjuka....

Her snør det ikke. Kaldt i natt, rundt 5 kuldegrader men sola skinner it har jobbet seg opp til noen plussgrader nå.

Lettskyet, så ikke strålende sol, men den virker. Det går mot vår. Snøen smelter sakte, for den er kald og frossen. Men den tiner. Svære hauger og brøytekanter blir liggende en stund, men på parkeringsplassen på jobb feks, ser man forskjell på den delen som får sol, og er bar, og den delen som ligger i skyggen av huset, og er snødekt enda. Men det tiner, litt etter litt.

Vi måtte ut og grave frem snø-smelte-indikator pinnen vår i går. En liten pinne som på morgenen legges inntil snøgrensa på verandaen så vi kan se fremgang. Den var nedsnødd, for det snødde søndag kveld og natt til mandag. Men fra vi flyttet den så smeltet det bra mye bortover, og i morges ble den flyttet etter så det visuelt viser hva som smelter i dag også.

Det merkes at vi er en gjeng som er klare for våååååååååår

Back
Topp