Skravletråd for mars. Snart vår?

Lille U, bille lille U...
Han blir 5 om 2 dager, den minste av 3 stykker, og den siste. Lille babyen vår.
Satt og snakket om det ved frokost/lunsj bordet (min frokost, de andre sin lunsj), så kom jeg med kommentaren, og når frøkna var like gammen var det bare et halvt år til hun skulle begynne på skolen.
Mannen ble paff, så på gutten, så på frøkna.... Og så utbryter, "det går ikke an"....
Skjønner fremdeles ikke at de lar barn helt ned i 5,5 år starte skolen
Nei de burde starte ved 7 års alder, eller for noen 6,5 år..

Ja, hu får gjerne smake av vår mat om det er noe hu kan spise. Også får hu de glassene, fruktglass, brødskiver og havremelsgrøt. Får ett måltid med melk om dagen. Stort sett om morgenen fordi hu er så trøtt da og flaska går ned automatisk.
Mine ble jo ammet til de var rundt 2 så melk var kos på slutten.

Lille U, bille lille U...
Han blir 5 om 2 dager, den minste av 3 stykker, og den siste. Lille babyen vår.
Satt og snakket om det ved frokost/lunsj bordet (min frokost, de andre sin lunsj), så kom jeg med kommentaren, og når frøkna var like gammen var det bare et halvt år til hun skulle begynne på skolen.
Mannen ble paff, så på gutten, så på frøkna.... Og så utbryter, "det går ikke an"....
Skjønner fremdeles ikke at de lar barn helt ned i 5,5 år starte skolen
Det er rart ja.

Bitte lille minstemor hos oss er 4. Og blir førskolejente etter sommerferien. 4,5 år gammel. Skole fra 5,5

Sitter og tenker på det eldre ekteparet jeg ser omtrent hver gang jeg tar bussen inn til Åsane...
Kommer de til å klare seg? Eller er det siste gang jeg har sett de...
Sånt er rart å tenke på.

Men sånnsett tenker jeg på søskenbarnet til pappa, som vi pleide treffe på kjøpesenteret. Nå er vi jo ikke der. Men når vi begynner å dra dit igjen, så treffer vi ham ikke mer. Han ble begravet i går. (max 50 stk tilstede, pappa og brødrene hans dro tidlig)

Sånt er rart å tenke på.

Men sånnsett tenker jeg på søskenbarnet til pappa, som vi pleide treffe på kjøpesenteret. Nå er vi jo ikke der. Men når vi begynner å dra dit igjen, så treffer vi ham ikke mer. Han ble begravet i går. (max 50 stk tilstede, pappa og brødrene hans dro tidlig)
Tenker også på slektninger jeg ikke har sett på en stund, som har dårlig helse, og er litt eldre.. Kommer de seg gjennom dette? Hva med mamma, som nettopp har fylt 60 liksom.. Gjør meg litt forbanna at folk har brutt karantene for å feste osv...

Tenker også på slektninger jeg ikke har sett på en stund, som har dårlig helse, og er litt eldre.. Kommer de seg gjennom dette? Hva med mamma, som nettopp har fylt 60 liksom.. Gjør meg litt forbanna at folk har brutt karantene for å feste osv...
Jeg leste jo akkurat på fhi. Dødeligheten er størst hos dem over 40.

40!!! Jeg og mannen er 40, vi blir 41 i sommer!

Mamma er 65 og med tilleggsykdommer. Farmor er 93

Sitter og tenker på det eldre ekteparet jeg ser omtrent hver gang jeg tar bussen inn til Åsane...
Kommer de til å klare seg? Eller er det siste gang jeg har sett de...
Jeg tenker på mamma, svigerfar og svigermor som alle er over 70.
Tenker på mannen til ei venninne som er i risikogruppen etter et hjerteinfarkt nå i sommer.
Venninnen til frøkna som har kraftig astma.
Min eldste sønn som ble så fryktelig dårlig av sesong influensaen i år.

Jeg tenker på mamma, svigerfar og svigermor som alle er over 70.
Tenker på mannen til ei venninne som er i risikogruppen etter et hjerteinfarkt nå i sommer.
Venninnen til frøkna som har kraftig astma.
Min eldste sønn som ble så fryktelig dårlig av sesong influensaen i år.
Jeg kan selv risikere å bli dødsjuk av dette her liksom, men jeg er ung og ekstremt sta, så.... men vil jo helst unngå det. Mange i familien som ikke kommer til å klare seg... og de fleste bor langt unna... angrer så fryktelig på at jeg ikke husket å få tatt ett bilde av meg, mamma, bestemor og frøkna... håper håper håper jeg får en mulighet til det senere? Men bestemor er 83..

Min minste kunne ikke ha ventet så lenge! :p født i oktober og var veldig skoleklar
Ja, men mange er ikke klare på den tiden. Førskole var en ting for sånn... maaaange år siden, der gikk jeg i barnehagen til jeg var kanskje 7? Så jeg kunne lese litt osv før vi begynte på skolen, jeg var også klar for skolen tidligere. Men det fikk jeg utløp for på førskolen i barnehagen. :)

Jeg kan selv risikere å bli dødsjuk av dette her liksom, men jeg er ung og ekstremt sta, så.... men vil jo helst unngå det. Mange i familien som ikke kommer til å klare seg... og de fleste bor langt unna... angrer så fryktelig på at jeg ikke husket å få tatt ett bilde av meg, mamma, bestemor og frøkna... håper håper håper jeg får en mulighet til det senere? Men bestemor er 83..

Jeg er ekstra glad for 4 biler jeg fikk av mamma tidligere i mars. Et av min bestemor og alle tre ungene mine. Et av eldstemann som gir henne en kos. et av mellomste og henne. Og et av yngste og henne. Uvurderlig. Særlig når jeg vet at det faktisk er mulig vi har sett henne for siste gang. Hun er 93, helsa er skjør, og vi bør jo slett ikke dra på besøk nå.

Jepp, jeg er gammel. Korona er jo mest dødelig for hamle. Ifølge fhi, dem over 40

Jepp, jeg er gammel. Korona er jo mest dødelig for hamle. Ifølge fhi, dem over 40
Vi er eldre enn dere, men tenker at de tallene som er fra utlandet er fra land hvor befolkningen i utgangspunktet har en dårligere grunnhelse enn her i Norge. Tror ikke risikoen er så mye større om man er over 40 så lenge man ikke har andre utfordringer i tillegg.

Back
Topp