Skravletråd for mars. Snart vår?

Jeg utsatte den feiringen til jeg ble 42 år siden Lille U bare var en måned gammel når jeg ble 40.
Dette overlever du
Det handler ikkr om å overleve eller ikke , som jeg sajeg skjønner hvorfor men jeg synes likevel det er kjipt. Å utsette den lenge er uansett ikke så aktuelt , om det ikke blir i løpet av sommeren så droppes det bare:)

Vi har snakket om at ferien utgår i år. Ja. Ikke med ungene. Men oss voksne.

Vi hadde ikke planer om fly eller utland, men også innland og svigers er ikke helt aktuelt lenger.

Jeg må til å planlegge alternativt

Telt i hagen. Nytt basseng i hagen. Det forrige sprakk i fjor. Trampolina. Kjøkkenhage.

Kanskje i år lager vi sukkeret-teltet jeg fantasere om for noen år siden? (tenk formen på et leke-indianer-telt. Tre eller fire lange stokker som møtes på midten. Binde opp noe det kan klatre langs mellom dem, med åpning på ene siden. Plante sukkererter som klatrer rundt det hele. Jeg så bilde i et blad en gang. Det så kult ut.
Her blir det nok maling av hus ute, så hytta tipper jeg. Antar vi ikkr får dra til Spania i juni

Her blir det nok maling av hus ute, så hytta tipper jeg. Antar vi ikkr får dra til Spania i juni
Vi har jo ikke hytte

Vi har telt da. Jeg vet ikke hvor aktuelt det blir å ta det med på tur.

Jeg velger rett og slett å ikke tenke for mye så langt frem helt enda.

Litt ja. Tenke på litt ting vi kan gjøre. Men ikke grave meg for langt ned i tankene. Vi har jo ikke hatt de optimale feriene på svært mange år. Så stadig er tanken min "men neste år", så det er en del tunge tanker å begrave. Som ikke handler om sommeren 2020, men vel så mye sommerne 2019, 18, 17, 16, 15, 14. 2013 tror jeg var der året vi hadde vår beste sommer som familie. (og da snakker vi altså om tre dagers tur oss fire. Langt fra det mange der som på den perfekte sommer)

Men for all del. Jeg skal ikke klage. Det er andre som har kjipesre sommer enn oss år etter år.

Dag to.

Jeg ser at denne perioden hvor lang denn enn blir kan bli. Fargerik. IMG_20200314_132135.jpg

I det minste vokser tanken om litt sånne farger på meg. Ikke bare de nesten usynlige.

Jeg gikk jo for knall rød en stund da, så da burde jo ikke grønn og blå være sååå vanskelig?

Når frøkna stjeler brødskiva di og blir fornærma fordi at du prøver å få den tilbake.
Herlig.

Jeg husker det var en periode der beste måten å servere barna på var å ta til meg, og deretter la dem få litt av mitt. Mye heller mitt enn å få eget direkte, nemlig....

Vi har jo ikke hytte

Vi har telt da. Jeg vet ikke hvor aktuelt det blir å ta det med på tur.

Jeg velger rett og slett å ikke tenke for mye så langt frem helt enda.

Litt ja. Tenke på litt ting vi kan gjøre. Men ikke grave meg for langt ned i tankene. Vi har jo ikke hatt de optimale feriene på svært mange år. Så stadig er tanken min "men neste år", så det er en del tunge tanker å begrave. Som ikke handler om sommeren 2020, men vel så mye sommerne 2019, 18, 17, 16, 15, 14. 2013 tror jeg var der året vi hadde vår beste sommer som familie. (og da snakker vi altså om tre dagers tur oss fire. Langt fra det mange der som på den perfekte sommer)

Men for all del. Jeg skal ikke klage. Det er andre som har kjipesre sommer enn oss år etter år.
Nei alke har jo ikke hytte, jeg er glad vi har det nå så bli hvertfall kan dra dit i sommer om det fortsatt er forbud mot reise utenlands

Jeg tror det funker veldig godt her, burde kanskje hatt annet pålegg en Sjokade da :oops:
Hehe. Ja.

Også middag gikk den veien lenge, men da var de over året og spiste vår mat.

Nei alke har jo ikke hytte, jeg er glad vi har det nå så bli hvertfall kan dra dit i sommer om det fortsatt er forbud mot reise utenlands
Det er sikkert kjekt ja.

Vi har luftet familien. Vi gikk i samlet flokk til idrettsplassen. Der er det pokestop og diskgolf. Det vsr en annen som kastet diskgoft, og da ungene ville ta en pikegym kom vi innen 10 meter fra ham så han gikk vekk en stund.
På veien traff vi ei i klassen til mellomste som vanligvis ville stoppet og skravlet. De sa bare hein og gikk videre. Mi lurte på hvor hun skulle og vi jo konkluderte med at hun nok er den 1-2 venner for enebarn-naboen vår. Siden jeg jo sa nei til å være det i går, i vil holde oss for oss selv noen dager nå.

Også delvis fordi flere av oss hoster og snører litt. Ikke at vi tror vi har corona. Bare at vi er overforsiktige. Akkurat nå er det lurt å heller være overforsiktig enn uforsiktig.

Vår lille kommune er oppe i 4 smittede nå. Nå som de nesten ikke tester noen lenger er det beregnet mørketall, men 4 er bekreftet. En fra før og tre til nå.

Nemlig. Sover 2-3 lurer om dagen enda.
Det hjelper jo på da ja, mulig å time maten til de tidene. Ellers begynte jeg etterhvert å gi glasset når maten vår vsr nesten klar og deretter la dem få noe å spise på/dille med mens vi spiste. En brødskalk etc

Skal huske på det! :)
Litt gradvis introdusere dem til vårt måltid. Minstemor har vel nesten alltid vært det. Først i babysetet på tripp trapp hvor hun tidvis sovnet men var hun våken var der greit å ha henne der så underholdt vi henne.

Etterhvert en skal eller mais-puff-pinner etc og deretter litt av vår mat, det de kunne spise, til å styre med selv. Og altså gjerne litt av min mat, så spiste de det. Og glass etterpå om de ikke spiste så mye. Gradvis over på vår mat.

Nå husker jeg ikke alle detaljer. Yngste er 4.

Mine har jo egenelig ikke likt glass fra 8 mnd glassene, biter i mos. Da ville de heller ha biter, ikke blandet, hver for seg.

Lille U, bille lille U...
Han blir 5 om 2 dager, den minste av 3 stykker, og den siste. Lille babyen vår.
Satt og snakket om det ved frokost/lunsj bordet (min frokost, de andre sin lunsj), så kom jeg med kommentaren, og når frøkna var like gammen var det bare et halvt år til hun skulle begynne på skolen.
Mannen ble paff, så på gutten, så på frøkna.... Og så utbryter, "det går ikke an"....
Skjønner fremdeles ikke at de lar barn helt ned i 5,5 år starte skolen

Litt gradvis introdusere dem til vårt måltid. Minstemor har vel nesten alltid vært det. Først i babysetet på tripp trapp hvor hun tidvis sovnet men var hun våken var der greit å ha henne der så underholdt vi henne.

Etterhvert en skal eller mais-puff-pinner etc og deretter litt av vår mat, det de kunne spise, til å styre med selv. Og altså gjerne litt av min mat, så spiste de det. Og glass etterpå om de ikke spiste så mye. Gradvis over på vår mat.

Nå husker jeg ikke alle detaljer. Yngste er 4.

Mine har jo egenelig ikke likt glass fra 8 mnd glassene, biter i mos. Da ville de heller ha biter, ikke blandet, hver for seg.
Ja, hu får gjerne smake av vår mat om det er noe hu kan spise. Også får hu de glassene, fruktglass, brødskiver og havremelsgrøt. Får ett måltid med melk om dagen. Stort sett om morgenen fordi hu er så trøtt da og flaska går ned automatisk.

Back
Topp