Skravletråd for Mars -26

Jeg fikk den villeste beskjeden på fredag: Vi skal flytte til utlandet i Europa på grunn av jobben til mannen min! Jeg får i tillegg full kompensasjon for å ikke jobbe. Det betyr at vi blir boende ute i fire år – tre utropstegn!

Jeg har jo grublet mye på hvordan vi skulle løse permisjonssituasjonen, særlig med tanke på tredjemann. Vi vurderte både dagmamma fra mars til juni og andre løsninger, siden vi ikke har hatt mulighet til å ta ulønnet permisjon eller gå ned til 80 prosent – rett og slett på grunn av høyt boliglån.

Men nå får jeg faktisk muligheten til å være mamma på heltid i fire år, og virkelig følge opp jentene våre. Det føles nesten uvirkelig. Herregud, så heldig jeg er!

Åååh, litt misunnelig altså!!

Håper det går bra med alle store, små to- og firbente i helgen. :Heartred Følger med i avisene og ser det er kraftig vær på gang allerede. Selv bor jeg på Østlandet og slipper vel unna det aller verste.

Håper det går bra med alle store, små to- og firbente i helgen. :Heartred Følger med i avisene og ser det er kraftig vær på gang allerede. Selv bor jeg på Østlandet og slipper vel unna det aller verste.
Bor i nord, blir noe vind her i dag, men ikke sammenlignbart med det som har vært og er på Vestlandet. Håper det har gått bra med alle hjem og at alle har det bra :Heartpink

Vi bor i Vestfold :bag: her er det meldt om verste stormen på 25 år og 100mm regn. Vi holder oss innendørs i dag :whacky011 mamma har passet kattene mens vi var på ferie, og får ikke reist hjem nå så hun får bare bli litt til :laughing002

Bor i nord, blir noe vind her i dag, men ikke sammenlignbart med det som har vært og er på Vestlandet. Håper det har gått bra med alle hjem og at alle har det bra :Heartpink
Jeg har ligget siden 5 i natt og hørt på ting og tang smelle på taket :p
Er noe greier der som ikke er festet skikkelig, og det føner godt ute

Jeg bor på Sørlandet, men ikke ved kysten, så vi har merket fint lite. Har vært regn og litt vind, men ingen storm. Nå er det sol!

Fikk låne et av fysio. Funket jo NOE. Men skikkelig behandling vil jeg si er bedre :dead:
Ok, jeg tenkte å prøve belte mens jeg går tur med hunden for å se om det kan lindre litt. Jeg var hos en fysio men hun var håpløs, hadde null peiling og satt kun å viste meg videoer om bekkenløsning fra helsenorge :hilarious:

Ok, jeg tenkte å prøve belte mens jeg går tur med hunden for å se om det kan lindre litt. Jeg var hos en fysio men hun var håpløs, hadde null peiling og satt kun å viste meg videoer om bekkenløsning fra helsenorge :hilarious:

Har ikke hatt noe hell hos fysio selv. Jeg føler at fysio funker best for oppbygging, forebygging og rehabilitering; men det er mest inntrykket jeg har fått. Har hørt det eksisterer fysio som er gode på bekken også.
Et tips kan være å spørre i lokal gruppe på fb e.l. om noen vet om noen som er god på bekken i ditt område - uavhengig av type terapeut. Hvis du ikke bor så sentralt at du kan bare Google evt.

Var hos en osteopat som gjorde magi med bekkenet mitt sist, så jeg vet hva jeg gjør når bekkenet begynner krangle ordentlig :p
Nå kjenner jeg bare lett ubehag når jeg skal kle på sokker, og det skal jeg greie tåle. :p

Siste uken med sykmelding nå. Det har gått fort! Men har mulighet til å forlenge om jeg har behov, må bare sende melding innen onsdag - så hun ser den før mandag. Vurderer nesten det.. Sover fortsatt veldig dårlig (Får liksom ikke den dype søvnen.. føler jeg bare ligger med øynene lukket) og er fortsatt plaget med mye vondt i hodet (sikkert pga lite/dårlig søvn, eller horomoner - drikker nok vann). Men vet ikke om det er god nok grunn. Jeg har jo ikke lenger vondt i magen, nedpress og mange kynnere + oppkast etter jobb - Det blir uansett spennende å se om det kommer tilbake når jeg starter på jobb igjen!

Siste uken med sykmelding nå. Det har gått fort! Men har mulighet til å forlenge om jeg har behov, må bare sende melding innen onsdag - så hun ser den før mandag. Vurderer nesten det.. Sover fortsatt veldig dårlig (Får liksom ikke den dype søvnen.. føler jeg bare ligger med øynene lukket) og er fortsatt plaget med mye vondt i hodet (sikkert pga lite/dårlig søvn, eller horomoner - drikker nok vann). Men vet ikke om det er god nok grunn. Jeg har jo ikke lenger vondt i magen, nedpress og mange kynnere + oppkast etter jobb - Det blir uansett spennende å se om det kommer tilbake når jeg starter på jobb igjen!
Veldig bra at det har kommet seg litt. Da har det funke tå ta det litt med ro i hvert fall :HeartpinkHar du full sykemelding eller gradert nå? Hvis du har 100% så kan du jo be om en gradert en i første omgang, for å lettere kjenne om det går eller ikke :happy:

Veldig bra at det har kommet seg litt. Da har det funke tå ta det litt med ro i hvert fall :HeartpinkHar du full sykemelding eller gradert nå? Hvis du har 100% så kan du jo be om en gradert en i første omgang, for å lettere kjenne om det går eller ikke :happy:
100% nå, men det går jo an å prøve gradert i første omgang - det er kanskje lurt ja :happy:

Jeg syns det høres ut som god nok grunn for å forlenge sykemelding, enten helt eller delvis. Du må i hvert fall ikke starte 100% igjen med engang, da er det stor risiko for at de opprinnelige plagene kommer tilbake. Ta det gradvis og lytt til deg selv og kroppen din :Heartred

Jeg ville bedt om sykemelding i kanskje 2 uker til; men forsøkt meg litt i jobb. F.eks prøve halve dager. Da har du fremdeles sykemeldingen å falle tilbake på, men kan prøve deg ut. (Man må ikke ha gradert sykemelding for å prøve deg i jobb, slik som det var en gang før i tiden, så tenker du kan be om 100% også).
Hvis du plutselig innser at du greier 100% jobb, så jobber du bare 100%, og lar være å sykemelde deg mer etter utprøving.

Jeg ville bedt om sykemelding i kanskje 2 uker til; men forsøkt meg litt i jobb. F.eks prøve halve dager. Da har du fremdeles sykemeldingen å falle tilbake på, men kan prøve deg ut. (Man må ikke ha gradert sykemelding for å prøve deg i jobb, slik som det var en gang før i tiden, så tenker du kan be om 100% også).
Hvis du plutselig innser at du greier 100% jobb, så jobber du bare 100%, og lar være å sykemelde deg mer etter utprøving.
Lurt! Det er sant, tror jeg gjør det :happy:

Noen som har brukt bekkenbelte og vil anbefale det?
Hei! Jeg har prøvd bekkenbelte da jeg tidlig merket at bekkenet startet å gi etter. Brukte det primært når jeg gikk tur og på jobb en liten periode. (Jobber i bhg) har et fra BBhugme å syns det funker veldig bra. Står enda i 100% jobb i uke 21 med mye mindre smerter

Hei! Jeg har prøvd bekkenbelte da jeg tidlig merket at bekkenet startet å gi etter. Brukte det primært når jeg gikk tur og på jobb en liten periode. (Jobber i bhg) har et fra BBhugme å syns det funker veldig bra. Står enda i 100% jobb i uke 21 med mye mindre smerter
Så bra! Takk, da skal jeg sjekke ut det :joyful:

Back
Topp