Skravletråd for Mars -26

Dere, et spørsmål med den kaffen.., jeg har kaffemaskin med bønner, men jeg filtrerer alltid før jeg drikker (ikke spør). Blir det da filterkaffe eller espresso? Jeg pleier å lage vanlig kaffekopp, ikke espresso. Men ble bare så usikker- for det er jo vesentlig mye mer koffein i espresso? Går det litt på det samme? Når jeg snakket med legen angående den filtreringen (ikke angående graviditet, men noe annet) så sa hun at hvis jeg filtrerer den etter jeg har lagd den så blir det som filterkaffe. Men er det riktig? Noen som vet og også har kaffemaskin med bønner?

Kan risikere det. Fikk melding om periodevis bråk mellom 30/6-4/7 mellom 19-06, og nå ser (og høres) det ut som de kjører på for å få ferdig sletta ved oss :bag:
Uff, håper du slipper altfor mye støy i natt. Dere må jo få sove stakkars!

Dere, et spørsmål med den kaffen.., jeg har kaffemaskin med bønner, men jeg filtrerer alltid før jeg drikker (ikke spør). Blir det da filterkaffe eller espresso? Jeg pleier å lage vanlig kaffekopp, ikke espresso. Men ble bare så usikker- for det er jo vesentlig mye mer koffein i espresso? Går det litt på det samme? Når jeg snakket med legen angående den filtreringen (ikke angående graviditet, men noe annet) så sa hun at hvis jeg filtrerer den etter jeg har lagd den så blir det som filterkaffe. Men er det riktig? Noen som vet og også har kaffemaskin med bønner?
Vi har bare en "vanlig" kaffemaskin som kverner bønnene (med en steamer på) :shy:

Jeg tenker at når du filtrerer det så blir det som filterkaffe, ja! Har lest om at filtreringen fjerner noe greier fra kaffen, husker ikke hva det var :smiley-ashamed004 Har også kaffemaskin med bønner som jeg bruker iblant, regner den som vanlig kopp kaffe.

Uff, håper du slipper altfor mye støy i natt. Dere må jo få sove stakkars!
Piping, smelling og during. Og jeg kan ikke lukke det ene vinduet pga en ledning til et kamera vi hadde i forbindelse med der kyllingene stod før de flyttet inn i hønsegården :shy:

Nei, nå ble jeg plutselig litt sulten igjen. Blir litt lei! Jeg finner frem mat, spiser halvparten før resten gjerne går til hønene. Så tar det så kort tid, så blir jeg sulten. Og da spiser jeg igjen mye mindre enn jeg pleier, før det går til hønene igjen :shy: så nå er jeg litt sulten IGJEN:hilarious:

Når sa du Forumansvarlig var tilbake? 14.? :bag: Vi får være flinke å finne ut navn på skjult (og farge), TGA og sånne ting til h*n er tilbake!
Ja, det stod 14 juli i februar-gruppa! De måtte enten få skjult før ferien eller så måtte de vente til 14 juli. Litt kjedelig hvis vi blir klare før det :confused: Men får bare være klare med alt som du sier!

Jeg tenker at når du filtrerer det så blir det som filterkaffe, ja! Har lest om at filtreringen fjerner noe greier fra kaffen, husker ikke hva det var :smiley-ashamed004 Har også kaffemaskin med bønner som jeg bruker iblant, regner den som vanlig kopp kaffe.
Takk! Litt lettet :smiley-ashamed004 Du fjerner endel fettstoffer som blant annet øker kolesterolet. Det er derfor jeg gjør det. Kaffe har MYE kolesterol visstnok:dead:

Ja, det stod 14 juli i februar-gruppa! De måtte enten få skjult før ferien eller så måtte de vente til 14 juli. Litt kjedelig hvis vi blir klare før det :confused: Men får bare være klare med alt som du sier!
Tar jo noen dager å få stemt frem navn osv. Tenker vi kan begynne med det over helga, så har vi en uke på å finne ut alt. Da blir det nok tid! :)

Vi har bare en "vanlig" kaffemaskin som kverner bønnene (med en steamer på) :shy:
Jepp! Det er sånn bønnekverner med steamer jeg også har. Men kan altså lage espresso eller vanlig kaffe. Synes det var sykt stor forskjell på koffein innholdet i en espresso og en vanlig kaffe på den listen der:smiley-ashamed004

Back
Topp