Lillefrø15
Forumet er livet
Ja, det er detJa får jeg å har hatt SA, så syntes det kan være greit å se hjemme at det forandrer seg får jeg kan dra på UL og jordmor![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, det er detJa får jeg å har hatt SA, så syntes det kan være greit å se hjemme at det forandrer seg får jeg kan dra på UL og jordmor![]()
Kastet opp for første gang i dag, synes det er for tidlig, bare 5+6.Synes litt synd på meg selv.
![]()
Uff, så kjedelig! Kvalmen har ikke blitt så ille enda her, men jeg har veldig høy terskel for å spy. Er liksom et problem, når jeg for eksempel har omgangssyke og ikke klarer å kaste opp. Spydde bare 5 ganger sist svangerskap, men var mye dårlig. Spent på hvordan det blir framover.
Huff, ja det er tidlig. Kom en kvalmebølge over meg i dag og, men enda er det ikke ille.Kastet opp for første gang i dag, synes det er for tidlig, bare 5+6.Synes litt synd på meg selv.
![]()
Huff, ja det er tidlig. Kom en kvalmebølge over meg i dag og, men enda er det ikke ille.
I dag skal mannen min reise på jobb. Håper det skal gå bra.. Ellers sover jeg utrolig dårlig og konstant hodepine og trøtt![]()
Ikke lett med hodepine når du ikke kan drikke vann heller... Han blir vel borte til ons/torsdag i første omgang. Så blir det litt hjemme før han reiser et par mnd til hjemlandet. Så jeg gruer meg ikke nåHar en del hodepine jeg og. Hvor lenge blir mannen din borte? Håper hodepinen slipper taket!
Ikke lett med hodepine når du ikke kan drikke vann heller... Han blir vel borte til ons/torsdag i første omgang. Så blir det litt hjemme før han reiser et par mnd til hjemlandet. Så jeg gruer meg ikke nåMen godt å få unna den turen til hjemlandet før jeg blir altfor langt på vei og trenger hjelp hjemme
![]()
Jeg hater å spy når jeg er gravid. Ved omgangssyke synes jeg det er en befrielse å spy, for da blir ofte magen roligere etterpå. Når jeg er gravid så er det ikke sånn i det hele tatt.Det er bare hele kroppen som vrenger seg, det høres ut som et dyr. Mannen sa forrige gang at man kunne høre meg spy helt ut i oppkjørselen vår.
Det kjennes ut som å løpe maraton med feber. Jeg hater det. Men jeg har null kontroll, kroppen vil bare tømme absolutt alt. Jeg håper ikke det blir like ille som forrige gang, men redd for at det blir det. Da kunne jeg ikke drikke eller spise før middagstider, for om jeg prøvde å ta så mye som en slurk vann før det så kastet jeg opp i minst en halvtime etterpå.
Jeg hadde hyperemesis da. Klarte heldigvis ofte å beholde noe mat og drikke på kveldstid.
Håper du slipper å bli dårlig!![]()
Jeg hater å spy når jeg er gravid. Ved omgangssyke synes jeg det er en befrielse å spy, for da blir ofte magen roligere etterpå. Når jeg er gravid så er det ikke sånn i det hele tatt.Det er bare hele kroppen som vrenger seg, det høres ut som et dyr. Mannen sa forrige gang at man kunne høre meg spy helt ut i oppkjørselen vår.
Det kjennes ut som å løpe maraton med feber. Jeg hater det. Men jeg har null kontroll, kroppen vil bare tømme absolutt alt. Jeg håper ikke det blir like ille som forrige gang, men redd for at det blir det. Da kunne jeg ikke drikke eller spise før middagstider, for om jeg prøvde å ta så mye som en slurk vann før det så kastet jeg opp i minst en halvtime etterpå.
Jeg hadde hyperemesis da. Klarte heldigvis ofte å beholde noe mat og drikke på kveldstid.
Håper du slipper å bli dårlig!![]()
Uff... det høres helt grusomt ut. Håper det blir bedre dette svangerskapet. Eller er hypermesis slik at du "alltid" har det? Og roet det seg utover svangerskapet?
Spyinga er like ille uansett syns jeg, og fasen opp mot oppkastet når jeg brekker meg og ikke får til. Men klart det er surt om man ikke får noen lettelse etterpågrøss, kvalme er fælt! Hadde vært fint om det bare holdt seg som nå.
![]()
Jeg spyr helt annerledes av graviditetshormonene, så det er tusen ganger verre. Aldri opplevd at det går an å spy sånn før.
Krysser fingrene for at det holder seg stabilt for deg!![]()
Fælt altså! Håper det blir bedre for deg ogsåskal i alle fall være flink til å spise, sist hadde jeg nesten ikke mat i magen hver gang jeg spydde, så det var jo mest bare magesyre. Husker en gang jeg hadde prøvd ingefærtabletter, og hadde kun et par kjeks i magen i tillegg. Fikk det i nesen og greier siden det bare var syre, og ingefæren gjorde det verre. Kjenner det hjelper mot kvalmen å spise, og jeg syns i alle fall det er mye lettere å spy når man har noe i magen
![]()
Kan heldigvis drikke foreløpig, ikke blitt så dårlig enda. Redd jeg blir det i løpet av en ukes tid. Bare kastet opp en gang i dag!
Åja, et par måneder borte, det er jo en stund. Kan jeg spørre hvilket land det er?![]()
Jeg pleier å få kvalmen rundt uke 6. Har blitt verre for hver gang. Ble helt desperat innimellom med nr 3, i fjor da jeg mista fikk jeg kvalmestillende og de akter jeg ta om det blir like ille igjen.
Han er fra AlgerieSå må jo nesten bli litt når han først skal avgårde for da slipper jeg han ikke avgårde før etter babyen er kommet
![]()
Jeg har kvalmestillende fra forrige gang, to typer, de hjalp meg i to dager så var det ingen effekt lenger. Men jeg vet at de fungerer veldig bra for mange.
Algerie er langt nok unna til at det holder med en lang tur lenge før fødsel ja.![]()
![]()