Skravletråd for Mai-jentene

God morgen! For en natt! Har sovet 12 timer:D det var virkelig deilig, og nødvendig:P

Fin liten kul <3 Jeg kjøpte mammatights veldig tidlig sist, lenge før uke 12 måtte jeg ha ny jakke også.

Takk :) Er nok mer flesk enn baby altså, men det skjer noe der ja ;) Må ha ny jakke jeg og, men syns disse gravidjakkene fort ligner telt med armer, hehe.

Takk :) Er nok mer flesk enn baby altså, men det skjer noe der ja ;) Må ha ny jakke jeg og, men syns disse gravidjakkene fort ligner telt med armer, hehe.
Kjøpte en parkas på HM og den kunne man ikke se var Mama :) Men nå har jeg ekstra å ta av da, så kan være derfor :-p

Nå klarer jeg nesten ikke vente til UL på onsdag. Jeg er så spent! :P Mange som har UL i nær fremtid, eller nettopp har vært? :)

Nå klarer jeg nesten ikke vente til UL på onsdag. Jeg er så spent! :P Mange som har UL i nær fremtid, eller nettopp har vært? :)
Jeg skal på torsdag:D Gleder meg som en unge!!!! :D

Jeg skal ikke før om 2 uker i morgen:eek:, litt utålmodig :)
Det skjønner jeg godt! Jeg bestilte selv for 2 uker siden, men det har egentlig gått ganske fort. På en måte... :P Men så har jeg hatt utrooolig mye på tapeten også. ;) Greit å holde seg opptatt nå når det er så mye venting. Gleder meg til de 12 ukene er passert og vi kan slappe litt mer av. ;)

Så deilig å se bankende hjerte. :) Håper jeg er like heldig på onsdag. :D

Krysser fingrene for deg! ❤️ Det var en fin opplevelse, men vi gikk rett over på nedtelling til ny UL, så jeg er utålmodig igjen. :)

Krysser fingrene for deg! ❤️ Det var en fin opplevelse, men vi gikk rett over på nedtelling til ny UL, så jeg er utålmodig igjen. :)
Ja det kan jeg tenke meg. Hvis alt er bra, har jeg veeeeldig lysst til å bestille en time igjen i uke 12. Bare det kommer jo til å bli 5 laaaange uker. Men jeg tror aldri jeg klarer å vente helt til uke 17-18 før ny UL! :P

Ja det kan jeg tenke meg. Hvis alt er bra, har jeg veeeeldig lysst til å bestille en time igjen i uke 12. Bare det kommer jo til å bli 5 laaaange uker. Men jeg tror aldri jeg klarer å vente helt til uke 17-18 før ny UL! :P

Da jeg var gravid første gang hadde jeg ikke tenkt til å gå på noe før OUL, men mannen ville absolutt, så vi gikk privat rett etter magiske skillet ved uke 12.

Nå er det jo ganske annerledes, og anbefalt av sykehuset, så da blir det litt mer styr med UL ja. Men jeg synes det er fryktelig slitsomt, jeg likte bedre forrige gang da jeg bare var gravid og fornøyd, sånn som 95 % kan være uten noe problem. Savner det. ❤️

Jeg liker ikke UL, men forhåpentligvis blir det bare gode nyheter på dem denne gangen.

Da har jeg fått tilbake positive HCGsvar etter to blodprøver med tre dagers mellomrom :) hhv 450 på første og litt over 1000 på andre! Jeg er 5+1 i dag, og lurer på: hva skjer nå? UL og slike ting, kontroller osv. Må jeg bestille selv? Når er det vanlig med kontroller og UL?

Hadde forrige mandag:) og i morgen er det 3 uker til neste:D uff alt for lenge til :O

Da har jeg fått tilbake positive HCGsvar etter to blodprøver med tre dagers mellomrom :) hhv 450 på første og litt over 1000 på andre! Jeg er 5+1 i dag, og lurer på: hva skjer nå? UL og slike ting, kontroller osv. Må jeg bestille selv? Når er det vanlig med kontroller og UL?

Vanligvis har man kontroll hos legen rundt uke 8-12, men det kan du ringe legen for å høre om. Litt forskjellig fra legekontor til legekontor hva de pleier. Noen steder burde man bestille time hos jordmor etter hvert og, men det kommer an på hvor du bor. Noen steder er det lang ventetid hos jordmor, det er det ikke her jeg bor.

Ordinær ultralyd henviser legen din deg til, det er rundt uke 17-19. :)

Det skjønner jeg godt! Jeg bestilte selv for 2 uker siden, men det har egentlig gått ganske fort. På en måte... :P Men så har jeg hatt utrooolig mye på tapeten også. ;) Greit å holde seg opptatt nå når det er så mye venting. Gleder meg til de 12 ukene er passert og vi kan slappe litt mer av. ;)
Ja, blir mer avslapning da:). Hvor langt er du når du tar ul?:)

Back
Topp