Skravletråd for lag Bellona

Æsj - skal begynne på p-plaster i dag, og erfaring fra tidligere så går jeg opp et par kg da jeg starter på det[emoji85][emoji85]
 
I dag har vært en slapp dag. Sovnet på sofaen sp snart småtten var i seng. Blir nok ikke noe mosjon i dag siden heg må bake knekkebrød til barseltreff i morgen, så da røk den bonusen allerede på dag 2.... :sorry:
Tenker jeg kryper i seng tidlig i kveld og håper at overskuddet er å finne i morgen.
 
I dag har vært en slapp dag. Sovnet på sofaen sp snart småtten var i seng. Blir nok ikke noe mosjon i dag siden heg må bake knekkebrød til barseltreff i morgen, så da røk den bonusen allerede på dag 2.... :sorry:
Tenker jeg kryper i seng tidlig i kveld og håper at overskuddet er å finne i morgen.
Håper på en bedre dag i morra[emoji4]
 
Vel, det gikk. Har spist alt for mye av annen mat da, men det får gå.
 
Til helgen blir det navnefest for jenta vår. Masse kaker, brus og digg mat. Da blir det vanskelig å holde seg i skinnet kjenner jeg :rolleyes:
Begynner nok baking på torsdag.
Har allerede skuffen full av konfekt som jeg tenker på hele kvelden mens jeg spiser sukkererter og plommer...

Gi meg styrke! :lurking:
 
Til helgen blir det navnefest for jenta vår. Masse kaker, brus og digg mat. Da blir det vanskelig å holde seg i skinnet kjenner jeg :rolleyes:
Begynner nok baking på torsdag.
Har allerede skuffen full av konfekt som jeg tenker på hele kvelden mens jeg spiser sukkererter og plommer...

Gi meg styrke! :lurking:
Mandler er kjempefint å spise for å få bort søtsug! Jeg spiste mye av det da jeg hadde svangerskapsdiabetes[emoji28]
 
Mandler er kjempefint å spise for å få bort søtsug! Jeg spiste mye av det da jeg hadde svangerskapsdiabetes[emoji28]

Mandler er godt men jeg spiser fort for mange av de også :bag: veldig kaloririke...

Gikk på en kakesmell på barseltreff i dag også. Vertinnen hadde laget helt nydelig smuldre eplepai med krem :hungry:
Godt at vekten peker nedover i det minste, for dårlig med poengsanking her... :smiley-ashamed008
 
Mandler er godt men jeg spiser fort for mange av de også :bag: veldig kaloririke...

Gikk på en kakesmell på barseltreff i dag også. Vertinnen hadde laget helt nydelig smuldre eplepai med krem :hungry:
Godt at vekten peker nedover i det minste, for dårlig med poengsanking her... :smiley-ashamed008
Da går vinninga litt opp i spinninga[emoji28] men altså, uansett bedre enn sjokolade, og du mister ikke poeng[emoji6]

Fort gjort å gå på en smell da ja[emoji28] jeg kjøpte med bringebær i går da jeg var på treff. Det er forresten et godt alternativ til mandler også. Dyrt da men[emoji28]
 
Da går vinninga litt opp i spinninga[emoji28] men altså, uansett bedre enn sjokolade, og du mister ikke poeng[emoji6]

Fort gjort å gå på en smell da ja[emoji28] jeg kjøpte med bringebær i går da jeg var på treff. Det er forresten et godt alternativ til mandler også. Dyrt da men[emoji28]

Det er sant! Men får prøve meg på frukt i stedet ;)

Bær er horribelt dyrt i dette landet!! :eek:
Men verdt det stort sett. Best når man kan plukke litt selv :D
 
Ja, det er helt vilt[emoji33] og det meste av bæra her har det vært for tørt til, så har vært dårlig.
 
Hva spiser dere til middag nå om dagen? Noe som ikke er så kaloririkt kanskje?
Eller er det noen som heller tenker lavkarbo?

Her blir det mye vegetarmat, suppe og salat men jeg er matlei, så hadde gjerne tatt i mot gode tips til nye retter :)
 
Hva spiser dere til middag nå om dagen? Noe som ikke er så kaloririkt kanskje?
Eller er det noen som heller tenker lavkarbo?

Her blir det mye vegetarmat, suppe og salat men jeg er matlei, så hadde gjerne tatt i mot gode tips til nye retter :)
Jeg spiser det samme som de andre, bare mindre enn jeg pleier. Og mere grønnsaker.
 
Hva spiser dere til middag nå om dagen? Noe som ikke er så kaloririkt kanskje?
Eller er det noen som heller tenker lavkarbo?

Her blir det mye vegetarmat, suppe og salat men jeg er matlei, så hadde gjerne tatt i mot gode tips til nye retter :)
Går mye i fisk og kylling her :rolleyes: Ellers spiser jeg som jeg alltid har gjort, bare at jeg forsyner meg en gang i stede for to-tre :wideyed:
 
Motivasjonen er på bånn. Dag 3, og det ble masse godis. Jeg håper på å klare onsdag og torsdag uten godis, men det ser mørkt ut for vekten. Slankekrigen pleide å gi meg motivasjon, men det er vel bare for mye stress nå.
Jeg spiser forøvrig det samme som før, og det pleier å funke. For det er kaloriene fra godis som er problemet mitt :p
 
Hva spiser dere til middag nå om dagen? Noe som ikke er så kaloririkt kanskje?
Eller er det noen som heller tenker lavkarbo?

Her blir det mye vegetarmat, suppe og salat men jeg er matlei, så hadde gjerne tatt i mot gode tips til nye retter :)

Prøver å tenke ren proteinkilde i ukedagene, så fisk eller kylling, så et stort lass av grønnsaker, enten wok, ovnsbakt eller kokt, også 1-2 poteter eller tilsvarende mengde i søtpotet. Lager av og til potetmos, eller ovnsbakte poteter, søtpotet bruker jeg å kutte i terninger og bake i ovnen med masse krydder (veldig godt!!). Spiser ikke så mye karbohydrater resten av dagen så må få det inn til middag og kvelds siden jeg ammer. Er egentlig fan av lavkarbo :) I helgene lager vi alltid taco fredag og pizza med grov bunn lørdag, også unner jeg meg en eller annen middag med saus søndag. Spiser lite pasta eller ris, men velger i såfall fullkorn. Grønnsakssuppe med kjøttpølse er en slager. Eller spicy kyllingsuppe! Bruker disse bloggene som inspirasjon: sprudlendesunn.no/blogg og beritnordstrand.no :)
 
Har fått en liten ekstra utfordring.. Må spise melkefritt! Legen mistenker melkeproteinallergi hos mini, så må spise helt melkefritt i minst 4 uker (og resten av ammeperioden om hun faktisk er allergisk). Heldigvis bruker jeg allerede havremelk i en del retter siden mannen er laktoseintolerant. Men det verste er jo ost!! Jeg ELSKER ost. Ellers blir det nok ikke noe mosjon på meg i dag da det er full storm ute!
 
Har fått en liten ekstra utfordring.. Må spise melkefritt! Legen mistenker melkeproteinallergi hos mini, så må spise helt melkefritt i minst 4 uker (og resten av ammeperioden om hun faktisk er allergisk). Heldigvis bruker jeg allerede havremelk i en del retter siden mannen er laktoseintolerant. Men det verste er jo ost!! Jeg ELSKER ost. Ellers blir det nok ikke noe mosjon på meg i dag da det er full storm ute!

Æsj, så kjedelig :(
Har du sjekket tungebåndet? Flere får beskjed om at babyen har allergi når det egentlig er tungebåndet som er problemet. Det er så få leger som anerkjenner problemet, de aller fleste er private :(
Bare en tanke, i tilfelle du vil sjekke det ut :)
 
Æsj, så kjedelig :(
Har du sjekket tungebåndet? Flere får beskjed om at babyen har allergi når det egentlig er tungebåndet som er problemet. Det er så få leger som anerkjenner problemet, de aller fleste er private :(
Bare en tanke, i tilfelle du vil sjekke det ut :)

Her er det eksem som er hovedproblemet, i tillegg til ekstremt gulping, så tror ikke tungebåndet har noe å si :) Hun har ikke vondt i magen eller noe.
 
Back
Topp