Skravletråd for apriljentene

Hva bør man ha med av klær til den lille på føden ? Man får jo låne der, men er kjekt å ha noe eget også da :) og bør man ta med smokk ? Og sånn som feks bind, er det vits å ta med hjemmefra, eller tar man fra føden så lenge man er der ? :)

Hva bør man ha med av klær til den lille på føden ? Man får jo låne der, men er kjekt å ha noe eget også da :) og bør man ta med smokk ? Og sånn som feks bind, er det vits å ta med hjemmefra, eller tar man fra føden så lenge man er der ? :)
De har jo klær, men jeg føler jeg vil ha MIN baby med en gang så jeg tar med eget tøy denne gangen. :-)

Smokk er de jo veldig uenige om, men jeg kommer til å ta med det og jeg, men jeg skal ikke amme og det er vel det med sugeteknikk de er bekymra for :-)

Bind får man vel såvidt jeg husker ja :-)

De har jo klær, men jeg føler jeg vil ha MIN baby med en gang så jeg tar med eget tøy denne gangen. :)

Smokk er de jo veldig uenige om, men jeg kommer til å ta med det og jeg, men jeg skal ikke amme og det er vel det med sugeteknikk de er bekymra for :)

Bind får man vel såvidt jeg husker ja :)

Takk for svar ! Ja det er det jeg og tenker, vil jo helst bruke hans klær med en gang :)

Hmm, kan jo pakke med en da, og heller se det an når vi kommer så langt :)

Takk for svar ! Ja det er det jeg og tenker, vil jo helst bruke hans klær med en gang :)

Hmm, kan jo pakke med en da, og heller se det an når vi kommer så langt :)
På st.olavs har jeg aldri sett snurten av klær...
Der må du ha med det meste selv. Jeg kommer også til å ta med brystpumpe denne gangen, fikk ikke låne sist, for den teite sykepleieren mente jeg umulig kunne ha fått melk.

Sist tok jeg med klær for fire dager, og hjemreisesett. Hadde med nykokt smokk, og glad er jeg for det. For babyen gråt sålenge hun ikke fikk patte, og jeg måtte pumpe meg og lufte puppene mellom ammingene og da fikk hun smokken og roet seg hos pappan sålenge. ;)

Husker etterriene var ille det første døgnet etter fødselen sist. Men fikk både Ibux og Paracet, så det gikk greit med nok smertestillende.

På st.olavs har jeg aldri sett snurten av klær...
Der må du ha med det meste selv. Jeg kommer også til å ta med brystpumpe denne gangen, fikk ikke låne sist, for den teite sykepleieren mente jeg umulig kunne ha fått melk.

Åå ? Så rart da, vi kommer nok til å bruke noen av sykehusets og noen av vår egne, så er glad de har der :) Hmm, er det også noe å tenke på ?

Sist tok jeg med klær for fire dager, og hjemreisesett. Hadde med nykokt smokk, og glad er jeg for det. For babyen gråt sålenge hun ikke fikk patte, og jeg måtte pumpe meg og lufte puppene mellom ammingene og da fikk hun smokken og roet seg hos pappan sålenge. ;)

Får se gjennom og ta med det vi tror vi får bruk for ;) Så bra, tror jeg tar med jeg også, så får den heller bare ligge i bagen om den ikke blir brukt :)

Ang å ta med klær selv, hvor mye kler dere på de nyfødte første dagene? På sykehuset her tror jeg de bruker dobbelt lag av slike fæle omslagsskjorter med truse over. De overkjørte meg sist gang og jeg fikk ikke kle på guttungen egne klær, og de påstod at det ble for lite klær og at han kom til å fryse. Enden på visa var at vi hadde på dobbelt lag under tykk dress til hjemreise 1. april og en unge som hylgrein hele veien hjem og var meget varm når vi kom hjem :( denne gangen tenker jeg body, bukse og sokker eller strømpebukse inni tepper er rikelig. Og hentesett på hjemturen er rikelig! Hva tenker dere?

Ang å ta med klær selv, hvor mye kler dere på de nyfødte første dagene? På sykehuset her tror jeg de bruker dobbelt lag av slike fæle omslagsskjorter med truse over. De overkjørte meg sist gang og jeg fikk ikke kle på guttungen egne klær, og de påstod at det ble for lite klær og at han kom til å fryse. Enden på visa var at vi hadde på dobbelt lag under tykk dress til hjemreise 1. april og en unge som hylgrein hele veien hjem og var meget varm når vi kom hjem :( denne gangen tenker jeg body, bukse og sokker eller strømpebukse inni tepper er rikelig. Og hentesett på hjemturen er rikelig! Hva tenker dere?
Inne på sykehuset var det så varmt at hun hadde bare body, sokker og helseteppe. Dyne over når hun lå for seg selv. Når vi reiste hjem hadde hun body, sparkebukse, strikkajakke, lue og sokker, og pledd, men det var i august da. Denne gangen bruker vi nok inneklær med strikkaklær utpå, og dyne over bilstolen på tur hjem.

For en måte å oppføre seg på. :o Det er da din baby og du klarer jo fint å kjenne om babyen er varm nok, eller for varm!

Jeg har pakket ned en body,strømpebukse,genser,bukse og lue. Ett teppe og tar med enten en kjøre dress el dyne. Får se været litt an de dagene det skjer noe men man drar vel gjerne bare rett fra sykehuset og hjem.så de trenger jo ikke å bli overpakket.

Herlehet å sterk frøkna i magen begynner å bli. Syns bevegelsene gikk fra å være myke koselige dult til å bli vonde. Kjenner det iler i ryggen og skambeinet når hu vrir seg og vaser rundt. Er skikkelig ubehagelig og til tider driiitvondt!

Hadde egentlig ikke tenkt å ta med noe særlig med egne klær til sykehusopphold, men tror jeg har ombestemt meg litt... Satser da bare på body og strømpebukse... Til hjemreise blir det nok strømpebukse, body og en skjorte over og så hentesett med strikka bukse, jakke, lue, sokker og votter. Bruker et strikka ullpledd over i bilstolen og varm bil så holder vel det i massevis :)

Inne på sykehuset var det så varmt at hun hadde bare body, sokker og helseteppe. Dyne over når hun lå for seg selv. Når vi reiste hjem hadde hun body, sparkebukse, strikkajakke, lue og sokker, og pledd, men det var i august da. Denne gangen bruker vi nok inneklær med strikkaklær utpå, og dyne over bilstolen på tur hjem.

For en måte å oppføre seg på. :o Det er da din baby og du klarer jo fint å kjenne om babyen er varm nok, eller for varm!

Hadde dårlig opplevelse fra hele opplegget. fødsel, barsel, alt... Syns hele oppholdet på sykehuset var stress. Var ikke så ung, men var førstegangs og hadde lite innsikt i hva jeg hadde rett på og heller ikke energi til å sette ned foten eller holde på mitt. Nå vet jeg derimot veldig godt hva jeg har rett på og er meget klar til å si fra om hvordan jeg vil ha det.

Noen som har erfaring med maserier? Hvordan er de? Jeg har lagt med "kynnerer" i hele natt og trodd at jeg skulle starte med fødsel. Ingenting har skjedd og det er ikke vondt. Men ubehagelig. Kommer ganske ofte. Sto opp for ca 30min siden. Og har allerede hatt 3 ganger med kynnere. Kan det være maserier eller bare øker det så intenst med kynnere?

Herlehet å sterk frøkna i magen begynner å bli. Syns bevegelsene gikk fra å være myke koselige dult til å bli vonde. Kjenner det iler i ryggen og skambeinet når hu vrir seg og vaser rundt. Er skikkelig ubehagelig og til tider driiitvondt!
Samme her. Mannen stusser ofte over utbruddene mine, skulle likt å se hans reaksjon på den "krigen" som minien har i magen :P

Noen som har erfaring med maserier? Hvordan er de? Jeg har lagt med "kynnerer" i hele natt og trodd at jeg skulle starte med fødsel. Ingenting har skjedd og det er ikke vondt. Men ubehagelig. Kommer ganske ofte. Sto opp for ca 30min siden. Og har allerede hatt 3 ganger med kynnere. Kan det være maserier eller bare øker det så intenst med kynnere?
Jeg hadde maserier i 3 uker med minstemann før han ble født. Trodde jeg skulle føde annen hver natt og var utrolig slitsomt. Alltid kjedelig når det stoppa opp og ikke ble vondt nok :P
Hos meg var det ikke "bare" kynnere men de var vonde - bare de stoppa opp etter noen timer.
Da han først bestemte seg for å komme gikk det skremmende fort :o

Jeg hadde maserier i 3 uker med minstemann før han ble født. Trodde jeg skulle føde annen hver natt og var utrolig slitsomt. Alltid kjedelig når det stoppa opp og ikke ble vondt nok :p
Hos meg var det ikke "bare" kynnere men de var vonde - bare de stoppa opp etter noen timer.
Da han først bestemte seg for å komme gikk det skremmende fort :eek:
Så maserier er egentlig det samme som kynnere? Hadde håpet dette var ett tegn på at det nærmer seg,men om det da kan fortsette i flere uker.så er det vel bare å smørre seg med tålmodighet :-)

Back
Topp