Skravletråd for apriljentene

Bimse

Glad i forumet
Hoi! Spytt ut. Hva enn det måtte være. Denne tråden kommer til å bli laaaang..... ;)

Her har jeg gjort klart alt til lillemor som ska i bhg imorgen igjen, oppstart etter ferien :)
Hun å mannen begynner på jobb og bhg imorgen mens jeg har en uke ferie igjen. Så trøtt som jeg er om dagen ska det bli deilig å ha en uke for seg selv på dagtid til å slappe av og kanskje få gjort unna husarbeid etc før jeg òg begynner igjen :)

Her har vi alle tre en uke igjen av ferien! Deeeilig :) Ellers har jeg bestilt time til tidlig UL idag. Vil være 11+4 da. Flere som skal ta det??

Vi har forresten også forberedt bhgstart i dag, selv om det er en uke til. Merket alt tøyet hennes (Var litt sløv før ferien :-0), og pakket sekken med en bunke skiftetøy og ellers alt hun trenger i hylla si :)

Greit med noe å gjøre i ferien ;) Hun var veldig stolt da hun fikk dra av lappene selv og gi meg de ;)

Dere som har barn i bhg,har dere erfaring med sånn smart pack? Jeg har så lyst å kjøpe det å ha i bhg til lillemor,men må sjekke i skapet hennes imorgen om den passer inni der. Er kun et skap med en liten hylle i,er et mareritt å ha oversikt på hva hun har/mangler :)

AnniPia; jeg skal også bestille tidlig ul,vil ha det mellom uke 10 og 12, kjekt å få vite at alt (forhåpentligvis) er som det skal

Her har jeg vært på jobb allerede i to uker, og starter på min tredje i morgen! :) heldigvis veldig rolige dager fram til uke 32 -33:)
Lurer på om jeg skal ta sjansen å ringe legen min i morgen for å ordne tidlig ultralyd, selv om jeg bare er 3+4 i morgen.. Ville dere ventet med å ringe? :)

Er jo veldig greit å ha vært på en sjekk før uke 12 og man kanskje skal begynne å fortelle det til folk. Var på tidlig UL med førstemann også :)

Her har jeg vært på jobb allerede i to uker, og starter på min tredje i morgen! :) heldigvis veldig rolige dager fram til uke 32 -33:)
Lurer på om jeg skal ta sjansen å ringe legen min i morgen for å ordne tidlig ultralyd, selv om jeg bare er 3+4 i morgen.. Ville dere ventet med å ringe? :)
Går jo an å ringe allerede imorgen, men tror ikke det er noe vits i å dra på UL før etter uke 6. Ser vel ikke noe særlig før den tid :/

Var på tidlig ul med første, bare for å se om hjertet slo <3 med andre tenkte jeg tanken, men rakk det ikke før det ble så nært oul.. Satser på å bestille denne gangen :) greit å sjekke at alt ser ok ut

Er det privat dere får tidlig ul? Hvor mye koster det evnt? Kunne godt tenkt meg jeg og, men økonomien er litt spennende for tiden kan man si ;)

Jeg bestiller privat ul ja, med lillemor ga jeg 1000 kr for første gangen, og ville jeg ha enda en time kosta det 800kr. Tror nok det er ca like priser enda, hvertfall her i Kristiansand.
Gleder meg så til å kunne fortelle hele verden dette, hihi

Går jo an å ringe allerede imorgen, men tror ikke det er noe vits i å dra på UL før etter uke 6. Ser vel ikke noe særlig før den tid :/
Nei tenkte jeg ikke skulle dra før etter 20 august :) vil da være 7 uker!:) med to abort fra før vil jeg gjerne se at alt går bra :)
Reiser på jobbtur til Gdansk torsdag 13 august. Håper formen holder seg så jeg ikke blir oppdaget ^^

Nå har jeg bestilt kontroll hos lege og kontroll hos jordmor, fått time i august og oktober, nå venter jeg bare på at de skal ringe tilbake fra ultralyd kontoret hehe, så er det og i boks! Bare å glede seg til alt fremover :D

Jeg har ringt jordmor idag :) Og hun virker kjempe koselig :D Har fått time 18 august :)

Men har ett lite spm til alle her inne.. Tar dere folsyre?
Hørt at dette er veldig viktig, og skulle kjøpe det på apoteket i forrige uke. Da fikk jeg beskjed om å snakke med legen min først. Ringte så legen idag, og legesekritæren spurte om jeg tok dette før jeg ble gravid. Sa da at det ikke var planlagt, så nei. Da sa henne at folsyre var noe man tok før man ble gravid, og de første 3 mnd eller no i svangerskapet. Men hadde ikke hørt noe om at jeg måtte ta dette nå.. hmm
Jeg skjønner egentlig ikke da hvorfor det skal være så viktig?? Hmm.. Rare greier.
Glemte jo selvfølgelig å spørre jm om dette når jeg ringte.. hmm, tror jeg ringer henne igjen i morgen jeg :p

Jeg har ringt jordmor idag :) Og hun virker kjempe koselig :D Har fått time 18 august :)

Men har ett lite spm til alle her inne.. Tar dere folsyre?
Hørt at dette er veldig viktig, og skulle kjøpe det på apoteket i forrige uke. Da fikk jeg beskjed om å snakke med legen min først. Ringte så legen idag, og legesekritæren spurte om jeg tok dette før jeg ble gravid. Sa da at det ikke var planlagt, så nei. Da sa henne at folsyre var noe man tok før man ble gravid, og de første 3 mnd eller no i svangerskapet. Men hadde ikke hørt noe om at jeg måtte ta dette nå.. hmm
Jeg skjønner egentlig ikke da hvorfor det skal være så viktig?? Hmm.. Rare greier.
Glemte jo selvfølgelig å spørre jm om dette når jeg ringte.. hmm, tror jeg ringer henne igjen i morgen jeg :p
Man skal vel helst ta det før man blir gravid og når man har blitt det. Så det er vel ikke for sent nå. Det er for å forhindre navlebrokk hos barnet ;)

Back
Topp