Hei,
Takk for svar
@BabyAlma og
@HappyMom86 
Gode refleksjoner dere har, og godt å høre at det ikke betyr så mye lenger når dere først har kommet videre i prosessen. Jeg har tenkt at det må være helt grusomt å gå og gnage på det i hele 9mnd, men det høres det jo ikke ut som dere gjør.
Tror også
@BabyAlma har et godt poeng i at det ikke er noen garanti for at jeg syns donor likner, selv om klinikken tar seg god tid med å finne en.
Liten oppdatering i saken fra min side, er at klinikken i Spania nå er så dårlig på oppfølgingen, at det er godt mulig jeg parkerer dem av den grunn. Til sammenlikning, så blir jeg veldig godt fulgt opp av Olga avd. Cyprus. De gir meg tett oppfølging, og jeg har aldri følelsen av å være til bry....men når det er sagt, så har jeg ikke betalt dem ei krone enda, så kanskje det endrer seg så snart avtalen er inngått. Det vet jeg ikke.
Har også fått god hjelp av donor eksperten på Olga, og da jeg etterspurte noen flere billder av donor, så skaffet de det også. Så da ser det ut som det blir kjent donor på meg. Mest fordi Olga gir god oppfølging, men også fordi jeg ikke orker å involvere meg i enda en klinikk.
En annen litt vanskelig sak som har dukket opp er spermdonor. Den ene banken opererer med at spermdonor kan hjelpe opp til 75 familier(!). Riktignok så er det nok et fåtall som hjelper 75 familer, men jeg syns det er et fryktelig høyt antall. Hvis hver familie de hjelper i gjennomsnitt får 2 barn, så kan jo mine unger få omlag 150 halvsøsken der ute. Om det så "bare" er 40, så er jo det forferdelig mange. Jeg kjenner at det ikke er helt greit. De fleste av donorene i de 2 bankene jeg har søkt i er danske. Er det noen av dere som har kjennskap til om det er andre land som opererer med lavere grenser?