E
Ettbarnsmamma og nå ED
Guest
Jeg var åpen med legen og visste hun er strikt i forhold til å sette inn to egg i utgangspunktet. Jeg spurte henne om en anbefaling. Mens jeg satt å ventet inne på rommet så bestemte jeg meg for å kun sette inn ett pga risiko med tvillingsvangerskap. Har tidligere satt inn to, alt var perfekt men endte med kjemisk.Skjønner - da er vi samme alder (jeg blir også 45 i år). Da forstår jeg hvorfor du tenkte to med en gang. Hva endte du med?
Legen og embryologen kom inn på rommet hvor jeg ventet. De fortalte at de hadde et helt perfekt blastocyst (5dagers) også hadde de ett som var litt treg med å utvikle seg og de visste ikke om dette kom til å gå i grunne. Til min store forskrekkelse anbefalte legen å sette inn to. Jeg måtte ha tenkepause i flere omganger. Ringte mannen og han mente vi burde sette inn to. Legen sa det statistisk sett er 50 % sjanse for graviditet og 30% sjanse for tvillinger. Hun anbefalte at jeg setter inn begge to.
Så etter mange tenkerunder og samtaler med legen og embryologen så satte vi inn to.
Etterpå kom legen til meg og sa jeg ikke måtte angre eller ønske jeg gjorde ting annerledes og at jeg skulle føle meg trygg på at hun aldri kom med anbefalinger om hun ikke mente det var medisinsk forsvarlig. Forrige gang når jeg satte inn to perfekte blasto var hennes anbefaling å sette inn kun ett.
Nå er det gjort….og det er bare å vente til den 13.03 for da skal jeg ta blodprøve for å se om det ble en graviditet.
Har måttet jobbe mye mentalt. Eggdonasjon er tøffe greier. Og vanskelige valg synes jeg når jeg føler dette må bli siste sjanse for graviditet. Håper det klaffer og ber om at universet gir meg to om det går komplikasjonsfritt og kun ett om det ville blitt komplikasjoner med to
Hva er status hos deg?