Skravletråd Desember

Høres fælt ut :(
Jeg får til å amme, men ofte føles det som at melka er den eneste grunnen til at babyen min vil til meg. For ellers er jo pappaen super. Men må jo bare prøve å ikke være i hodet mitt når tankene holder på sånn.

Fikk du sove?

Mhm. Den babytia ekke så grei på følelsene våre altså. Men som psykologen sa, det er for meg depresjonen som snakker når vi tenker sånn. Nen tror det gjelder for mange akkurat den tankegangen. Men det er jo egentlig bare i hue vårt

Jeg ble ferdig med en ny lue i går, så I dag må jeg skaffe meg et nytt prosjekt :D
Det blir nok lue til mannen tenker jeg. Om jeg finner en oppskrift på lue som er stor nok da. Han er tykk I hodet han der mannen min ^^

Må legge ut bilde av lue da :D

Nettbrett fra power, babyborn fra lekekassen, stoff jeg vant fra kjekk og søt og bilstolpose kjøpt brukt fra tromsø.

Teite er at alle er kommet til forskjellige butikker og postkontor. Så tror ikke kroppen klarer å hente alle samtidig. Er ikke superviktig å hente de.

Kommer hjem og roper på hele familien.
Sier at nå skal vi leke en lek.
Mannen griner litt på nesen, men sier ingenting. Han skulle jo gjøre seg klar til julebord.

Jeg peker på pappaen og spør barna hvem dette er, de sier det er pappa.
Så spør jeg hvor pappa er, en sier der, en sier hjemme og en sier i stuen.

Så sier jeg pappa en nå hjemme, leken går ut på å late som om pappa ikke er her.
Dersom det er noe skal dere bare snakke til mamma..

Mannen smiler fra øre til øre og ungene ser ut som spørsmålstegn :P

Vi hjelper gjerne hverandre når vi kan. Det er dels grunnen til at vi valgte å bosette oss såpass nært min bror. Når den nye skolen kommer (det er sagt 2020) kommer ungene til å gå på samme skole.

De gikk i samme barnehage, deres to og våre to eldste. Greit når det trengs en hjelp. Da yngstemor ble innlagt på sykehus for et par år siden hentet de vår mellomste i bhg og eldste på skolen. Vi har hatt deres her til middag og lek en dag se skulle på foreldremøter, tidvis bytter vi barn (guttehus og jentehus) for gøy. Litt lenge siden sist forresten.

Men greit å kunne hjelpe hverandre.

Høres ut som en super ordning[emoji1] og artig for barna at de får et så nært forhold til sine søskenbarn[emoji1]

Sovna når jeg la yngste. Som vanlig.

Og er såpass bakpå med "masterlisten" til jul at jeg må faktisk nesten bare ta kjøkkenet ibdag. Eller begynne i alle fall. Begynner ved vinduet og jobber meg bortover og ser hvor langt jeg kommer. Vasker ikkr inni skuffer og skap, men rydder opp i ting som "ja, hvor kaster man egentlig en sånn kutte-boks til en stavmikser, som er ødelagt." Stavmikser et elretur, greit. Men den virker faktisk så vi har den. Selv om vi har kjøpt ny. For nettopp det med å ha en sånn kutte-boks er noe av det jeg bruker mest. Og den gikk lekk. Knakk i bunnen. Det et hardplast og en kniv. Sortere.no sier at begge disse er restavfall, så da kaster jeg det faktisk da. Pakke kniv så ingen skjærer seg er greit, den er inni der.

Nettopp "hvor skal det kastes???" har medført at den sto oppå mikroen. Siden. Vel. Vi kjøpte vel ny i vår tror jeg... Utrolig. Jobber meg bortettet benken og rydder opp i slikt. Kjøkkenet er mannen som rydder og vasker til vanlig. Men han har en evne til å la vaser, enkelte drikkeflasker og andre sære ting stå igjen når han vasker opp. Og åpenbart ikke ta tak i "hvor kaster vi denne" på mange mnd. Så det trengs.

Men stemningskalenderen skal ligge på høytid utenom den nyeste. Den fra i dag er på generell, juleverksted. Den fra i går, julegenser, og de før skal være på høytid, men jeg har ikke sjekket om alle ble flyttet.

Hehe, lykke til med prosjekt kjøkken[emoji28]

Trenger vaskehjelp. Skikkelig trøtt. Må ta oppvaskmaskinen. Skulle ha trent. Spist for mye og har vondt i kropp og sjel. Har funnet en Tiramisu-is, nam. Kommer til å se ut som en mishellin-mann I juleklærne mine. Om jeg finner noe å ha på da.

Uff da[emoji28] det var da dystert![emoji13]
Tipper at du ser smashing ut![emoji173]️

Kommer hjem og roper på hele familien.
Sier at nå skal vi leke en lek.
Mannen griner litt på nesen, men sier ingenting. Han skulle jo gjøre seg klar til julebord.

Jeg peker på pappaen og spør barna hvem dette er, de sier det er pappa.
Så spør jeg hvor pappa er, en sier der, en sier hjemme og en sier i stuen.

Så sier jeg pappa en nå hjemme, leken går ut på å late som om pappa ikke er her.
Dersom det er noe skal dere bare snakke til mamma..

Mannen smiler fra øre til øre og ungene ser ut som spørsmålstegn :p
Så utrolig kreativt og fantasifullt:)

Back
Topp