Skravletråd desember

Julaften hos familiene annen hver gang. Her er det hos mine besteforeldre og alltid samme maten. 2. Juledag kalkun hos mamma og nyttårssaften hos mine besteforeldre :) vi lagde ny tradisjon pga bursdagen til mannen om grøten. Mamma hadde den før nå har vi den og bursdagsfeiring samme dag. Ellers er det juletre opp 22 og julebakst andre advent :) duda? :D
Så koselig :)
Vi pleier å ha annet hvert år med samboeren og min familie. At vi reiser til dem, men i år etter at lillemor kom til verden så hadde vi julaften hos oss med litt fra begge sin familie. Fast spiser vi pinnekjøtt.
Mamma pleier å holde julelunsj 1.juledag, men i år hadde hu heller middag 2.juledag. Falt seg sånn pga at hu skulle jobbe.. Koldtbord når det er lunsj og pinnekjøtt om det er middag.
Pappa pleier å be inn alle barna med familie til julemiddag enten lillejulaften eller 1.juledag, i år ble det 1.juledag. Han stiller alltid opp med ribbe, pinnekjøtt, tilbehør og litt annet kjøtt. En god blanding, slik at alle får noe de liker.
3.juledag er fast med slekta til samboeren, juletrefest. Med mat, kaker, gå rundt juletreet, nissen som kommer med julegodteri til barna og skravling. Er 100-150 stk som møter opp. Er 26 år siden det startet.
Nyttårsaften har vi ingen tradisjoner på enda, der tar vi det som det kommer hvert år.. Tradisjoner kommer nok der også etter hvert som frøkna vår vokser til ;)

Nå har hun vært våken en time. Hadde jo håpet at hun ville vokse det av seg, men det blir jo nesten verre og verre. 14 måneder og har ikke sovet en eneste natt
Huff :/ N slet og sliter med søvn ved mye utvikling og tannfrembrudd

Jeg får ikke sove, og nå er jeg sulten haha :p

Vel yngste er for liten til å ha en leggetid.
Dersom eldste her hadde fått lov til å legge seg når han selv hadde hatt lyst hadde han ikke lagt seg og vi ville fått et h** i morgen
Yngste har ikke leggetid

Og eldste får ikke velge helt selv, men får lov til å erfare litt, han tramper og sier han ikke vil legge seg før i morgen, men erfarer at innen vi har fått mellomste i seng e han ofte trøtt og legger seg selv. I går drøyde han litt, så får vi se hvordan det går i dag. Vel, når det blir dag.

Back
Topp