Skravletråd desember

Mormor og bestefar drikker når N ikke er der, men ikke fyll :) synes selv om barnet sover at hun ikke skal drikke. Det er noe med å ta hensyn og ikke være full foran barn uansett
Ja. Greit mi bare et 5 mnd og skjønner ikke stort. Men hun hadde nok merka om folk oppførte seg veldig annerledes. Jeg har bare mest imot hvordan hun forandrer seg og blir høylytt og ikke respekterer at vi har en datter som sliter med å sovne og våkner lett.

Ååja. Mer enn nok av den dosen ;)
Har du og hodepine og ørevondt eller svigerbesøk?
Her er jeg og samboer ganske like. Vi har ikke behov for å rope til hverandre når vi er i samme hus. Eller at alle i nabolaget skal høre samtalen over middagsbordet.

Kjenner jeg er glad nå vi sa nei til helgebesøk og ukesbesøk av svigermor når frøkna nettopp var født. Hun ville komme og være her en hel uke. Så skulle jeg og gubben lage god mat til henne og hun ville vi skulle se film og kveldene.

Må innrømme vi hadde mer enn nok med vårt. Unge som skrek, sykehus, prematur, tok ikke næring, gulsot og kolikk.. frista ikke et sekund og være vertinne og overhyggelig svigerdatter da :p
Hodepinen pleier å komme ca time 4 i besøket, og vare til hun har gått. Var oppriktig bekymra for at jeg brygga på en svangerskapsforgiftning, da jeg hadde skikkelig hodepine og stigende blodtrykk da jeg var hos jordmor dagen etter svigermor kom på besøk. Skulle avvente, og en time etter hun dro idag, så var alt godt igjen! :p men var nummeret før jeg ringte til føden, haha. :p men ante meg at det kunne være ytre omgivelser sin feil.

Uff, mi og forstår ikke at vi ikke orker sitte oppe til 3 (!!) på natta, se film og spille. Hun sitter godt i sofaen og roper at det kunne smake med middag nå, og hun ALLTID har middag klar til det og det klokkeslettet. Og det er mye bedre hvis man heller støvsuger den andre enden av rommet først, for det er sånn hun ville gjort det.
Nei. Hub kan komme på barselbesøk, men hun får se å reise hjem samme dag, evt ta inn på hotell. Blir nok høylytte protester, men får passe på å ha hørselvern i nærheten når jeg informerer henne. :p

Hodepinen pleier å komme ca time 4 i besøket, og vare til hun har gått. Var oppriktig bekymra for at jeg brygga på en svangerskapsforgiftning, da jeg hadde skikkelig hodepine og stigende blodtrykk da jeg var hos jordmor dagen etter svigermor kom på besøk. Skulle avvente, og en time etter hun dro idag, så var alt godt igjen! [emoji14] men var nummeret før jeg ringte til føden, haha. [emoji14] men ante meg at det kunne være ytre omgivelser sin feil.

Uff, mi og forstår ikke at vi ikke orker sitte oppe til 3 (!!) på natta, se film og spille. Hun sitter godt i sofaen og roper at det kunne smake med middag nå, og hun ALLTID har middag klar til det og det klokkeslettet. Og det er mye bedre hvis man heller støvsuger den andre enden av rommet først, for det er sånn hun ville gjort det.
Nei. Hub kan komme på barselbesøk, men hun får se å reise hjem samme dag, evt ta inn på hotell. Blir nok høylytte protester, men får passe på å ha hørselvern i nærheten når jeg informerer henne. [emoji14]
Haha, sorry at jeg ler, men hun høres grusom ut!

Jeg lå stort sett i sengen siste 6 mnd [emoji14] Glad jeg er ferdig med å gå gravid [emoji14]
Uff. Helt jævlig :/ jeg gruer meg til neste gang. Men jeg ønsker så sterkt og få en til. Men gud vi kjempa for denne lille frøkna.

Å så mye svigers klaging i kveld.
Ikke bruk opp alt kruttet da jenter, jeg drar først til min om et par dager og trenger nok å få luftet litt frustrasjon ut på kvelden da :P

Uff nei, jeg får legge meg og sove ut siste rest av hodepinen! :P
Sov godt! ❤

Hodepinen pleier å komme ca time 4 i besøket, og vare til hun har gått. Var oppriktig bekymra for at jeg brygga på en svangerskapsforgiftning, da jeg hadde skikkelig hodepine og stigende blodtrykk da jeg var hos jordmor dagen etter svigermor kom på besøk. Skulle avvente, og en time etter hun dro idag, så var alt godt igjen! :p men var nummeret før jeg ringte til føden, haha. :p men ante meg at det kunne være ytre omgivelser sin feil.

Nei. Hub kan komme på barselbesøk, men hun får se å reise hjem samme dag, evt ta inn på hotell. Blir nok høylytte protester, men får passe på å ha hørselvern i nærheten når jeg informerer henne. :p
Ååh. Du har min dypeste medfølelse, Orly!

Jeg trodde det kunne være noe jeg burde sjekket opp i når denne hodepinen bare ble verre og verre. Men vi var en rask kjøretur bare jeg, gubben og lille frøkna idag. Hodepinen ble straks bedre faktisk. Vi bare var...stille.. :p og jenta sovna på 5 minutter :p hun er trøtt hele dagen stakkar :/ for hun får ikke sove godt når hun legger seg :/

Her har hun sitti i flere dager i sofaen og prata høylytt om alt hun skal gjøre. Type hente kjolen sin opp,rydde noen esker, og ditt og datt. Sånn kan hun sitte og prate om i en time eller 3. Og når vi er gått opp og akkurat holder på å få jenta til å sovne.. DA popper hun opp av stolen, tramper seg opp knirketrappa og begynner å bråke i eskene.. rett utenfor rommet... nytter ikke å si ifra.

Og middag rett i leggetiden. Surmuler fordi de må vente på oss.

Hun kom inn igår i stua med håndduken bare lett surra rundt kroppen. Og naken under. Gubben og frøkna var på kjøkkenet og spiste og dulla. Jeg satt i sofaen og mannen var på kjøkkenet. jeg liker i grunn ikke å se svigermor eller andre spradende rundt naken under et håndkle. Men de får gjøre som de vil i sitt eget hjem. Men når hun satte seg klistra intill meg for å vise meg noe på telefonen, kjente jeg at her ble noen grenser møtt. Og der ble hun sittende.. i en tiiime. Til jeg ikke klarte mer og gikk.

Å så mye svigers klaging i kveld.
Ikke bruk opp alt kruttet da jenter, jeg drar først til min om et par dager og trenger nok å få luftet litt frustrasjon ut på kvelden da :P
Hoho. Var visst flere enn meg som trengte og få luftet topplokket. :p

Slapp av musemor. Du skal få lette din frustrasjon om noen dager ;)

Ååh. Du har min dypeste medfølelse, Orly!

Jeg trodde det kunne være noe jeg burde sjekket opp i når denne hodepinen bare ble verre og verre. Men vi var en rask kjøretur bare jeg, gubben og lille frøkna idag. Hodepinen ble straks bedre faktisk. Vi bare var...stille.. :p og jenta sovna på 5 minutter :p hun er trøtt hele dagen stakkar :/ for hun får ikke sove godt når hun legger seg :/

Her har hun sitti i flere dager i sofaen og prata høylytt om alt hun skal gjøre. Type hente kjolen sin opp,rydde noen esker, og ditt og datt. Sånn kan hun sitte og prate om i en time eller 3. Og når vi er gått opp og akkurat holder på å få jenta til å sovne.. DA popper hun opp av stolen, tramper seg opp knirketrappa og begynner å bråke i eskene.. rett utenfor rommet... nytter ikke å si ifra.

Og middag rett i leggetiden. Surmuler fordi de må vente på oss.

Hun kom inn igår i stua med håndduken bare lett surra rundt kroppen. Og naken under. Gubben og frøkna var på kjøkkenet og spiste og dulla. Jeg satt i sofaen og mannen var på kjøkkenet. jeg liker i grunn ikke å se svigermor eller andre spradende rundt naken under et håndkle. Men de får gjøre som de vil i sitt eget hjem. Men når hun satte seg klistra intill meg for å vise meg noe på telefonen, kjente jeg at her ble noen grenser møtt. Og der ble hun sittende.. i en tiiime. Til jeg ikke klarte mer og gikk.
Hahaha, uff, jeg må le litt og. Er jo litt tragikomisk. Selv om det er fælt at dere har det sånn, er det samtidig godt å vite at jeg ikke er alene! :p
Dere får ha en god tur hjem, og nyte freden! ❤

Her er det bare negativt snakk, sukking, svigermor prater om det samme greiene hele tiden, slamrer med dørene og de roper til hverandre selv om de sitter ved siden av hverandre...
Åååh djeeeez :o her anpasser man seg etter besøk av baby ja :p not! Nei kjenner til den. Mamma har også vært sikkelig negativ idag. Jeg sa hun ødela julestemninga :p

Back
Topp