Skravletråd desember

Unnskyld at jeg sier det, for noen tullinger
Trenger ikke unnskylde deg. De er det. Grei i små doser, men de skjønner ikke at man må vise hensyn når det er små barn i bildet.. gubben er så lei nå at han vurderte istad og plukke opp ungen og dra til mine foreldre 20 min unna.

Ja, det rant over for meg på tirsdag:P
Når hun ikke klarer å følge avtalen vi har ang legging av en av gutta og attpåtil er frekk i kjeften etterpå....da fikk RonjaR nok!!;)
Go Ronja!! :p hahah.

Jeg er nok litt kjappere til å reagere enn ham, og i tillegg mer temperamentsfull sånn generelt sett. Han er en veldig fredelig type, og syns det er mest behagelig å bare jatte med. Det gjør ikke jeg, ikke når hun begynner å true sånn foran jentungen. Men han er jo enig med meg, og det sier han jo og til henne. Får helt vondt inni meg av å tenke på hvordan hun har hatt det, stakkars småsyke jenta mi. Blir LENGE til vi feirer med svigermor igjen.
Hehe, du høres ut som meg [emoji14] mannen min sier jeg har ishockey-temperament [emoji14]

Ja, det rant over for meg på tirsdag:P
Når hun ikke klarer å følge avtalen vi har ang legging av en av gutta og attpåtil er frekk i kjeften etterpå....da fikk RonjaR nok!!;)
Oisann, men kanskje ikke så rart...?

Herrefred har vi samme svigermor eller? Noe sånt kunne mi glatt brytt ut av seg.

Væske er viktigst. Og å tvinge i de mat gjør bare vondt værre. Og den true med pakkenekt? Fytti jeg hadde flydd i taket av totalen. Her er det tydeligvis noe galt vi gjør me vår siden hun ikke sover gjennom ropinga og slamringen de bedriver med her. De eer så høylytte.

Vi drar i morgen. Gidder ikke mer. Er her mest for å blidgjøre svigermor. Liker godt svigerfar. Han er litt mer roligere og veldig snill. Kokte flaskene idag og alt :p
Lurer på om de alltid har vært sånn, eller om det er noe som kommer med alderen... Det at folk, og derav også barn, er forskjellige, er jo på en måte allmennkunnskap. Det er ikke alle unger som sover gjennom støy, uansett hvor mye man hadde prøvd å herde dem. Må være utrolig slitsomt for jenta deres også, å bli våknet hele tiden.
Godt dere har svigerfar da! Vi har vel også funnet ut at når vi reiser de 2-3 timene til sambos hjemsted, så skal vi heretter hovedsakelig være hos svigerfar vi og. Han har sine sider han og, men ingenting vi ikke klarer å takle en helg i ny og ne. Han legger seg iallefall ikke borti barneoppdragelsen. :p
Nå har dere jo vært der, så nå kan dere reise med god samvittighet!

Føler meg heldig som har du så hyggelig og flott svigermor, når eg leser om deres grusomme svigermødre. Eks-Svigers var sånn som irriterte meg. Har ikke funnet en eneste ting å irritere meg over med svigermoren min.
Du er heldig :D jeg har alltid likt min svigerfamilie. Svigermor dog tok det tid. Hun er...slitsom..og tar plass.

Etter vi fikk barn blir det bare for mye.. har ikke tålmodigheten eller lysta verken gubben eller jeg til å sitte og høre på tullet hennes og jattet i dagesvis. Energien strekker ikke til

Hehe, du høres ut som meg [emoji14] mannen min sier jeg har ishockey-temperament [emoji14]
Haha, ja, jeg er nok en smule hissig, må innrømme det. :p går vanligvis fort over da, men dette merker jeg gnager litt enda altså! :O

Trenger ikke unnskylde deg. De er det. Grei i små doser, men de skjønner ikke at man må vise hensyn når det er små barn i bildet.. gubben er så lei nå at han vurderte istad og plukke opp ungen og dra til mine foreldre 20 min unna.
Eksen og jeg tok ungene med oss og dro hjem en gang vi var der og egentlig skulle overnatte. Eks-Svigermor var full og sovnet i sofaen kl 17. Hun snakket ikke med eksen min på 14 dager, og nektet å be om unnskyldning. Jeg ble fly forbannet da han faktisk ringte og ba henne om unnskyldning.. men han orket ikke den stillheten lenger og gjorde det for å bevare familiefreden. Jeg kjenner det gjør meg sint å tenke på det enda..

Du er heldig :D jeg har alltid likt min svigerfamilie. Svigermor dog tok det tid. Hun er...slitsom..og tar plass.

Etter vi fikk barn blir det bare for mye.. har ikke tålmodigheten eller lysta verken gubben eller jeg til å sitte og høre på tullet hennes og jattet i dagesvis. Energien strekker ikke til
Er noe som forandrer seg i oss når man får barn. Lunta og tålmodigheten blir liksom litt korter fordi man bruker den på barna.. får rett og slett mindre bullshitkvote, tror jeg [emoji14]

Haha, ja, jeg er nok en smule hissig, må innrømme det. [emoji14] går vanligvis fort over da, men dette merker jeg gnager litt enda altså! :O
Noen ting er jo rett og slett bare så idiotisk at man ikke klarer å la være å ta det med seg videre..

Noen ting er jo rett og slett bare så idiotisk at man ikke klarer å la være å ta det med seg videre..
Jepp. Jaja, godt det er overstått. Håper jeg får en god lang pause fra henne nå. :p en fordel med å bo et par timer unna.

Jeg orker ikke reise meg fra sofaen :p haha

Godt det ikke bare er meg som reagerer! God og hormonell som jeg er og, så ble jeg jo helt på gråten. Kan ikke snakke sånn til et barn på julaften. Men dette er samme dama da som ikke forstår problemet med at hun røyker inne når vi er på besøk. Og insisterer på at røyking har absolutt ingenting med krybbedød, astma, allergi eller spontanaborter å gjøre. :rolleyes:
Blir så dumt at man orker nesten ikke diskutere engang.
Da hadde jeg faktisk ikke dratt på besøk.
Har stilt ultimatum ovenfor svigermor på at par ting tidligere

Da hadde jeg faktisk ikke dratt på besøk.
Har stilt ultimatum ovenfor svigermor på at par ting tidligere
Jepp, vi har funnet ut at vi fra nå bor hos svigerfar når vi reiser til de traktene. Så får vi heller stikke innom henne dersom været er slik at vi kan sitte ute. Selv om vi bare har vært innom en times tid, så stinker jo ALT. Jakker, hår, alt må vaskes.

Lurer på om de alltid har vært sånn, eller om det er noe som kommer med alderen... Det at folk, og derav også barn, er forskjellige, er jo på en måte allmennkunnskap. Det er ikke alle unger som sover gjennom støy, uansett hvor mye man hadde prøvd å herde dem. Må være utrolig slitsomt for jenta deres også, å bli våknet hele tiden.
Godt dere har svigerfar da! Vi har vel også funnet ut at når vi reiser de 2-3 timene til sambos hjemsted, så skal vi heretter hovedsakelig være hos svigerfar vi og. Han har sine sider han og, men ingenting vi ikke klarer å takle en helg i ny og ne. Han legger seg iallefall ikke borti barneoppdragelsen. :p
Nå har dere jo vært der, så nå kan dere reise med god samvittighet!
Her er de nok blitt verre med åra.. tror jeg..

Ja. Svigerfar reiste.over dagen vi kom og kjøpte reiseseng. Vi trodde de hadde seng for det hadde svigermor sagt de skulle skru opp. Det hadde de ikke.

Hun er så dramatisk at halvparten kunne holdt. Holoi over den minste ting.. tidligere ikveld vurderte gubben og ta med frøkna og reise. for jeg og han har nærmest bodd på rommet siden 1830 hver kveld fordi de ikke klarer og holde kjeften. Og daglurene er ikke gode siden hun konstant blir forstyrra. Nå har jeg kapituelert og gått inn på rommet. Vært her en time for å roe jenta, gi mat og kos. Gidder ikke gå ned igjen.

Her er de nok blitt verre med åra.. tror jeg..

Ja. Svigerfar reiste.over dagen vi kom og kjøpte reiseseng. Vi trodde de hadde seng for det hadde svigermor sagt de skulle skru opp. Det hadde de ikke.

Hun er så dramatisk at halvparten kunne holdt. Holoi over den minste ting.. tidligere ikveld vurderte gubben og ta med frøkna og reise. for jeg og han har nærmest bodd på rommet siden 1830 hver kveld fordi de ikke klarer og holde kjeften. Og daglurene er ikke gode siden hun konstant blir forstyrra. Nå har jeg kapituelert og gått inn på rommet. Vært her en time for å roe jenta, gi mat og kos. Gidder ikke gå ned igjen.
Uff, det høres ikke ut som en fin måte å feire jul på for moen av dere! Kan jo undres på hva hun egentlig vil oppnå ved å være så hensynsløs. :/
Imponert over at dere har holdt ut så lenge! God tur hjem! Dere kommer til å føle dere 20 kg lettere.

Eksen og jeg tok ungene med oss og dro hjem en gang vi var der og egentlig skulle overnatte. Eks-Svigermor var full og sovnet i sofaen kl 17. Hun snakket ikke med eksen min på 14 dager, og nektet å be om unnskyldning. Jeg ble fly forbannet da han faktisk ringte og ba henne om unnskyldning.. men han orket ikke den stillheten lenger og gjorde det for å bevare familiefreden. Jeg kjenner det gjør meg sint å tenke på det enda..
:o :o
Dro dere rett i retur eller?

Jeg kjenner jeg blir oppgitt over situasjonen her. Takk og lov vi reiser imorgen. De drikker nede nå. Jeg og gubben drikker ikke. Men synes bare ikke det passer seg og drikke vin øl og sprit for 3 dag på rad med smått i hus. Det er ikke greit for meg, men ingen hører.. de vet jeg ikke klarer egentlig alkohol i jula pga oppveksten.

:o :o
Dro dere rett i retur eller?

Jeg kjenner jeg blir oppgitt over situasjonen her. Takk og lov vi reiser imorgen. De drikker nede nå. Jeg og gubben drikker ikke. Men synes bare ikke det passer seg og drikke vin øl og sprit for 3 dag på rad med smått i hus. Det er ikke greit for meg, men ingen hører.. de vet jeg ikke klarer egentlig alkohol i jula pga oppveksten.
Idioter og egoister... Her drikker de litt øl, akvitt og liten drink på kvelden :) det er jo bare kosen

Jepp, vi har funnet ut at vi fra nå bor hos svigerfar når vi reiser til de traktene. Så får vi heller stikke innom henne dersom været er slik at vi kan sitte ute. Selv om vi bare har vært innom en times tid, så stinker jo ALT. Jakker, hår, alt må vaskes.
Sånn var det hos foreldrene til eksen. De røykte inne på et rom med døren lukket, men røyken siver jo ut.. De ble dødelig fornærmet da eksen spurte pent om de kunne røyke ute når barnebarna var på besøk. Verste de hadde hørt, angivelig. Tenk å kreve at de ikke fikk gjøre som de ville i sitt eget hus. Vel, det var strengt tatt ikke noe krav, men et spørsmål. Men tror de faktisk har sluttet å røyke inne når de er der, for har ikke kjent røykstrank av ungene eller tingene deres etter at de har vært der.

Back
Topp