Skravletråd desember

Får lage ostesmørbrød jeg :p beste i hele verden. Nå kun med ost :) og agurk :D og en kopp med gløgg til :)

Jeg har lest meg opp på dette med vannkopper og helvetesild. Det kommer av samme virus, men alle som har hatt vannkopper har det latent i kroppen resten av livet, og det kan "våkne" og da blir det helvetesild. Det vekkes ikke av at man "smittes av en som har vannkopper", men av forhold i kroppen til den det evt altså våkner hos.

I vår genereasjon og de før oss har de aller fleste hatt vannkopper. Nå til dags kan man evt vaksineres dersom man har blitt voksen (eller halvvoksen) og ikke har fått det, for voksne blir oftest skikkelig dårlig av det, og for gravide er det slett ikke bra å få det, f.eks.

Jeg har jo hatt det, så jeg bekymrer meg ikke så veldig, men skal forhøre meg med jm. Særlig i forhold til at om storebror ikke har fått det av samme kilde, men får det av sin søster så er det jo ikke før om et par uker han får det, og derved fort smittsom når babyen fødes....
Ja da har jeg fått feil info om helvetesild ;-)
Godt du har lest deg opp.

Jeg hadde det i 6.klasse, og det var ikke noe særlig for å si det sånn :-o

Storebror her hadde det da jeg gikk med frøkna, så da vi var hos legen for å bekrefte vannkopper var legen litt bekymret for om jeg hadde hatt det eller ikke.

Går vannkopper i bhg til frøkna og, der var vel smitten i bhg for ei uke siden, så blir spennende å se om det dukker opp noe her om ei ukes tid...

Ja blir spennende dette med baby...
En gutt på min avdeling hadde vannkopper for.... Tja... En mnd siden. Han har en lillebror født i september. Han er frisk. Ikke ble noen andre på avdelingen syk heller..

Haha. Herlighet. Snakk om å følge med. Tenkte overhodet ikke på at det er lørdag morgen :p såklart er de stengt :p
Hihi du er ikke alene om surr med dager :p jeg var sikker en dag det var fredag og fikk panikk når mannen ikke svarte fordi han var jo ferdig. Klokken 15:00 ringer han det er torsdag kjære ups :p

Hihi du er ikke alene om surr med dager :p jeg var sikker en dag det var fredag og fikk panikk når mannen ikke svarte fordi han var jo ferdig. Klokken 15:00 ringer han det er torsdag kjære ups :p
Haha. Godt jeg ikke er alene :p Vi får skylde på henholdsvis mamma- og gråvidtåka ;)

Haha. Godt jeg ikke er alene :p Vi får skylde på henholdsvis mamma- og gråvidtåka ;)
Ja mammatåke er genialt ;-)

Jeg gikk i går og følte det var fredag.
I dag trodde jeg det var torsdag :-P

Ja mammatåke er genialt ;-)

Jeg gikk i går og følte det var fredag.
I dag trodde jeg det var torsdag :-P

Jeg trodde det vsr lørdag idag. Tidligere når jeg var på vei til senteret, dro vi innom hotellet her på julelunsj. Stressa litt for tenkte at jeg må jo innom det før de stenger 3. De ante skjønte ikke hvorfor jeg stressa sånn. De stengte jo ikke før 8 :p

Back
Topp